fredag den 3. januar 2020

All Dragons Readathon opsamling

All Dragons Readathon er slut, og det er derfor blevet tid, til at fortælle, hvordan det gik.
Det er første gang, jeg selv har opfundet et readathon, og først og fremmest skal der lyde en stor tak for den store nysgerrighed og interesse I har vist, og ikke mindst til de af jer, som fandt tid til at læse med i julemåneden.
All Dragons Readathon startede 1. december, og sluttede 31. december, og gik, kort fortalt, ud på at læse bøger med drager. Der var to forskellige udfordringer, man kunne deltage i, hvoraf den ene gik ud på at stige i rang, mens den anden tilførte evner til ens drage. Regler og udfordringer blev mere udførligt beskrevet i mit første indlæg om readathonet, som kan læses lige her.
Jeg opdaterede i december løbende om mine fremskridt på Instagram, under hashtagget #AllDragonsReadathon, selvom det ikke blev til helt så meget, som jeg havde håbet på.

Som idékvinden bag readathonet havde jeg planlagt at gennemføre samtlige udfordringer, så min drage fik det maksimale antal evner, og jeg selv fik den højeste rang. Det vil sige, at min TBR bestod af 9 bøger, som jeg viste frem i indlægget her.
Jeg nåede desværre ikke helt i mål med min temmelig ambitiøse TBR, da jeg blev syg i midten af december, og det, kombineret med julen, gjorde, at jeg intet fik læst i 1 1/2 uge. Alligevel nåede jeg at få læst 7 bøger fra min TBR, hvilket jeg er ret godt tilfreds med.
Bøgerne, jeg fik læst, er:

Garth Nix og Sean Williams: Have Sword, Will Travel (Have Sword, Will Travel 1) 274 sider.

Ry Kristensen: Dragesten (Dragehjerte 1) 203 sider.

Sarah Beth Durst: Fire and Heist 292 sider.

Rachel Aaron:
One Good Dragon Deserves Another (Heartstrikers 2) 469 sider.
No Good Dragon Goes Unpunished (Heartstrikers 3) 498 sider.

Lene Dybdahl: Ildstorm (Ovanienprofetierne 3) 446 sider.

Muffy Morrigan: Sejlvæveren 379 sider.

Ialt fik jeg læst 2561 dragefyldte sider, ligesom jeg fik rang af Dragefyrste, og gav min drage evnerne til at spy is, spytte gift, spy ild, forvandle sig til et menneske, tale og flyve, foruden usårlighed. Ikke dårligt.

Jeg nåede, som nævnt, desværre ikke til de to sidste bøger på min TBR, som ellers ville have givet min drage både visdom og magiske evner. Men det må så blive en anden gang. Bøgerne står i hvert fald klar på reolen, og er:

Anne McCaffrey: Moreta: Dragonlady of Pern (Dragonriders of Pern 7)

Linette Harpsøe: Den blå portal (Skæbneløs 2)


Jeg har virkelig nydt at kunne afslutte året med fantasyvæsenet over dem alle, og har hygget mig meget med at finde på udfordringer mm. Selvom jeg ikke nåede helt i mål, vil jeg betegne readathonet som en succes, og jeg har allerede bestemt mig for at gentage det i december 2020. Forhåbentlig har nogle af jer også lyst til at læse med.

Deltog I også i All Dragons Readathon? Hvilken rang fik I? Og hvilke evner fik jeres drage? 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Jeg synes, det var en super idé til en readathon! Desværre lå den i julemåneden, hvor jeg havde planlagt det meste af min læsning (inkl. julebøger), men jeg fik ændret lidt på planerne og klemt fem dragebøger ind. Jeg fik dækket alle evner undtagen ild og is - så måske jeg skulle have genlæst A Game of Thrones, hæhæhæ :P

Tak for 'sparket' til at læse en serie færdig - jeg hyggede mig virkelig med Susan Fletchers drageserie :)


Mvh.
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Den lille Bogblog. Tusind tak:) Jeg vidste godt, at december kunne være svær for andre at finde læsetid i, så det er virkelig skønt, at du kunne være med alligevel. Og ovenikøbet med hele 5 læste bøger. Tak i øvrigt for at fortælle mig, at Dragemælk var en del af en serie. Jeg glæder mig til at læse videre i serien, så det er skønt at høre, at du hyggede dig med den.