mandag den 1. april 2019

Læsestatus for marts

(Reklame - indlægget indeholder anmeldereksemplarer)

Marts var lang, våd og kold, og selvom den sluttede med solskin, så var størsteparten af måneden grå og trist. Dagene er allerede blevet mærkbart længere, og det betyder mere lys og overskud. Og læselyst, for marts viste sig, trods en uges influenza og træthed, at være en rigtig god læsemåned.
I marts tilbragte jeg tiden med at snakke med tømreren om reparationen af mit køkken, som stadig lader vente på sig. Der er dog fremgang, omend der hersker en vis forvirring hos Ikea om hvem der har bestilt hvad - og hvem der skal betale for det. Der skulle dog være styr på det, og jeg håber, de sidste elementer snart kommer i hus, så køkkenet igen kan blive fuldt funktionsdygtigt.
Jeg var også i biografen med en kollega og se Captain Marvel, som overraskede mig positivt. Og så deltog jeg i det første TFF Readathon i den sidste uge af marts.
Som sagt var det en rigtig god læsemåned, hvor jeg fik læst både månedens FairyLoot-bog og månedens serie fra seriekrukken. Jeg fik dog ikke læst A Game of Thrones af George R.R. Martin færdig, og jeg er derfor stadig bagud i readalongen af serien. Til gengæld har jeg fået indhentet lidt af det jeg var bagud med mit Goodreads-læsemål, og der er derfor håb om, at jeg kommer på rette spor igen i løbet af april.
Og så må det vist være tid til at vise de bøger, jeg fik læst i marts, frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I marts fik jeg læst 3 bøger, jeg har fået tilsendt fra søde forlag.
Bøgerne var:

Sidsel Sander Mittet: Og de blev lokket (Bjergtaget 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

John Flanagan: Røde Ræv-klanen (Skyggens lærling 13)
Anmeldereksemplar fra forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er ajour. 

Richelle Mead: Adorias diamant (Det Glitrende Hof 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda. 
Serien er påbegyndt. 


Månedens FairyLoot-bog, som desværre var lidt af en skuffelse, var:

Laini Taylor: Strange the Dreamer (Strange the Dreamer 1)
Serien er påbegyndt. 


Månedens serie fra seriekrukken var Aiñafablen af Mikkel Wendelboe, hvor jeg kun manglede et enkelt bind, for at afslutte serien.
Bogen var:

Mikkel Wendelboe: Fyrstens hævn (Aiñafablen 5)
Serien er slut. 


Jeg fik også læst en enkelt bog fra min årslæsestak.
Bogen var:

Nick Clausen: Udvalgt (Den sidste vindrytter 1)

Som tidligere nævnt deltog jeg i slutningen af marts i det første TFF Readathon, hvor jeg fik læst hele 6 bøger.
Bøgerne var:

Laini Taylor: Strange the Dreamer (Strange the Dreamer 1)
Serien er påbegyndt. 

Nick Clausen:
Udvalgt (Den sidste vindrytter 1)
Rejsen (Den sidste vindrytter 2)
Opgøret (Den sidste vindrytter 3)
Serien er slut. 

Rachel Aaron: Nice Dragons Finish Last (Heartstrikers 1)
Serien er påbegyndt. 

Mikkel Wendelboe: Fyrstens hævn (Aiñafablen 5)
Serien er slut. 


Udover anmeldereksemplarer og de bøger, jeg læste til TFF Readathon, læste jeg 3 bøger i marts.
Bøgerne var:

Sherrilyn Kenyon:
Bad Moon Rising (Dark-Hunters 18)
No Mercy (Dark-Hunters 19)
Serien er i gang. 

Siri Pettersen: Evnen (Ravneringene 3)
Serien er slut.

Sidst, men ikke mindst, fik jeg i marts læst en hel del tegneserier. Hele 26 styk, blev det til.
Tegneserierne er:

Jerry Scott og Jim Borgman:
Zits - én mundfuld mere! Søndagssider 2000-2002
Zits - og biler (Zits 100% 5)
Zits - og skole (Zits 100% 6)
Zits - og mobiler (Zits 100% 7)
Musik og meget andet (Zits 100% 8)
Filip og mor (Zits 100% 9)
Filip og Pierce (Zits 100% 11)
Zits 100% 12
Zits 100% 13
Zits - Er vi ude af indkørslen nu?
Zits - Strålende humor!
Zits - Sådan et blik skal du ikke sende mig, unge mand!

Mort Walker: Nu falder der brænde ned! (Basserne 100% 46)

Franquin:
Viggo - Kviks kontorbud (Vakse Viggo 1)
Viggo kobler fra (Vakse Viggo 2)
Mesterkokken Viggo (Vakse Viggo 3)
Det var kattens, Viggo (Vakse Viggo 4)
Viggo - en kæmpekatastrofe (Vakse Viggo 5)
Viggo charmetrold (Vakse Viggo 6)
Alle er ude efter Viggo (Vakse Viggo 7)
Øretæveindbydende Viggo (Vakse Viggo 8)
Go'e gamle Viggo (Vakse Viggo 9)

Martin Lodewijk: Sagen om nattevagten (Agent 327 2)

Hardy:
Himmelkrigen (Arkel - den lille pilotengel 1)
De syv djævle (Arkel - den lille pilotengel 2)
Den sorte skabers hånd (Arkel - den lille pilotengel 3)

Ialt fik jeg læst 12 bøger og 26 tegneserier. Af dem var 3 anmeldereksemplarer og 4 på engelsk. Jeg fik afsluttet 3 serier, påbegyndte 4 andre, og kom ajour med 2 mere.
I april skal jeg have færdiglæst den bog, jeg er bagud i readalongen af A Song of Ice and Fire, og læst efterfølgeren, som efter planen skal færdiglæses i april. Længden på bøgerne taget i betragtning er nok desværre ikke så realistisk igen, men jeg skal i hvert fald have færdiglæst den bog, jeg er i gang med. Derudover står måneden på læsning af anmeldereksemplarer, som jeg gerne vil have gjort et ordentligt indhug i. Derudover har jeg trukket en ny bog fra FairyLoot-krukken, som jeg har to måneder til at læse. Bogen er Nemesis af Anna Banks, og selvom det ikke er en af dem, jeg er superspændt på, så udmærker den sig ved at være forholdsvis kort. Til gengæld glæder jeg mig helt vildt til at læse videre i månedens serie, som er The Illuminae Files af Amy Kaufman og Jay Kristoff.
I april har jeg planer om at deltage i hele to readathons. Det første er, traditionen tro, Dewey's 24 Hour Readathon, som løber af stablen 6.-7. april. Der er endnu ikke meldt datoer ud for det andet readathon, men ifølge skaberen skulle der komme endnu en omgang TomeTopple i april, og er jeg heldig, lander det, så det passer sammen med både påsken og min efterfølgende ferie.
Derudover håber jeg, at få mit køkken repareret i månedens løb, og så ved jeg, at en del af påsken formodentlig kommer til at gå med at hive hæk op og sætte hegn op. Jeg skal også til barnedåb, og så skal jeg et smut i biografen og se Avengers: Endgame, så snart den får premiere.

Fik I læst nogle gode bøger i marts? Og skal I deltage i nogle readathons i april? 

Ingen kommentarer: