fredag den 4. december 2020

Book Haul #11

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Julemåneden har holdt sit indtog, og nedtællingen til juleaften er i gang. 
Men før der går julegaver i den, er det tid til at vise november måneds book haul frem. En book haul som, selvom den ikke nåede oktobers episke proportioner, alligevel endte med at blive noget større, end planlagt. Blandt andet på grund af Black Friday, men mest af alt fordi november var så træls en måned, at jeg havde brug for seriøs retailterapi, for at komme igennem den. Og det, kombineret med diverse bogtilbud, betød selvfølgelig masser af nye bøger. 
Men lad os bare komme i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I november fik jeg tilsendt 4 anmeldereksemplarer af søde forlag og forfattere.
Bøgerne er:

Nicole Boyle Rødtnes: Den hvide enkes død (Rød og Blå 2). Forlaget Alvilda. 

Kazu Kibuishi: Elverprinsen (Amulet 5). Forlaget Alvilda. 

Niels Hovmand-Hansen: Sagaen om Sejd. Forlaget Stregfabrikken. 

Hanne Lykke Rix: Dronning Noras børn (Kongestenen 5). Forlaget DreamLitt. 

Selvom jeg plejer at holde mig langt væk fra butikkerne (de fysiske, altså) på Black Friday, så blev jeg nødt til at tage en tur til urmageren, for at få skiftet batteri i mit ur. Og da Bog og Idé ligger lige ved siden af, kunne jeg selvfølgelig ikke modstå fristelsen, når de samtidig havde 20% rabat. Det blev til 3 bøger, hvoraf den ene allerede er læst. 
Bøgerne er:

Astrid B. Z. Madsen: Skovrå

Jessica Townsend: Tomhedsfeber - Jagten på Morrigan Crow (Nevermoor 3)

Elly Griffiths: Det første juletræ

Forlaget Forfatterskabet havde udsalg på mange af deres titler i november, og jeg endte med at købe 3 bøger til reolen hos dem. 
Bøgerne er:

Claus Jensen: Skyggefolket (Mørkets cirkel 1)

Mette Østergaard Filsø: 
Mordet i elverskoven (Himmelkrystallens børn 1)
Andrails tjenere (Himmelkrystallens børn 2)

På en tur i Føtex faldt jeg over denne her, til billige penge, og da jeg er glad for serien, kom den selvfølgelig med hjem. 
Bogen er:

Sara Blædel: Den tavse enke (Louise Rick 11)

I slutningen af november modtog jeg også den bog, jeg forudbestilte til årets Fantasyfestival, hos Forlaget Silhuet. 
Bogen er:

Christian Engkilde: Sandstorm (Pandora 2)

Tellerup har været hårde ved pengepungen på det sidste, og november var ingen undtagelse. Deres nye tilbudskategori resulterede i 4 nye bøger til reolen, nemlig:

Horror.dk - 12 danske noveller

Dennis Jürgensen:
Benny og Brian møder den sorte julemand
Grønne øjne
Gargoylens gåde

Bookdepository holdt optakt til Black Friday med masser af gode tilbud, og her blev det til 1 bog. 
Den er:

Tricia Levenseller: The Shadows Between Us

Ingen måned uden bøger fra Saxo! Det lader i hvert fald til at være trenden hos mig, og i november blev det, ad flere omgange, til 9 nye bøger. 
Bøgerne er:

Ashley Elston: 10 blind dates

Anna James: Tilly og bogvandrerne (Den magiske boghandel 1)

Elise Kova: A Deal with the Elf King

J. D. Netto: Henderbell - The Shadow of Saint Nicholas

Patricia C. Wrede:
Dealing with Dragons (The Enchanted Forest Chronicles 1)
Searching for Dragons (The Enchanted Forest Chronicles 2)
Calling on Dragons (The Enchanted Forest Chronicles 3)
Talking to Dragons (The Enchanted Forest Chronicles 4)

Eva Munk: Stormflod (Grøn Klode 1)

Jeg købte også en enkelt brugt bog via Amazon i november. Jeg har længe ledt efter en massmarket paperback-udgave med dette cover, da jeg havde resten af serien i massmarket-størrelse, men sidste bind i kæmpepaperback-størrelse. Nu lykkedes det så endelig at finde den rigtige udgave, til en pris, jeg ville betale, så serien endelig matcher.
Bogen er:

Robin Hobb: Fool's Fate (The Tawny Man 3)

Forlaget Cobolt havde tilbud på nogle af deres titler i begyndelsen af november, og her købte jeg 2 bøger og 1 tegneserie.
De er:

Brandts: Hergé

Michael Farr: Tintin og Co.

Thom Roep og Piet Wijn: Hemmeligheden om den skjulte dal (Gammelpot 2)

Selvom jeg, med en enkelt undtagelse, holdt mig fra de fysiske butikker på Black Friday, så tog jeg i den grad revanche i de virtuelle butikker, hvad angår bøger. Indtil videre er 5 af dem, jeg købte hos Amazon, dukket op, og der er flere på vej.
Bøgerne er:

Fonda Lee: Jade City (The Green Bone Saga 1)

Tasha Suri: Empire of Sand (The Books of Ambha 1)

Jen Williams:
The Ninth Rain (The Winnowing Flame 1)
The Bitter Twins (The Winnowing Flame 2)
The Poison Song (The Winnowing Flame 3)

I alt flyttede 32 bøger og 3 tegneserier/graphic novels ind i perioden 31. oktober til 4. december. Af dem var 4 anmeldereksemplarer, 2 dubletter, 1 brugt og 13 på engelsk. Derudover er der stadig en del bøger på vej, blandt andet fra min shop-amok på Black Friday, som forhåbentlig dukker op i løbet af december. 
Jeg håber på at kunne holde igen med bogkøbene i december, men om det lykkes, vil vise sig. 

Fik I også købt bøger til Black Friday? Og hvilke bøger står på jeres ønskeseddel i år? 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Jeg købte ikke bøger, for jeg har en række, jeg gerne vil læse først. Men selvfølgelig står der bøger på ønskesedlen - blandt andet 'Eon' og Eona' samt 'Smoke and Mirrors'.


Mvh
Piskeriset/Lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Piskeriet. Jeg beundrer din viljestyrke:) Spændende ønsker. Jeg har læst Smoke and Mirrors, men kun hørt om serien, så er spændt på, hvad du synes om dem, når du når til dem -hvis du får dem, selvfølgelig:)