torsdag den 12. juli 2018

TomeTopple #3 -status

*Reklame - indholder anmeldereksemplarer*

Selvom der stadig er nogle timer tilbage af denne omgang TomeTopple, ved jeg, at jeg ikke når at læse mere, og derfor vil jeg allerede nu gøre status.
Selvom jeg denne gang havde ferie noget af tiden, så gik det overhovedet ikke som jeg havde tænkt mig. Faktisk endte denne omgang TomeTopple med at være min mest skuffende runde indtil nu, trods (eller måske på grund af) en meget ambitiøs TBR. Jeg er nemlig endnu ikke helt kommet mig over min manglende læselyst fra juni, og derfor var det nok heller ikke helt gennemtænkt, at jeg lagde ud med en så stor TBR, da det dels gav mig for mange valgmuligheder i forhold til hvad jeg skulle læse, og dels lagde en del pres på mig, som bare ikke passede ret godt sammen med manglende læselyst.
I stedet for mine TBR-bøger, fik jeg læst tre tynde bøger, og jeg føler, at læselysten endelig er ved at vende tilbage - selvom det ikke blev helt i tide til TomeTopple. Det lykkedes mig heldigvis også at få læst en enkelt af bøgerne fra min TomeToppleTBR, så jeg fik da gennemført, selvom jeg gerne ville have læst lidt flere bøger fra min TBR.

I alt havde jeg 9 bøger på min TBR. Bøgene var:

Peter V. Brett:
Den tatoverede mand (Demon Cycle 1) 690 sider.
Ørkenspyddet - del 1 (Demon Cycle 2,1) Anmeldereksemplar fra DreamLitt. 551 sider.

Erika Johansen: Tearlings skæbne (Dronningen af Tearling 3) Anmeldereksemplar fra People's Press. 502 sider.

Tomi Adeyemi: Solstenen (Children of Blood and Bone 1) Anmeldereksemplar fra Politikens Forlag. 509 sider.

Rick Riordan:
The Lost Hero (Heroes of Olympus 1) 551 sider.
The Son of Neptune (Heroes of Olympus 2) 521 sider.
The Mark of Athena (Heroes of Olympus 3) 584 sider.
The House of Hades (Heroes of Olympus 4) 597 sider.
The Blood of Olympus (Heroes of Olympus 5) 514 sider.
Heraf fik jeg læst en enkelt af bøgerne, nemlig:

Erika Johansen: Tearlings skæbne (Dronningen af Tearling 3) Anmeldereksemplar fra People's Press. 502 sider. 

Som nævnt i mit første TomeTopple-indlæg var der 5 udfordringer man kunne deltage i. Udfordringerne var:

1. Læs mere end en bog.
2. Læs en graphic novel
3. Læs en bog der er del af en serie.
4. Buddyread en bog.
5. Læs en voksenbog.

Af disse fik jeg gennemført en enkelt, nemlig nr. 3: Læs en bog der er del af en serie. Fra starten havde jeg planer om at gennemføre nr. 1, 3 og 5, men det blev altså kun til den ene af dem. 

Ialt fik jeg læst 502 sider til denne runde TomeTopple, hvilket er langt fra de 5019 sider jeg havde håbet på. Jeg fik også gennemført en enkelt af udfordringerne.
Selvom det ikke gik så godt denne gang, er jeg dog ikke i tvivl om, at jeg skal deltage i TomeTopple igen, for jeg synes stadig, det er en god anledning, til at få læst nogle af de tykkere bøger i reolen. Forhåbentlig har jeg mere læselyst næste gang, så jeg kan få læst lidt flere af bøgerne fra min TBR. 

Var der nogle af jer der var med? Og hvordan gik det for jer? 

Ingen kommentarer: