torsdag den 29. september 2022

Book Haul #9

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

September er godt nok ikke helt slut endnu, men da jeg ikke regner med, at jeg får flere bøger ind ad døren de kommende dage, kommer her månedens Book Haul. Jeg har allerede lavet en særskilt Book Haul for Fantasyfestivalen, men ikke for alle de andre bøger, jeg har fået ind ad døren i september. Og som I kan se på billedet ovenfor, er der en hel del af dem. Især taget i betragtning, at jeg ikke havde planer om at købe bøger udenom Fantasyfestivalen. 
En plan, som det faktisk lykkedes mig at overholde, selvom man ikke skulle tro det. Langt de fleste er nemlig bøger, jeg har arvet, mens resten er bøger, jeg købte i juli, men først fik i hænderne i september, eller bøger, jeg har fået tilsendt af forlag.
Så lad os bare komme i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I september fik jeg tilsendt 5 anmeldereksemplarer og overraskelsespakker fra søde forlag. 
Bøgerne er:

Judith Sølvkjær: Onyxkuppet. Straarup og Co. 

Thea Astrid: Langt væk fra Midgård (Langt væk fra Asgård 2). Forlaget Brændpunkt. 

R.F. Kuang: Dragerepublikken (Poppy War 2). Forlaget Falco. 

J.R.R. Tolkien: Hobbitten, ill. Tove Jansson. Gyldendal.

J.R.R. Tolkien: Hobbitten. Gyldendal.

Denne lille stak burde egentlig have været med i min Fantasyfestival Book Haul, men var landet i en forkert bunke, så derfor kommer stakken i stedet med her. Tilbage i slutningen af juli købte jeg 1 bog og 4 graphic novels brugt, med aftale om afhentning på Fantasyfestivalen. 
De er: 

Skottie Young:
Madly Ever After (I Hate Fairyland vol. 1)
Fluff My Life (I Hate Fairyland vol. 2)
Good Girl (I Hate Fairyland vol. 3)
Sadly Never After (I Hate Fairyland vol. 4)

Rachel Lucas: Det lille bibliotek

Sidst, men ikke mindst, fik jeg i september en kæmpestak bøger, jeg arvede efter min mormor, der døde i juni. Hele 43 styk er der, og de er:

Maria M. Mudd og Wendy Smith-Griswold: The Butterfly

Beth B. Norden og Biruta Akerbergs Hansen: The Bee

Uwe Dall: Uden for byporten og inden for byporten - Historier fra Ribe og omegn

Agatha Christie:
Agatha Christie's bedste mystiske historier
Liget i biblioteket
De låsede døre
Mordet i tårnværelset
Døden på Nilen
The Man in the Brown Suit
Partners in Crime
Why Didn't They Ask Evans?
Cards on the Table
The Burden
The Mysterious Mr Quin
Postern of Fate
The Labours of Hercules
Sparkling Cyanide
Peril at End House
A Caribbean Mystery
At Bertram's Hotel
The Hound of Death
The Third Girl
Murder in the Mews
Elephants Can Remember
Taken at the Flood
N or M?
Mrs. McGinty's Dead
After the Funeral
Murder on the Orient Express
Hallowe'en Party
Endless Night
Five Little Pigs
The Adventure of the Christmas Pudding
They Came to Baghdad

Ngaio Marsh:
Spionen der ikke ville bekende kulør
Alvorlig fejltagelse
Colour Scheme
Scales of Justice
Off With His Head
Killer Dolphin
Photo Finish
Death in a White Tie

George Eliot: Middlemarch

I alt flyttede 49 bøger og 4 graphic novels ind i september udenom Fantasyfestivalen. Af dem var 5 anmeldereksemplarer, 48 brugte, 2 pop up-bøger, og 39 på engelsk.
I oktober har jeg, udover et par nye udgivelser, ikke de store planer om bogkøb. Med indkøbsorgiet til Fantasyfestivalen og BogForum i november håber jeg at kunne holde lidt igen, og i stedet få læst nogle af de mange bøger, jeg allerede har. Om det så lykkes, vil vise sig. 

Ingen kommentarer: