fredag den 29. november 2019

Book Haul #11

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Det er Black Friday, og det betyder masser af billige bøger. I et forsøg på at stå imod i år, har jeg derfor besluttet mig for at vise novembers book haul frem lidt tidligere end sædvanligt, for at overbevise mig selv om, at jeg ikke har brug for at købe flere bøger lige nu. Også selvom jeg ved, at jeg sandsynligvis får et par nye bøger mere i denne måned, da jeg skal på boghyggetur imorgen. Men det er imorgen, og da jeg har en stor bunke bøger med til byt, tæller de et eller andet sted ikke rigtig med. Eller, i hvert fald først i næste måneds book haul.
Jeg havde godt nok forudset, at november ville blive en måned fyldt med nye bøger, men jeg havde nok også forventet, at de fleste indkøb ville ske på BogForum. Det holdt så ikke helt, for selvom jeg købte flest tegneserier på BogForum, så kom de fleste nye bøger dryppende i løbet af november. Det skyldtes en kombination af anmeldereksemplarer fra søde forlag og forfattere, forudbestillinger, forsinkede og forsvundne bogpakker (tak, PostNord), og, ikke mindst, tilbud.
Da jeg allerede har vist min book haul fra BogForum frem her, består denne book haul kun af de bøger, jeg løbende fik ind ad døren i november.
Og da det er en temmelig stor stak, må jeg vist hellere komme i gang med at vise dem frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I november fik jeg tilsendt 7 anmeldereksemplarer af søde forfattere og forlag.
Bøgerne er:

Kristoffer J. Andersen: Hidkalderen (Summoner 1). Forlaget Tellerup.

Kristoffer J. Andersen: Hidkalderen vender tilbage (Summoner 2). Forlaget Tellerup.

Tenna Vagner: Ørkendrømme (Sandrytteren 1). Forlaget Calibat.

Tenna Vagner: Byzonens skæbne (Sandrytteren 2). Forlaget Calibat.

Jakob Leth: Kapløbet om jættekvindens våben (Når runesten revner 1). Forlaget mellemgaard.

Katja Brandis: Hollys hemmelighed (Woodwalkers 3). Forlaget Straarup og Co.

Anna Ruhe: Den gådefulde sorte blomst (Duftapoteket 2). Forlaget Straarup og Co.

Saxo var endnu en gang leverandør af størstedelen af mine bogkøb. 7 bøger, blev det til, men til gengæld var de billige, grundet tilbud på engelske bøger og en rabatkode til samme. Eneste danske bog i denne omgang glemte jeg af en eller anden grund at købe på BogForum, men også den var superbillig.
Bøgerne er:

Richard Wilhelm og Frederick H. Martens: Chinese Fairy Tales and Legends

Philip Pullman: Daemon Voices

Eoin Colfer: The Fowl Twins (The Fowl Twins 1)

Malene Sølvsten: Livets blod

Faith Hunter: Skinwalker (Jane Yellowrock 1)

Jeaniene Frost: Halfway to the Grave (Night Huntress 1)

Ilona Andrews: Magic Bites (Kate Daniels 1)

Bookdepository fristede mig også med en rabatkode, da de skrev, at de savnede mig, og jeg brugte straks koden på 3 bøger fra min wishlist.
Bøgerne er:

A Treasury of Irish Fairy and Folk Tales (Barnes and Noble Leatherbound Classics)

Lana Popovic: Fierce Like A Firestorm (Hibiscus Daughter 2)

Mindee Arnett: Shadow and Flame (Rime Chronicles 2)

Jeg købte en enkelt bog brugt på Amazon.
Bogen er:

Naked City

Hos Thriftbooks købte jeg 3 bøger brugt.
De er:

Dark and Stormy Knights

Wolfsbane and Mistletoe

Anne McCaffrey: Dragonsdawn (Dragonriders of Pern 6)

Også Folio Society savnede mig, og sendte en rabatkode på 10 pund, som jeg straks brugte på en af de nye bøger i deres vintersortiment. Med i købet fik jeg også en smuk gratis kalender.
Bogen er:

Diana Wynne Jones: Howl's Moving Castle (Howl's Moving Castle 1)

Sidst, men ikke mindst, købte jeg 2 graphic novels og en enkelt tegneserie hos Fantask.
De er:

Mort Walker: Tillykke, general Langsohm! (Basserne 100% 50)

Tim Seeley m.fl.: Raptor's Revenge (Nightwing vol. 5)

Sam Humphries og Bernard Chang: The Untouchable (Nightwing vol. 6)

Ialt flyttede 22 bøger, 1 kalender, 2 graphic novels og en tegneserie ind hos mig i perioden 2. november til 29. november, foruden de bøger og tegneserier jeg købte på BogForum. Af dem var 7 anmeldereksemplarer, 14 på engelsk (foruden 2 graphic novels), 3 antologier, 1 essaysamling, 2 eventyrsamlinger og 4 brugte bøger.
Som nævnt kommer der sikkert et par bøger med mig hjem imorgen, og så har jeg en forudbestilling på vej, men derudover har jeg ikke planer om de store bogkøb resten af året. Der skal jo også være noget, jeg kan ønske mig til jul.

Har I også slået jer løs med bogkøbene i november? Og har I planer om at benytte jer af Black Friday-tilbuddene?  



Ingen kommentarer: