onsdag den 1. august 2018

Læsestatus for juli

Reklame - indlægget indeholder anmeldereksemplarer.

Juli bød på masser af varme og solskin, og en længe ventet sommerferie, efter en, mildest talt, travl juni. Selvom der har været stille på bloggen, har jeg faktisk fået læst en hel del, og selvom jeg havde håbet på at få læst lidt flere bøger, er jeg bare glad for, at læselysten er vendt tilbage igen, trods varmen.
I juli fortsatte jeg med TomeTopple-readathonet, som jeg startede i juni, uden dog at få læst mere end en enkelt bog fra min TBR. I kan læse mere om det her. Anderledes godt går det med den interne læsekonkurrence blandt personalet på mit arbejdssted, hvor jeg, indtil videre, ligger på en solid andenplads. Det kan dog nå at ændre sig, da det endnu ikke er alle mine kolleger, der har været på ferie, eller er vendt tilbage, og der er jo lang tid til september.
Juli bød på familiebesøg, fødselsdagsfejringer, og bestilling af nyt køkken, og et tiltrængt pusterum, inden slutspurten går igang for Fantasyfestivalen.
Månedens læsetema var Blandede genrer, hvilket betyder, at alt hvad jeg fik læst i månedens løb var en del af læsetemaet. Det er nu rart med de lettere temaer en gang imellem, og det gav ro, at jeg kunne vælge bøger efter hvad jeg havde lyst til nu og her, i stedet for en tænkt TBR. Jeg havde, af samme grund, med vilje ikke trukket en serie fra seriekrukken i juli.
Og så må det være tid til at få vist de bøger og tegneserier jeg fik læst frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I juli måned fik jeg læst 2 anmeldereksemplarer.
Bøgerne er:

Erika Johansen: Tearlings skæbne (Dronningen af Tearling 3)
Anmeldereksemplar fra forlaget People's Press.
Serien er slut. 

John Flanagan: Vulkanøen (Våbenbrødre 7)
Anmeldereksemplar fra forlaget Gyldendal. 
Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er ajour. 

I juli fik jeg også læst 2 bøger (eller 1, alt efter hvodan man tæller) fra min årslæsestak.
Bøgerne er:

China Miéville: Non Lon Don 1+2

Derudover fik jeg læst 9 bøger fra forskellige genrer i månedens løb, hvoraf den ene ikke er med på billedet, da den pt. er udlån til mine forældre.
Bøgerne er:

Agatha Christie:
Tretten til bords
Parker Pyne, mesterdetektiv

D.E. Stevenson: Røre i andedammen (Miss Buncle 1)

Becky Albertalli:
Fordelen ved hemmelige forelskelser
Leah på offbeatet

Tom Buk-Swienty: Den ideelle amerikaner

Kristan Hawkins: Doña Nicanoras Hattebutik

Fredrik Backman: Min mormor hilser og siger undskyld

Sara Blædel: Kvinden de meldte savnet (Louise Rick 9)
Serien er slut.

Det blev også til en hel del tegneserier i månedens løb. Faktisk hele 16 styk.
Tegneserierne er:

Mort Walker:
Alle elsker frk. Olsen (Basserne 100% 1)
Kokkens overraskelse (Basserne 100% 2)
Pløresødallejren kan regne med Jens Fup (Basserne 100% 3)
Et liv uden grøntsager (Basserne 100% 4)
Ingen kvaler, generalen betaler (prisen) (Basserne 100% 5)
Ingen spidse bemærkninger til Fjotte (Basserne 100% 6)
Der er plads til alle! (Basserne 100% 40)
Løjtnanter på erobringstogt (Basserne 100% 7)
Basserne på strandhugst (Basserne 100% 8)
Venner for liver (eller til øllet slipper op) (Basserne 100% 9)
Kort proces (Basserne 100% 10)
Alle kan have brug for en slapper (Basserne 100% 11)
En løjtnant for meget (Basserne 100% 12)
Basserne på rov (Basserne 100% 13)
Basserne på strandtur (Basserne 100% 14)
Basserne på øvelse (Basserne 100% 15)

Ialt fik jeg læst 13 bøger og 16 tegneserier. Heraf var 2 anmeldereksemplarer. Jeg fik afsluttet 2 serier, kom ajour med en anden, og fik læst 2 bøger fra min årsTBR. Alt i alt en god læsemåned, selvom jeg selvfølgelig gerne ville have læst endnu mere - men det vil jeg jo altid:)
Næste måneds læsetema er Opvarmning til Fantasyfestivalen, og her håber jeg, at få læst nogle af de forfattere, der kommer til festivalen. Derudover er planen, at få læst så mange anmeldereksemplarer som muligt. Jeg er, grundet et par måneder med manglende læselyst og -overskud, kommet en del bagud, og før en ny bogsæson for alvor går i gang, vil jeg gerne have tyndet ud i de bøger, jeg har liggende. August måneds serie fra seriekrukken er Howl's Moving Castle af Diana Wynne Jones. Da jeg kun mangler en enkelt bog for at færdiggøre serien, burde det være overkommeligt.
Ellers kommer august til at stå på nyt køkken, arbejde, og forhåbentlig lidt havearbejde.

Hvordan var jeres læsemåned?

Ingen kommentarer: