lørdag den 7. marts 2020

The Backlist Readathon

Der findes efterhånden rigtig mange readathons, og et af de nyeste er The Backlist Readathon, som løber af stablen første gang fra 9. til 15. marts. 
Readathonet går ud på, som navnet antyder, at læse backlist bøger. Altså bøger, som enten har et par år på bagen, eller hvor forfatteren har udgivet flere bøger siden. Jeg læser rigtig mange nye bøger, ikke mindst takket være de anmeldereksemplarer, jeg modtager fra søde forlag og forfattere, men er ikke helt så god til at få læst de lidt ældre bøger, som jeg selv køber, og som ender med at hobe sig ulæste op i mine reoler. Og da jeg samtidig er kommet lidt skidt fra start med min A-Z TBR, tænkte jeg, at dette readathon ville være perfekt til at få indhentet noget af det, jeg er kommet bagud. 
Redathonet er skabt og hostet af 6 booktubers meltotheany, gabbyreads, chandler ainsley, We Be Book'N, alittlewriterem og Zoë Delaney, og der er 6 udfordringer, som man kan tage del i. Jeg har dog kun fundet bøger, der opfylder 3 af udfordringerne, fordi jeg i stedet har valgt primært at fokusere på bøger fra min A-Z TBR, som udelukkende består af backlist bøger, plus 2 bøger mere, som jeg gerne vil læse nu. 
Men skulle nogle af jer andre have lyst til at deltage i readathonet og udfordringerne, så kommer de her: 

1. Læs din korteste backlist titel.
2. Læs den backlist titel der intimiderer dig mest.
3. Læs en backlist titel, som du har tilføjet til din TBR, efter at have fået den anbefalet. 
4. Læs den backlist titel, du glæder dig mest til at læse. 
5. Læs en diverse backlist bog (lgbt, psykisk sygdom, farvet forfatter, etc.)
6. Læs en backlist bog med blåt på coveret. 

Min TBR for readathonet ser sådan her ud:

Sherrilyn Kenyon: The Wager (Lords of Avalon 0) (2002)
Læs din korteste backlist titel.
17 sider. 

Diana Wynne Jones og Ursula Jones: The Islands of Chaldea (2014)
Læs en backlist bog med blåt på coveret. A-Z TBR.
277 sider. 

Rebecca Roanhorse: Trail of Lightning (The Sixth World 1) (2018)
Læs en diverse backlist bog (lgbt, psykisk sygdom, farvet forfatter, etc.). A-Z TBR.
287 sider. 

Natasha Pulley: Urmageren i Filigree Street (Urmageren i Filigree Street 1) (2017) 
A-Z TBR.
399 sider

Tessa Gratton: En blodig arv (Blood Magic 1) (2014) 
A-Z TBR.
491 sider

Tessa Gratton: Blodets vogter (Blood Magic 2) (2014) 
503 sider 

Gail Carriger: Etiquette and Espionage (Finishing School 1) (2013) 
A-Z TBR.
312 sider

Ialt håber jeg på at få læst 2286 sider, fordelt på 7 bøger. Det lyder af meget, og jeg er bestemt ikke sikker på, at jeg når i mål med det, men jeg håber at få læst de fleste af bøgerne, så jeg kan få indhentet noget af det, jeg er kommet bagud med min A-Z TBR. 
Du vil løbende kunne følge mine fremskridt på Instagram under hashtagget #backlistreadathon, og når readathonet er slut, vil der komme et statusindlæg på bloggen, hvor jeg fortæller, hvor mange af bøgerne, jeg nåede at få læst. 
Har du lyst til at være med, kan du høre mere om readathonet i medværten meltotheanys announcement-video her:

Ingen kommentarer: