fredag den 1. november 2019

Læsestatus for oktober

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer og boggaver)

Med oktober blev det for alvor efterår. Kold, våd og blæsende holdt måneden sit indtog, og der var langt mellem tørvejrs- og solskindagene. Selvom måneden startede godt ud læsemæssigt, så tog den et dyk i midten af måneden, hvor jeg i flere uger ikke fik læst en eneste bog. Læseoverskuddet druknede nemlig i en travl efterårsferie fyldt med arrangementer og ekstravagter, familiebesøg, og en kommende organisationsændring, som tog en del af det mentale overskud. 
Oktober var også måneden, hvor jeg kom i Vi læser med et lille interview om, hvorfor Josefine Ottesen er en af mine yndlingsforfattere, og så deltog jeg, for syvende gang, i Dewey's 24 Hour Readathon, som I kan læse mere om her. Derudover blev oktober også brugt på trælse og dyre besøg hos dyrlægen, tandlægen og fysioterapeuten. Besøg, som desværre fortsætter i november. 
Jeg fik hverken læst månedens serie, Reckless eller Mirrorworld af Cornelia Funke, eller månedens FairyLoot-bog, Nevernight af Jay Kristoff, som jeg dog stadig har en måned til at få læst. Jeg fik heller ikke læst de to bøger, jeg manglede, for at komme ajour med Anita Reads' readalong af Tamora Pierce's Tortall-bøger. Til gengæld fik jeg læst en del tegneserier og graphic novels i oktober, og så blev oktober også måneden, hvor jeg, lang tid før deadline, nåede i mål med mit Goodreads-mål på 130 bøger. 
Og så er det tid til at vise oktobers læsning frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I oktober fik jeg læst 5 anmeldereksemplarer og boggaver tilsendt af søde forlag.
Bøgerne er:

Anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Hanne Lykke Rix: Ellin (Kongestenen 1)
Anmeldereksemplar fra forlaget DreamLitt.
Serien er påbegyndt. 

Kazu Kibuishi:
Anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda. 
Serien er påbegyndt. 

Sissel Bøe og Peter Madsen: Nøkkens jul (Troldeliv 11)
Boggave fra forlaget Alvilda. 

Udover anmeldereksemplarer fik jeg kun læst en enkelt bog mere, før Dewey's Readathon. 
Bogen er:

Shea Ernshaw: The Wicked Deep

Størstedelen af de bøger, jeg fik læst i oktober, skyldtes Dewey's 24 Hour Readathon, hvor jeg fik læst 5 bøger, 2 graphic novels og en enkelt tegneserie. 
De er:

Adam Silvera: De dør begge til sidst

Roald Dahl: Matilda

Christina Bonde: Skyggesider

Sissel Bøe og Peter Madsen: Nøkkens jul (Troldeliv 11)
Boggave fra forlaget Alvilda. 

Kristoffer Jacob Andersen: Eliksiren 

Gillen, McKelvie, Wilson og Cowles: The Faust Act (The Wicked + The Divine vol. 1) 
Serien er påbegyndt. 

Mark Millar og Olivier Coipel: The Magic Order, Vol. 1 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Jerry Scott og Jim Bergman: Filip og mor (Zits 100% 9) 

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 23 tegneserier og graphic novels i oktober. 
De er:

Franquin:
Viggo kobler fra (Vakse Viggo 2)
Mesterkokken Viggo (Vakse Viggo 3)
Det var kattens, Viggo (Vakse Viggo 4)
Viggo - en kæmpekatastrofe (Vakse Viggo 5)
Viggo charmetrold (Vakse Viggo 6)
Alle er ude efter Viggo (Vakse Viggo 7)
Øretæveindbydende Viggo (Vakse Viggo 8)
Go'e gamle Viggo (Vakse Viggo 9)

Mort Walker: Glemte du noget, Jens Fup? (Basserne 100% 49)

Roger Leloup: Engle og falke (Yoko Tsuno 29)

Kazu Kibuishi:
Anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda. 
Serien er påbegyndt. 

Tim Seeley m.fl.:
Nightwing must die! (Nightwing 3)
Blockbuster (Nightwing 4)

Jerrry Scott og Jim Borgman:
Zits - og biler (Zits 100% 5)
Zits - og skole (Zits 100% 6)
Zits - og mobiler (Zits 100% 7)
Musik og meget andet (Zits 100% 8)
Filip og mor (Zits 100% 9)
Filip og Pierce (Zits 100% 11)
Zits ((Zits 100% 12)

Gillen, McKelvie, Wilson og Cowles: The Faust Act (The Wicked + The Divine vol. 1) 
Serien er påbegyndt. 

Mark Millar og Olivier Coipel: The Magic Order, Vol. 1 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Ialt fik jeg læst 9 bøger og 23 tegneserier/graphic novels i oktober. Af dem var 5 anmeldereksemplarer/boggaver. 1 var en billedbog og 2 var på engelsk (6, hvis man tæller graphic novels med). Jeg fik påbegyndt 2 serier, og kom ajour med 1. 
I november vil jeg koncentrere mig om de anmeldereksemplarer, jeg har liggende, og som jeg er kommet en del bagud med i oktober. Derudover skulle jeg også gerne have læst de fleste af de bøger, jeg mangler, fra min årslæsestak, da jeg har nogle specifikke læseplaner for december, som gør, at jeg ikke kan passe dem alle ind her. Fordi jeg er så meget bagud med anmeldereksemplarer og årslæsestakken, og ikke har så mange ledige weekender i november, har jeg bestemt mig for ikke at trække en ny serie eller FairyLoot-bog i denne måned, men nøjes med oktobers valg fra FairyLoot-krukken, Nevernight af Jay Kristoff. Derudover skulle jeg også gerne have læst de første 3 bind af Løvindens sang af Tamora Pierce, så jeg kan komme ajour med readalongen. Første prioritet er dog anmeldereksemplarerne og bøgerne fra årslæsestakken. 
I november står den på familiefødselsdag, BogForum, ferie og boghyggetur med en veninde. Og så afslører jeg endelig det hemmelige projekt, som jeg har haft i støbeskeen de sidste måneder. 

Fik I læst nogle gode bøger i oktober? Og ses vi til BogForum? 

Ingen kommentarer: