lørdag den 1. oktober 2022

Læsestatus for september

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

September er slut, og det er igen blevet tid til at gøre status over måneden, der gik. 
En måned, som startede travl ud, og endte med en uges ferie, hvor jeg endelig kunne hvile ud. 
Ikke overraskende fyldte Fantasyfestivalen det meste af måneden. Der var meget logistik, der skulle falde på plads, og praktiske opgaver, der skulle løses, men selvom jeg havde travlt, så lykkedes det mig i år at fordele opgaverne bedre, så jeg også indimellem kunne tage den mere med ro, og lige nå at trække vejret, hvilket var rigtig rart. 
Resultatet af al travlheden blev heldigvis lige, som vi havde håbet på, med masser af glade gæster, og kun enkelte småkoks undervejs. Igen i år slog vi publikumsrekord med lige over 8000 gæster, og det er fantastisk at se, at festivalen stadig kan trække nye nørder til Esbjerg. Traditionen tro skrev jeg efter festivalen et indlæg om planlægningen og mine oplevelser under festivalen, ligesom jeg også lavede et book haul-indlæg
Privat bød september på læsekredsmøde i den lokale Fantasy Fellowship, hvor det endnu en gang ikke lykkedes mig at få læst månedens bog. Heldigvis var det en, jeg havde læst før, så jeg kunne denne gang deltage i diskussionen. 
Jeg måtte også en tur til dyrlægen med katten, som igen har øreproblemer, men heldigvis ikke i den alvorlige ende denne gang. 
Derudover bød måneden også på et hyggeligt frokostbesøg fra mine forældre efter festivalen. Og så sluttede jeg måneden af med en uges ferie, hvor jeg endelig kunne slappe af. Selvom jeg langt fra fik ordnet alle de praktiske ting, jeg havde planer om, så blev det dog til en tiltrængt oprydning i skabe og skuffer, efterfulgt af besøg på genbrugspladsen, ligesom jeg også fik skiftet til vinterdæk på bilen (sidstnævnte var det dog mest værkstedet, der sørgede for). 
Desværre blev det ikke til ret meget læsning i september. Faktisk blev september, hvad angår antal læste sider, årets dårligste læsemåned indtil nu, da overskuddet til at læse bare ikke var der. Til gengæld var jeg ret vild med det lidt, jeg fik læst. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I september fik jeg læst et enkelt anmeldereksemplar, nemlig:

Karin Hald: Fabeldyr og andre magiske skabninger
Anmeldereksemplar fra forlaget Turbine. 

Derudover fik jeg læst 2 tegneserier. 
De er:

Arleston og Tarquin: En, to ... Troy (Zanfyst fra Stjernerne 1)

Hugault og Yann: Paradise Birds (Angel Wings 4)

I alt fik jeg læst 1 bog og 2 tegneserier. Af dem var 1 anmeldereksemplar og 1 fagbog.
I oktober deltager jeg i to readathons, Arcanum Akademiet og Dewey's 24 Hour Readathon, og jeg håber, det får kickstartet min læsning igen, for jeg savner at kunne fordybe mig i bøgerne. Min TBR til det første readathon kan ses i indlægget, mens jeg stadig overvejer, hvad der skal på min TBR til Dewey's. Derudover står den på anmeldereksemplarer, da jeg rigtig gerne vil have stakken banket i bund, så jeg kan starte 2023 uden alt for mange hængepartier. 
Derudover byder oktober på evaluering af Fantasyfestivalen, ekstravagter og vinterklargøring af haven, samt andre praktiske gøremål i huset. 

Ingen kommentarer: