lørdag den 3. august 2019

Book Haul #7

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Juli er slut, og det betyder, at det er blevet tid til en ny book haul. Juli blev undtagelsen, der bekræfter reglen, hvad angår bogkøb for mit vedkommende. For selvom jeg endte med at læse rigtig mange bøger i juli, så købte jeg også en hel del. Og det skyldes især to ting: Udsalg og brugtkøb.
Og så er det endda ikke alle julis bogindkøb, der bliver vist frem denne gang, da jeg stadig venter på et par bogpakker. Men så er der lidt til gode til august måneds book haul.
Da der er en hel del bøger, der skal vises frem, må vi hellere komme igang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I juli fik jeg tilsendt 2 anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag.
Bøgerne er:

Taran Matharu: Inkvisitionen (Påkalderen 2). Forlaget Forår.

Elena Gilberg: Jagten på hjertemuslingen. Forlaget mellemgaard.

Jeg afgav, som jeg plejer, en del ordrer på Saxo i månedens løb, som jeg her viser samlet frem. 5 styk blev det til. Udover en del nye bøger, så var der også et par brugte bøger imellem denne gang. Blandt andet en, som jeg har ledt efter i årevis, da jeg manglede den i min samling. De brugte bøger er markeret med en stjerne*.
Bøgerne er:

Wayne G. Hammond og Christina Scull: The Art of the Hobbit by J.R.R. Tolkien

David Day: Tolkiens verden

J.R.R. Tolkien:
Hobbitten (oversat af Jakob Levinsen, 2019)
Hobbitten (oversat af Jakob Levinsen, 2012)*

Gillian Bradshaw: Majfalken (Lysets tjenere 1)*

Hos Amazon købte jeg 1 enkelt brugt bog og 2 graphic novels i løbet af juli.
De er:

J.R.R. Tolkien: The Hobbit (pop up-bog, illustreret af John Howe)

Dan Abnett m.fl.:
Into the Bleed (Titans vol. 6)
The Lazarus Contract (Titans)

I starten af min sommerferie ryddede jeg lidt ud i mine reoler, og det betød, at jeg var en tur i Bogormen i Esbjerg med en pæn stak bøger til byt. Jeg kom derfra med færre bøger, end jeg havde med derind, samt en lille stak tegneserier. 4 bøger og 4 tegneserier blev det til.
De er:

Jim Davis:
Garfield elsker alle (Garfield 2)
Garfield vender frygteligt tilbage (Garfield 4)
Garfield gør en god gerning* (Garfield 6)
Surt show! (Garfield 10)

Danielle Rose: Blood Rose (Blood Books 1)

A.G. Howard:
Splintered (Splintered 1)
Unhinged (Splintered 2)
Ensnared (Splintered 3)

Jeg købte en lille stak tegneserier og graphic novels hos Fantask. 3 styk, blev det.
De er:

Mort Walker: Så er der serveret! (Basserne 100% 48)

Tim Seeley m.fl.:
Better than Batman (Nightwing 1)
Back to Blüdhaven (Nightwing 2)

Da jeg var i Bog og Idé for at købe fødselsdagsgaver, faldt jeg selvfølgelig også over en bog til mig selv. Og den er ovenikøbet allerede læst.
Bogen er:

Jenny Colgan: Det lille bageri på strandpromenaden (Scottish Bookshop 1)

Arnold Busck havde sommerudsalg, og da jeg kom forbi butikken, måtte jeg selvfølgelig lige ind at kigge. Det blev til en enkelt bog, nemlig:

Karen Blixen: Sidste fortællinger

Fordi man aldrig kan få eksemplarer nok af sin yndlingsbog, fik jeg også købt en enkelt bog hos Antikvariat.net.
Bogen er:

J.R.R. Tolkien: Hobbitten (oversat af Ida Nyrop Ludvigsen, 2002)

Bookdepository havde fået nye bøger i deres Bargain Shop, og det gav mig en undskyldning for endelig at købe 2 bøger, jeg har kigget på længe.
Bøgerne er:

Patricia A. McKillip: The Forgotten Beasts of Eld

Zen Cho: Sorcerer to the Crown (Sorcerer Royal 1)

Sidst, men ikke mindst (på bogsiden), blev juli måneden, hvor jeg stiftede bekendtskab med Thriftbooks. 4 bøger blev det til, og jeg har allerede en portion mere på vej. Bøgerne er brugte, hvilket betyder, at de er i lidt forskellig stand, men til gengæld fik jeg fat i bøger, som jeg ikke kunne opdrive andre steder, til meget billige penge (med undtagelse af den sjældne 50-års udgave).
Bøgerne er:

J.R.R. Tolkien: The Hobbit (50 års jubilæumsudgave)

Charlie Fletcher: Silvertongue (Stoneheart 3)

Chris Wooding:
Malice (Malice 1)
Havoc (Malice 2)

Jeg slutter af med at vise de 2 nye Funko Pops frem, som jeg købte hos Amazon i juli.
De er:

Belle (Disney 221)

Aurora (Disney 325)

Ialt blev det til 21 bøger, 9 tegneserier/graphic novels og 2 Funko Pops i perioden 2. juli til 3. august. Af dem var 2 anmeldereksemplarer fra forfattere og forlag, 12 var på engelsk, og 11 bøger/tegneserier var brugte. Som nævnt har jeg et par bøger mere på vej, men derudover har jeg ikke planer om, at jeg skal købe flere bøger i august. Med Fantasyfestivalen lige om hjørnet håber jeg at kunne holde igen på bogkøbene, så jeg kan spare sammen til det der muligvis bliver årets største book haul. I hvert fald hvis det går, som det plejer.

Har I fået nye bøger ind ad døren i juli? Og har I også en yndlingsbog, I bare må eje i forskellige udgaver?

Ingen kommentarer: