fredag den 4. maj 2018

Book Haul #4

Solen skinner, det er weekend, og med Comic Con lige om hjørnet, tænkte jeg, det var en god idé, at få vist de bøger, jeg har fået siden sidst, frem.  
Hvor det lykkedes mig at holde igen med bogkøbene i marts, så tog jeg i dén grad revanche i april, hvilket skyldtes en kombination af bogudsalg, og nye udgivelser jeg bare ikke kunne vente med at købe. Nå ja, og så købte jeg også en Funko Pop eller fire:)
Da der er en hel del bøger at vise frem, må vi hellere komme igang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I april fik jeg tilsendt 4 anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag. 
Bøgerne er:

Når mørket kommer krybende - Fem horror-noveller. Forlaget Enter Darkness. 

Nikolaj Johansen: Moderlandets drage. Forlaget Calibat.

Mads Schack-Lindhardt: Tusmørkets søn. Forlaget DreamLitt.

Erika Johansen: Tearlings skæbne (Dronningen af Tearling 3). Forlaget People's Press. 

I april var jeg to gange forbi Bogormen i Esbjerg, og begge gange kom jeg hjem med en bog. 
Bøgerne er: 

Roger Lea MacBride: Det lille hus på bakken (Det lille hus på bakken 1)

Patricia Briggs: Masques (Sianim 1)

Selvom jeg køber langt de fleste bøger på nettet, så fik jeg i april også købt en enkelt bog hos min lokale Bog & Idé. En bog jeg iøvrigt læste i forbindelse med Dewey's 24 Hour Readathon. 
Bogen er:

Manu Sareen: Iqbal Farooq i krise (Iqbal Farooq 10)

Som optakt til udgivelsen havde Tellerup pludselig kæmperabat på de endnu ikke udgivne bøger - eller bog, for selvom der er to bind, er det den samme bog. Og selvom jeg endnu ikke er kommet igang med serien, så var jeg da nødt til at købe bøgerne med det samme.
Bøgerne er:

Boris Hansen: 
Panteons Prøve, Del 1 (Panteon-sagaen 3)
Panteons Prøve, Del 2 (Panteon-sagaen 3)

Som I sikkert kan huske, var marts måneds serie fra TBR-krukken Wardstenen af Joseph Delaney. Jeg fik læst de bøger jeg ejede, men havde så store abstinenser, at jeg var nødt til at købe resten af serien. At bind 6 har vist sig at være både udsolgt fra forlaget og umuligt at skaffe brugt, er så rigtig træls, men det lykkedes mig at finde 2 af bøgerne hos Antikvariat.net. 
Bøgerne er:

Joseph Delaney:
Heksejægeren - Jeg er Grimalkin (Wardstenen 9)
Heksejægerens blod (Wardstenen 10)

I april foretog jeg et sjældent cover buy hos Saxo. Det er sjældent forsiden der bestemmer om jeg køber en bog eller ej, men den her måtte jeg bare have fingrene i. Udover det enormt flotte smudsomslag, så gemmer der sig under smudsomslaget en måne og smukke stjerner i sølv, og den er simpelthen så gennemført smuk. At den bliver beskrevet som en blanding af Practical Magic og Hocus Pocus, og har fået enormt gode anmeldelser, gør, at jeg sikkert også får den læst, på et tidspunkt. 
Bogen er:

Shea Ernshaw: The Wicked Deep

Jeg nøjedes dog ikke med at købe en enkelt bog hos Saxo. Igen i år holdt de nemlig stort udsalg i anledning af Verdens Bogdag, og jeg har netop i dag modtaget kassen med den anden halvdel af mit køb. Og der var læs på. Ialt købte jeg 12 bøger på Verdens Bogdag.
Bøgerne er:

Nancy Holder og Lisa A. Clancy: Buffy the Vampire Slayer Encyclopedia - The Ultimate Guide to the Buffyverse

Buffy the Vampire Slayer - 20 Years of Slaying - The Watcher's Guide

Noelle Stevenson: Nimona

Becky Albertalli: 
Fordelen ved hemmelige forelskelser
Leah på offbeatet

Joseph Delaney:
Heksejægerens mareridt (Wardstenen 7)
Heksejægerens skæbne (Wardstenen 8)
Heksejægeren - Slithers fortælling (Wardstenen 11)
Heksejægeren Alice (Wardstenen 12)

Jay Kristoff og Amie Kaufmann:
Illuminae (The Illuminae Files 1)
Gemina (The Illuminae Files 2)
Obsidio (The Illuminae Files 3)

Jeg fik også købt en enkelt tegneserie i april, nemlig:

Mort Walker: Den er for tyk, den ærtesuppe! (Basserne 100% 38)

I marts var jeg så heldig at vinde et specialdesignet bogmærke ved @girlstalkbooks på Instagram, og i april dukkede det færdige resultat op. Og det er simpelthen så flot. 

Sidst, men ikke mindst, fik jeg købt 4 Funko Pops i april. 
Hos Amazon købte jeg 2 Funko Pops, nemlig:

Treebeard (The Lord of the Rings 529)

Aragorn (The Lord of the Rings 531)

Søde Line solgte ud af sin Funko Pop-samling, og her var jeg så heldig at få fingrene i 2 af dem, nemlig:

Evil Quenn (Disney 42)

Elizabeth Swann (Disney - The Pirates of the Carribbean 175)

Ialt fik jeg 23 bøger, 1 graphic novel, 1 tegneserie, 1 bogmærke og 4 Funko Pops inden for dørene i perioden 5. april til 4. maj. Heraf var 4 anmeldereksemplarer, 5 på engelsk, 2 fagbøger (af en slags), 1 graphic novel og 1 tegneserie. Og så mangler jeg endda at få min FairyLoot-boks for april måned, som blev forsinket i afsendelsen, samt et par Funko Pops mere. Jeg håber på at begrænse indkøbet lidt i maj, men med et besøg på Comic Con imorgen, kommende udgivelser, og flere anmeldereksemplarer på vej, er det ikke umuligt, at næste Book Haul bliver ligeså stor. 

Har I købt nye bøger i april? Og er der nogle kommende bøger, I bare må have fingrene i, i maj?

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Er så misundelig på din samling af heksejægeren er kommet til bind 9 og kan ikke finde de sidste nogen steder. 😊

Kirsten Bloch sagde ...

De var heller ikke helt nemme at finde. Og jeg leder stadig væk efter bind 6 på dansk.