tirsdag den 1. december 2020

Læsestatus for november

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

"Det' sørme, det' sandt, december".
Julemåneden er begyndt, men før jeg for alvor kan kaste mig over julestemning, hygge og den kommende juleferie, er det blevet tid til at gøre status over en ualmindelig lang, mørk og træls november måned. 
En måned, som startede ud med sygdom, da halsvirussen fra oktober fortsatte med at genere mig langt ind i november, og selvom jeg gradvist fik mere og mere stemme tilbage, og der blev længere mellem hostene, så blev de første to uger tilbragt med hjemmearbejde og hviskede Skype-møder, indtil jeg havde fået så meget stemme tilbage, at jeg kunne betjene lånere igen. Selvom jeg stadig hoster og er forkølet, så er der nu, endelig, lys forude, og jeg begynder at kunne se en ende på sygdommen. 
November bød på nye restriktioner og øget hjemmearbejde, men også en vellykket booktalk for kollegerne om YA og ungdomsbøger, og opstartsmøder for næste års Fantasyfestival, hvor planlægningen nu for alvor er gået i gang. 
Desværre gik den megen sygdom og medfølgende træthed udover mit læseoverskud, og selvom jeg fik påbegyndt en del bøger i månedens løb, så havde jeg svært ved at få læst dem færdige, hvilket betyder, at jeg nu officielt er bagud med mit Goodreads-læsemål, og endnu længere bagud med min A-Z TBR. Jeg satser dig på at jeg får indhentet begge dele i december. 
Og så må det vist være tid til at få vist de bøger, jeg fik læst i november, frem. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I november fik jeg læst 2 bøger tilsendt af søde forlag og forfattere. 
Bøgerne er:

Katja Brandis: Hævnens dag (Woodwalkers 6)
Anmeldereksemplar fra forlaget Straarup og Co. 
Serien er slut. 

Pernille Neergård: Opvågningen (Verdensherrerne 1)
Anmeldereksemplar fra forfatteren.
Serien er påbegyndt. 

Fra min A-Z TBR fik jeg læst 2 bøger, nemlig:

Boris Hansen: Vejen til Panteon (Panteon-sagaen 1)
Serien er påbegyndt. 

William Goldman: The Princess Bride

Og så fik jeg læst en enkelt julebog fra reolen, som ikke var så julet endda.
Bogen er:

Fredrik Backman: Dit livs handel

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 15 tegneserier.
De er:

Mort Walker: Basserne 1984

Jerry Scott og Jim Borgman:
Verdens længste teenager (Zits 1)
Zombie-forældre (Zits 2)
Nu laver du det ansigt igen (Zits 3)
Kør! (Zits 4)
Fanget! (Zits 5)
Zits - og mobiler (Zits 100% 7)
Musik og meget andet (Zits 100% 8)
Filip og mor (Zits 100% 9)
Filip og Sara (Zits 100% 10)
Filip og Pierce (Zits 100% 11)
Zits 100% 12
Zits 100% 13

Julio Ribera:
Dracurella (Dracurella 1)
Dracurella's baby (Dracurella 2)

I alt fik jeg læst 5 bøger og 15 tegneserier. Af dem var 2 anmeldereksemplarer og 2 fra min A-Z TBR. 1 var på engelsk. Jeg fik afsluttet en serie, og påbegyndt 2. 
I december skal jeg have færdiglæst min A-Z TBR, og så håber jeg at nå i mål med mit Goodreads-læsemål. Derudover kommer en stor del af måneden til at gå med mit readathon, All Dragons Readathon, som løber i hele december, og hvor jeg håber i år at nå i mål med hele min TBR. Og så har jeg et par anmeldereksemplarer og nogle julebøger, jeg også gerne vil have læst, inden året er slut. Heldigvis har jeg en uges juleferie til at hjælpe mig med at nå i mål, men om det lykkes, vil vise sig. 

Fik I læst nogle gode bøger i november? Og deltager I i All Dragons Readathon?  

2 kommentarer:

Anita Reads sagde ...

Træls at du sådan har været ramt. Håber da du holder dig sygdomsfri i December i hvert fald. Forhåbentlig kan du indhente lidt i December.

Kirsten Bloch sagde ...

@Anita Reads. Ja, det håber jeg også, for det her har godt nok været træls. Og jeg vil jo gerne nå i mål med både readathon og årslæseplaner.