torsdag den 2. april 2020

Book Haul #3

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Marts er - endelig - slut, og det betyder, at det er tid til at vise månedens boghøst frem på bloggen.
Jeg havde egentlig ikke planer om de store bogkøb i marts, men karantænetid, blandet med gode tilbud og lidt for let adgang til kreditkortet, viste sig ikke at være en ret god kombination for bankkontoen, og månedens book haul blev derfor hurtigt en del større, end det var planen. Men så har jeg da hjulpet med at holde de økonomiske hjul igang her midt i krisen.
Samtidig modtog jeg i marts en del overraskelsespakker og anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag, hvilket forøgede den samlede mængde.
Til gengæld har jeg allerede læst et par af de nye bogkøb, hvilket hjælper lidt på samvittigheden.
Og så må vi vist hellere komme igang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I marts modtog jeg indtil flere overraskelsespakker fra søde forlag, og en virkelig flot pakke med anmeldereksemplarer fra en forfatter, hvilket i alt gav 11 bøger.
De er:

Nicole Boyle Rødtnes:
Det løfte du gav mig
Dødsbørn (Skeletter i skabet 1).
Blodtåge (Skeletter i skabet 2)
Ildfugl (Skeletter i skabet 3)
Anmeldereksemplarer fra Forlaget Facet. 

Gry Kappel Jensen: Forglem mig ej (Rosenholm-trilogien 2). Turbine forlaget.

Tonke Dragt: Brevet til kongen. Turbine forlaget.

Mette Finderup: Sjælehvisker (A.S.P.E. 3). Forlaget Alvilda.

Louise Haiberg:
Monstre (Død verden 1)
Utopia (Død verden 2)
Håb (Død verden 3)
Forenet (Død verden 4)
Anmeldereksemplarer fra forfatteren og forlaget Tellerup. 


Tellerup havde supertilbud på bøger i marts (og har det faktisk stadigvæk), og holdt endda snigpremiere på nogle af deres kommende titler, og det benyttede jeg mig af i to omgange, hvilket betød 4 nye bøger til samlingen. Til gengæld har jeg allerede læst den ene.
Bøgerne er:

Henriette Hesselholdt: Den knuste gud (Gudernes krig 2)

Line Wenzel: Kongernes arv (Mindelandet 2)

Julie Midtgaard: Elementsyge (Sprækken til Luscuro 2)

Kristoffer J. Andersen: Det endelige opgør (Summoner 3)

Også DreamLitt havde (og har) tilbud på deres bøger, og her blev det til 2 bøger.
De er:

Andy Weir: Artemis

Aces high (Wild Cards 2) / red. George R.R. Martin

Også Saxo købte jeg hos ad flere omgange. Dels fik jeg (endelig) fingrene i en længe ventet og forudbestilt bog (som allerede er læst), og så købte jeg et par fortsættelser, til serier, jeg var i gang med, og et enkelt cover buy. I alt blev det til 3 bøger og 2 graphic novels.
De er:

V.E. Schwab m.fl.: Night of Knives (Shades of Magic: The Steel Prince vol. 2)

Jordie Bellaire m.fl.: Once Bitten (Buffy the Vampire Slayer vol. 2)

Patricia Briggs: Smoke Bitten (Mercy Thompson 12)

Natasha Pulley: The Lost Future of Pepperharrow (The Watchmaker of Filigree Street 2)

Adalyn Grace: All the Stars and Teeth (All the Stars and Teeth 1)

Fantask havde fri fragt (og har det påsken over), så det måtte jeg selvfølgelig også benytte mig af, hvilket resulterede i 9 bøger.
De er:

Helen O'Hara: The Ultimate Superhero Movie Guide

David Wragg: The Black Hawks (Articles of Faith 1)

Linda Carey, Louise Carey og M.R. Carey: The House of War and Witness

Jacqueline Carey:
Dark Currents (Agent of Hel 1)
Autumn Bones (Agent of Hel 2)
Poison Fruit (Agent of Hel 3)

Faith Hunter:
Blood Cross (Jane Yellowrock 2)
Raven Cursed (Jane Yellowrock 4)

Mark Lawrence: Holy Sister (Book of the Ancestor 3)

I marts dukkede et par bøger, jeg bestilte på Thriftbooks i februar også endelig op. Det er nogle, jeg har kigget på et stykke tid, og nu fik jeg endelig købt dem. Også selvom jeg måske ikke er helt enig i deres "Like New"-vurdering på den ene af dem.
Bøgerne er:

Ian Doescher:
Verily, A New Hope (William Shakespeare's Star Wars, Part the 4th)
The Empire Striketh Back (William Shakespeare's Star Wars, Part the 5th)

Sidste bog på listen var faktisk den første, jeg købte i marts, og den eneste, jeg købte fysisk, før verden gik ad lave. Jeg var nemlig en tur i Bogormen i starten af måneden for at bruge lidt mere af mit tilgodebevis, og kom hjem med 1 enkelt bog.
Den er:

Benedict Jacka: Fated (Alex Verus 1)

Sidst, men ikke mindst, købte jeg denne flotte bogstøtte hos Tellerup.

Og så kom vi endelig til vejs ende.
Ialt blev det til 32 nye bøger, 2 graphic novels og 1 bogstøtte i perioden 29. februar til 2. april. Af dem var 11 anmeldereksemplarer, 3 brugte, 1 fagbog og 17 på engelsk.
I april håber jeg, at kunne holde igen med bogkøbene, så jeg faktisk kan få læst nogle af de mange bøger, jeg allerede ejer, men om det lykkes, vil tiden vise. Foreløbig går det ikke ret godt, da jeg allerede har foretaget et par bestillinger, som gerne skulle finde vej til mig i løbet af april.

Trøstekøbte I også bøger i marts? Og hvilken nyindkøbt bog står højest på jeres TBR?

Ingen kommentarer: