søndag den 2. december 2018

Book Haul #11

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

November var en måned, hvor jeg nærmest blev bombarderet med bogtilbud, hvilket da også gjorde, at novembers Book Haul blev noget større, end jeg lige havde regnet med. For selvom det lykkedes mig at holde igen ved de enkelte udsalg, så endte jeg alligevel med en pæn stak. Og der er ovenikøbet flere udsalgsbøger på vej til mig.
Men lad os bare kaste os ud i det.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I november fik jeg tilsendt 3 anmeldereksemplarer fra søde forlag.
Bøgerne er:

George R.R. Martin: Ild & Blod. Forlaget Gyldendal.

Richelle Mead: Smaragdhavet (Det Glitrende Hof 3). Forlaget Alvilda.

Philip Reeve: Forrædernes fest (Mortal Engines 2). Forlaget Alvilda.

Tilbage i oktober købte jeg en stak på 5 bøger hos Bookdepository, og de dukkede op i starten af måneden.
Bøgerne er:

Patricia Briggs:
Cry Wolf (Alpha and Omega 1)
Hunting Ground (Alpha and Omega 2)
Fair Game (Alpha and Omega 3)
Dead Heat (Alpha and Omega 4)
Burn Bright (Alpha and Omega 5)

I starten af november havde Bookdepository tilbud på en række af deres bestsellers, og da jeg opdagede at nedenstående bog indgik i deres tilbud, med en rabat på over 900 kr.(!), måtte jeg bare slå til. Den matcher nemlig udgaven af The Hobbit, som jeg købte i oktober. 
Bogen er:

J.R.R. Tolkien: The Lord of the Rings (Deluxe Edition)

I starten af november holdt Saxo Singles Day-udsalg, med store rabatter på helt nye bøger. Og da 2 af bøgerne allerede stod på min ønskeseddel, og kunne fås til under 200 kr. tilsammen, var det bare om at slå til.
Bøgerne er:

Sara Blædel: Den tredje søster (Ilka 3)

Jonas Jonasson: Den hundred og et-årige der tænkte at han tænkte for meget (Den hundredårige der kravlede ud ad vinduet og forsvandt 2)

Det blev også til en enkelt bog hos Saxo til Black Friday. Den var godt nok ikke en del af udsalget, men da jeg havde kigget på den længe, og var inde på hjemmesiden i anden sammenhæng, endte den med at ryge i kurven alligevel.
Bogen er:

Veronica Rossi: Seeker (Riders 2)

Også Bogormen i Esbjerg havde bogudsalg i starten af november, og med 50% på i forvejen billige bøger, kunne jeg ikke stå imod. At jeg også kom hjem med en stak tegneserier, selvom de ikke var på udsalg, er jo hvad der sker (for mig, i hvert fald). Det blev til 6 bøger og 4 tegneserier hos Bogormen.
Bøgerne er:

Kendare Blake: Ungodly (The Goddess War 3)

Gustav Wied: Den gamle Kammerherre

Anne McCaffrey:
Dragonflight (Pern 1)
Dragonquest (Pern 2)
The White Dragon (Pern 3)
Dragonsong (Harper Hall of Pern 1)

Tegneserierne er:

Cauvin:
Ungdomseliksiren (Sammy 10)
For mors skyld (Sammy 11)
Pas på strålefar (Sammy 12)
Ku-Klux-Klan (Sammy 16)

Jeg faldt også tilfældigt over en bog i Føtex.
Bogen er:

Fredrik Backman: Og hver morgen bliver vejen hjem længere og længere

Og så var jeg på venindetur, hvor jeg selvfølgelig lige måtte ind omkring den lokale Bog & Idé. Her købte jeg en enkelt billedbog, da mit eksemplar fra barndommen hænger i laser, og jeg derfor gerne ville have den nye udgave at læse i, herop til julen.
Bogen er:

Astrid Lindgren: Jul i stalden

Sidst, men ikke mindst, købte jeg en tegneserie i Kvickly.
Tegneserien er:

Mort Walker: Nu er det jul igen! (Basserne 100% 44)

Ialt blev det til 20 bøger og 5 tegneserier i perioden 3. november til 2. december. Heraf var 3 anmeldereksemplarer, 1 en billedbog og 12 på engelsk. Og så er der som sagt flere bøger på vej til mig.
Jeg har pt. ikke planer om at købe flere bøger (til mig selv, i hvert fald) på denne side af julen. Men mon ikke det bliver til et par bøger i udsalgene mellem jul og nytår? Og hvis jeg er heldig, ligger der også en bog (eller to) under træet i år.

Blev I også fristet af billige bøger i november? Og hvilke bøger håber I, der ligger under træet i år?


Ingen kommentarer: