mandag den 20. september 2021

Fantasyfestival 2021 Book Haul

Årets Fantasyfestival er veloverstået, og det er blevet tid til det traditionelle "dagen derpå"-indlæg. Og så alligevel ikke helt. Jeg har nemlig i år bestemt mig for at dele mit indlæg op i to: Et indlæg om festivalen og arrangeringen af den, og en mere almindelig book haul. Simpelthen fordi jeg i år gik endnu mere amok med bogkøbene end normalt, og et samlet indlæg ville blive alt for langt. Og da jeg pt. er omringet af bogstakke, som jeg gerne vil have på plads i reolerne, og derudover er temmelig mat og snotforkølet, bliver det book haul-indlægget jeg starter med. 
Igen i år lykkedes det at overskride mit budget en hel del. Dels fordi der udkom rigtig mange bøger enten til eller lige omkring festivalen, som jeg bare måtte have fingre i, og dels fordi jeg allerede før festivalen fik tildelt en kasse hos Fantask, som jeg så løbende kunne fylde i under festivalen. Og da de havde rigtig mange bøger med, som jeg har haft kig på i et stykke tid, blev det et dyrt - og tungt - bekendtskab. Og sammenlagt med lækre messetilbud, forudbestilte bogbokse og lækkert merchandise endte jeg med at komme hjem med en hel del bøger. Hele 64(!) styk blev det til, hvilket er rekord hvad angår festival-indkøb. Så det er vist kun godt, at jeg har bestilt to nye reoler. 
Jeg har igen i år inddelt bøgerne efter, hvilken stand jeg købte dem ved, da jeg på ingen måde kan huske den rækkefølge, jeg købte dem i, og lægger ud med de bogbokse, jeg bestilte inden festivalen, og slutter af med de ikke-boglige køb.
Og lad os så komme i gang. 

Som nævnt starter jeg med de bogbokse, jeg bestilte inden festivalen. 

Den første af bogboksene hentede jeg hos forfatteren på Dansk Fantasys stand. Den indeholdt både et lækkert krus, 3 flotte bogmærker, et kort med character art og en sideholder (den har vist et mere fancy navn, men det kan min post-festival- og forkølelseshjerne ikke lige komme i tanke om), og så selvfølgelig en flot indpakket bog, nemlig:

Simon Zander: Inden det blå lys falmer

Bogen havde ovenikøbet også en sød personlig hilsen indeni. 


Bogboks nummer to hentede jeg på Krabats stand, hvor jeg også var så heldig at møde forfatteren, som skrev en sød hilsen i den. Sammen med bogen var der en flot mulepose, en plakat, klistermærker, og et steampunk-inspireret bogmørke i metal. Og så ikke mindst bogen, som er:

Stine Bahrt: Kuppelbyens hemmelighed (Urværkerne 1)


Den sidste bogboks hentede jeg på Forlaget Klippes stand. I boksen var der et flot krus, 2 bogmærker, et flot tryk af bogens forside, et kort over bogens univers og en flot halskæde. Og så var bogen både signeret og havde en sød hilsen fra forfatteren. Bogen er:

C.G. Valentin: Dragesværdet (Dragernes Æra 2)

Og så kommer vi til alle de almindelige bogkøb, hvoraf nogle er signerede, og andre ikke er. Bogkøbene er inddelt efter stande, men ellers i vilkårlig rækkefølge. 

Hos Tellerup fik jeg fat i deres 4 nye udgivelser, men fik ingen af signeret, da køen var utroligt lang. Jeg købte også en bogstøtte, og med i købet fulgte der 4 bogmærker - et tilhørende hver bog - og en keyhanger. 
Bøgerne er:

K.L. Berger: Tilbage til Lugnasad (Lugnasad 2)

Line Wenzel: Den anden komponent (Academia 1)

Henriette Hesselholdt: Solens magt (Gudernes krig 4)

Julie Midtgaard: Skyggespil (Dronningens Udvalgte 1)

På DreamLitts stand fik jeg, over et par omgange, købt 8 bøger, herunder en serie, som jeg har kigget på længe, og som kom med hjem, da forlaget havde den med til en virkelig god messepris. Jeg fik dog ikke signeret nogen af bøgerne, da tiden ikke var der til det. 
Bøgerne er:

Erik Granström:
Slagtere små (Krøniken om den femte konfluks 2)
Vredesværk (Krøniken om den femte konfluks 3)

H.P. Lovecraft:
Bag søvnens vægge - Fortællinger 1905-1925
Cthulhu kalder - Fortællinger 1926-1928
Ved vanviddets bjerge - Fortællinger 1929-1937

Pernille Neergård: Genkendelsen (Verdensherrerne 3)

Mads Schack-Lindhardt: Illiéndirs flamme (Stjernekrønikerne 5)

Eva Egeskjold: Uteria (Vaals hær 2)

Hos Carlsen blev det til 2, meget forskellige, bøger, og så fik jeg også et bogmærke til den ene bog med mig hjem.
Bøgerne er:

Anne-Marie Vedsø Olesen: Snehild (Vølvens vej 1)

Kim Ace: Geminiforbandelsen - en episk fortælling om tis og trolddom (Geminiforbandelsen 1)


Ved Forlaget Evig fik jeg fat i fortsættelsen til den bog, jeg købte hos dem til den sidste fysiske Fantasyfestival i 2019. Og da forfatteren selv stod der, fik jeg den også signeret. 
Bogen er:

Ry Kristensen: Sersi Wicca (Dragesten 2)


Hos Facet købte jeg 3 bøger, hvoraf jeg var så heldig, at få signeret den ene, da forfatteren tilfældigvis signerede, mens jeg var der. 
Bøgerne er:

Ida Søby Fogh:
Kaldet (Arias fortælling 1)
Synet (Arias fortælling 2)

Majbrit Ravnholt Cramer: Trubaduren (Mæsker 2)

Forlaget mellemgaard fik jeg også en enkelt bog med hjem fra, nemlig:

Jakob Leth: De dødes skib (Når runesten revner 2)


Jeg købte også en enkelt, ikke-bogboks-relateret, bog hos Krabat, og var så heldig, at støde på forfatteren på standen, så jeg også kunne få den signeret. 
Bogen er:

Casper Richter: Vinterherrens arving



Hos Superlux blev det til 3 bøger, hvoraf sidstnævnte vandt sidste års skrivekonkurrence arrangeret af Superlux og Fantasyfestivalen. Jeg var også så heldig at få 2 af dem signeret, da forfatterne tilfældigvis var på standen, da jeg kom forbi. 
Bøgerne er:

Claus Holm: Slaget ved Danubris (Skyggefjenden 1)

Mikkel Wendelboe: Natteblod

Rikke Havner Alrø: Stormtid

En af årets mest ventede fantasyudgivelser fandt jeg på Alvildas stand, og den skulle selvfølgelig med mig hjem. 
Bogen er:

Sabaa Tahir: En himmel bag stormen (An Ember in the Ashes 4)


Hos Ulven og Uglen blev det til 3 nye udgivelser, hvoraf jeg endda fik den ene signeret af forfatteren. 
Bøgerne er:

C.A. Wolters: Den som hvisker (Det røde daggry 1)

Tobias Stenbæk Bro: Kymoras masker (Et varsel om Storm 3)

Thomas Arnt: Muskler og Magi 2'eren (Muskler og Magi 2)

På Forårsbørns stand blev det også til en enkelt bog, nemlig:

Taran Matharu: Arena (DelTager 2)


Det blev også til en enkelt bog på Calibats stand, og også den var jeg så heldig at få signeret. 
Bogen er:

Mads Brynnum: Nattevandreren


Næstsidste stand, der bidrog til bogsamlingen, var Silhuet, og også her var jeg så heldig at få signeret den bog, jeg købte. 
Bogen er:

Christian Engkilde: Jordskælv (Pandora 3)

Og så er turen kommet til den stand, hvor jeg lagde størstedelen af mit bogbudget for festivalen, nemlig Fantask. Som nævnt fik jeg stillet en kasse til side til mig, som jeg løbende kunne fylde op under festivalen, og da festivalen nærmede sig sin afslutning, var der, med 31 bøger, kommet top på kassen. 
I kassen befandt sig følgende bøger:

Robert Tuesley Anderson: Recipes from the World of Tolkien

Stephen Aryan: The Coward (Quest for Heroes 1)

T. Kingfisher: A Wizard's Guide to Defensive Baking 

Brian Naslund: Blood of an Exile (Dragons of Terra 1)

Elizabeth Lim: Six Crimson Cranes (Six Crimson Cranes 1)

Jessica Cluess: House of Dragons (House of Dragons 1)

Gail Carriger:
Poison or Protect (Delightfully Deadly 1)
Defy or Defend  (Delightfully Deadly 2)

Katherine Addison: The Witness for the Dead (The Goblin Emperor 2)

Matthew Ward:
Legacy of Ash (The Legacy Trilogy 1)
Legacy of Steel (The Legacy Trilogy 2)

David Wragg: The Righteous (Articles of Faith 2)

J.R.R. Tolkien: Sir Gawain and the Green Knight

Katherine Arden:
The Bear and the Nightingale (Winternight 1)
The Girl in the Tower (Winternight 2)
The Winter of the Witch (Winternight 3)

Nicole Jarvis: The Lights of Prague

John Gwynne:
A Time of Dread (Of Blood and Bone 1)
A Time of Blood (Of Blood and Bone 2)
A Time of Courage (Of Blood and Bone 3)

Jonathan French:
The Grey Bastards (The Lot Lands 1)
The True Bastards (The Lot Lands 2)

Devin Madson:
We Ride the Storm (The Reborn Empire 1)
We Lie with Death (The Reborn Empire 2)
We Cry for Blood (The Reborn Empire 3)

Gareth Hanrahan: The Broken God (The Black Iron Legacy 3)

K.S. Villoso:
The Wolf of Oren-Yaro (Chronicles of the Bitch Queen 1)
The Ikessar Falcon (Chronicles of the Bitch Queen 2)
The Dragon of Jin-Sayeng (Chronicles of the Bitch Queen 3)

A.J. Hackwith: The Archive of the Forgotten (Hell's Library 2)

Brandon Sanderson: Elantris

Og så er vi igennem de boglige nyanskaffelser. og er nået til diverse-afdelingen af denne book - eller rettere, festival - haul. 

Den første ting, jeg fik fat i, kan jeg faktisk ikke vise jer, da det drejer sig om en hemmelig VIP-afsløring, som jeg helt eksklusivt fik, sammen med en sød hilsen, fra forfatter Eva Munk. Så den må I gætte jer til, indtil hun selv afslører, hvad det hele går ud på. 

Jeg kunne ikke stå for denne fine dragehalskæde, da jeg faldt over den i Kunstnerhjørnet hos LiselleMade

Ligesom jeg også blev nødt til at købe 7 virkelig nørdede mønter hos Den sorte ridder

På Turbines stand havde forfatterne Nathali og Bettina Liane også fået plads til at sælge merchandise til deres Awen-univers, og det måtte jeg selvfølgelig have fat i noget af. Jeg købte både et tryk med skibet Galathea, et krus og 5 karakterkort. Sidstnævnte fulgte der både klemmer og snor med til, så jeg let kan hænge dem op. 

Dansk Fantasy havde lækkert merchandise med, og det lykkedes mig både at gafle et af de allersidste krus, og samtidig støtte det store arbejde de fire ildsjæle bag gør for udbredelsen af dansk fantasy. 

Jeg fik også helt eksklusivt fingrene i dette flotte kunsttryk af Kristian Nüsser ved festivalens afslutning. 

Og sidst, men bestemt ikke mindst, er der selvfølgelig Fantasyfestivalens helt eget bogmærke, designet af Viki Munksgaard, som jeg fik i både magnet- og papudgave. 

Og så kom vi langt om længe til enden af dette års Fantasyfestival-haul. En book haul, der helt klart tog overhånd. Især når man tænker på det sidste års meget svingende læseoverskud, og hvor langt jeg i forvejen er bagud med min læsning. Ikke desto mindre er jeg utroligt glad for de mange nyanskaffelser, selvom pengepungen og reolerne brokker sig en smule, da det alle er bøger, jeg glæder mig virkelig meget til at læse. Næste festivalindlæg bliver med fokus på selve festivalen og arrangeringen af den, og skulle gerne komme på bloggen i løbet af denne uge. 

Var I til Fantasyfestival? Og fik I nogle gode bøger med jer hjem? 

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det var ellers noget af en bunke bøger :) Igen, tusind tak fordi du havde/har lyst til at læse Dragesten :) Mvh Ry.

Kirsten Bloch sagde ...

@Ry. Ja, det greb om sig. Og jeg glæder mig virkelig til at læse videre i serien, så selvfølgelig kom Dragesten 2 med i bunken.

Piskeriset sagde ...

Wauw! Bare... wauw! <3

Kirsten Bloch sagde ...

@Piskeriset. Tak.

Louise Hvilshøj Andersen Trankjær sagde ...

Sikke en fantastisk stak at komme hjem med. Det får jo enhver bogelskers hjerte til at hamre af lykke :-D

Kirsten Bloch sagde ...

@Louise. Ja, jeg er også glad for dem. Selvom jeg ikke helt ved, hvor de skal være endnu;)