fredag den 12. april 2019

TomeTopple #4

Så er det blevet tid til endnu en omgang TomeTopple. Det er fjerde gang jeg deltager, og ottende gang TomeTopple løber af stablen. Som altid handler det om at læse tykke bøger på mere end 500 sider, og denne gang har jeg udvalgt en større stak af de tykke bøger, jeg har stående på hylderne, end jeg plejer. Denne gang ligger TomeTopple nemlig over påsken, hvor jeg godt nok skal arbejde den første del af ugen, men til gengæld har jeg ferie ugen efter, hvilket gerne skulle give mig en hel del læsetid.

TomeTopple er startet af Sam fra booktube-kanalen Thoughts on Tomes, som, sammen med en række andre booktubere, også er vært for readathonet. I videoen nedenfor, kan I høre mere om, hvad det hele går ud på:

TomeTopple starter lørdag 13. april klokken 00.00 og slutter fredag 26. april klokken 23.59. Som altid er der 5 udfordringer, men der er denne gang blevet skiftet lidt ud i dem, så de denne gang er:

1. Læs en voksenbog
2. Læs den tykke bog (over 500 sider) som har stået ulæst længst tid/har været længst tid på din TBR
3. Læs en tyk bog i en genre, du normalt ikke læser
4. Læs en bog, som er del af en serie
5. Læs mere end en bog

Jeg tager 3 af udfordringerne op, nemlig 1, 4 og 5. Da jeg, som tidligere nævnt, har ferie det meste af readathonperioden, har jeg denne gang valgt en noget ambitiøs TBR, og jeg håber, at jeg når igennem dem alle - eller i hvert fald de fleste af dem - i de 14 dage readathonet varer.

Ialt har jeg 11 bøger på min TBR (plus en bonusbog, som ikke helt når op på 500 sider, og derfor ikke tæller med).
Bøgerne er:

Rick Riordan:
The Lost Hero (Heroes of Olympus 1) 551 sider.
The Son of Neptune (Heroes of Olympus 2) 521 sider.
The Mark of Athena (Heroes of Olympus 3) 584 sider.
The House of Hades (Heroes of Olympus 4) 597 sider.
The Blood of Olympus (Heroes of Olympus 5) 514 sider.
Amie Kaufman og Jay Kristoff:
Illuminae (The Illuminae Files 1) 599 sider.
Gemina (The Illuminae Files 2) 659 sider.
Obsidio (The Illuminae Files 3) 615 sider. 

Jacob Hedegaard Pedersen: Krigsmager (Krigen 1) Anmeldereksemplar fra DreamLitt. 620 sider.

Peter V. Brett:
Den tatoverede mand (Demon Cycle 1) Jeg har allerede læst de første 54 sider, så det er kun 636 sider, af 690, der tæller med.
Ørkenspyddet - del 1 (Demon Cycle 2,1) Anmeldereksemplar fra DreamLitt. 551 sider.

Alle bøgerne er del af serier, hvilket klarer udfordring nummer 4. 2 af dem er anmeldereksemplarer, som jeg gerne snart vil have læst, og det er til den ene af disse, at bonusbogen knytter sig, da del 2 ikke helt når op på de krævede 500 sider. Får jeg læst bare 2 af bøgerne på min TBR vil udfordring nummer 5 være i hus, og da 3 af bøgerne er voksenfantasy, passer de ind i udfordring nummer 1. 
Ialt er min TBR på 6447 sider, hvilket er temmelig ambitiøst, men burde kunne lade sig gøre, da både Rick Riordan og The Illuminae Files plejer at være hurtigt læste. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme igang. 
Når TomeTopple er slut, kommer der et statusindlæg på bloggen, hvor jeg fortæller lidt om, hvordan readathonet er gået, og om jeg nåede igennem min omfattende TBR. I kan også løbende følge mine fremskridt på Instagram, under hashtagget #tometopple. 

Er der nogle af jer, der deltager? Og hvilke tykke bøger står på jeres TBR?

Ingen kommentarer: