onsdag den 1. september 2021

Læsestatus for august

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

August var travl. Fantasyfestivalen nærmer sig med hastige skridt, og det kunne mærkes. Stadigt voksende to do-lister, utrolige mængder mails, omrokeringer og praktiske løsninger fyldte tiden godt ud, og oveni det kom en del ekstra udlånsvagter i starten af måneden, indtil også kollegerne vendte tilbage fra ferie. 
På hjemmefronten fik jeg lavet en del havearbejde, fortsatte møbellakeringen og fik mit andet vaccinestik i hus. 
Desværre gik arbejdstravlheden udover læsningen, som i den grad led i august. For selvom læselysten var der, så manglede overskuddet, og jeg fik kun færdiglæst og anmeldt en enkelt bog i månedens løb. Og det var bestemt ikke planen, for jeg havde håbet på både at gøre et større indhug i stakken med anmeldereksemplarer og komme videre med min A-Z TBR. 
Men sådan gik det altså ikke. Til gengæld fik jeg læst en del tegneserier, hvilket hjælper en lille smule på læsesituationen, og giver dette statusindlæg lidt tiltrængt fylde. 
Og så må det vist være tid til at vise månedens læsning frem.

Som nævnt fik jeg kun færdiglæst en enkelt bog i august, men den bidrog dog til at nedbringe anmelderstakken, da den var et anmeldereksemplar, tilsendt af forlaget.
Bogen er:

Majbrit Ravnholt Cramer: Henretterlunden (Mæsker 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet. 
Serien er påbegyndt. 

Derudover fik jeg læst 15 tegneserier. 
De er:

Mort Walker:
Fin stil, Jens Fup! (Basserne 100% 45)
Nu falder der brænde ned! (Basserne 100% 46)
Få så fart på, Jens! (Basserne 100% 47)
Så er der serveret! (Basserne 100% 48)
Glemte du noget, Jens Fup? (Basserne 100% 49)
Tillykke, general Langsohm! (Basserne 100% 50)
Jeg troede, du havde kompasset, Jens! (Basserne)

Jerry Scott og Jim Borgman:
Verdens længste teenager! (Zits 1)
Zombie-forældre (Zits 2)
Nu laver du det ansigt igen! (Zits 3)
Kør! (Zits 4)
Fanget! (Zits 5)
Hm, måske i den anden taske? (Zits 6)
Vokseværk (Zits 7)
Indeklemt (Zits 8)

I alt fik jeg læst 1 bog og 15 tegneserier. Af dem var 1 et anmeldereksemplar. Jeg fik påbegyndt en enkelt serie, men kom hverken ajour eller fik færdiglæst serier, ligesom det ikke blev til nogle bøger på engelsk i denne måned. 
I september står den på Fantasyfestival, og jeg glæder mig helt vildt. Det betyder dog også, at jeg ingen idé har om, hvor meget - eller lidt - jeg får læst, da jeg ved, at jeg kun får mere travlt fra nu af, og indtil festivalen er afholdt. Jeg håber dog, at jeg i hvert fald kan blive færdig med de bøger, jeg allerede er i gang med, og hvis jeg også får læst et eller flere anmeldereksemplarer derudover i månedens løb, ville det være fantastisk. Men nu får vi se. Foreløbig gælder det Fantasyfestivalen. 

Fik I læst nogle gode bøger i august? Og ses vi til Fantasyfestivalen? 

Ingen kommentarer: