mandag den 19. september 2022

Fantasyfestival 2022 Book Haul

Årets Fantasyfestival er veloverstået, og det er blevet tid til den traditionelle Fantasyfestival Book Haul. Igen i år har jeg valgt at dele mit efter-Fantasyfestival-indlæg op i to: En book haul, og et indlæg om festivalen hvor jeg både ser på den med arrangørøjne, og fortæller om mine egne oplevelser under den. 
Og da jeg pt. er omringet af bøger, lægger jeg også i år ud med Book Haul-indlægget, så de kan komme på plads i reolerne og væk fra gulvet. 
I år havde jeg, klog af skade, ikke lagt et decideret budget for festivalen på forhånd, da det alligevel ville blive overskredet, men i stedet skrevet en "indkøbsliste" hjemmefra, over de bøger, jeg bare skulle have med hjem. Det betød dog ikke, at der ikke også var et par impulskøb undervejs (host, Fantask, host), men i det store hele lykkedes det mig at holde mig til bøgerne på listen. Og jeg kom da også hjem med færre bøger end sidste år. Selvom 56 bøger stadig er noget af en stak, som I kan se på billedet ovenfor. 
Blandt købene var også et par bogbokse fra forlag og forfattere, som jeg faktisk bestilte (og betalte) allerede i august, men som jeg hentede til festivalen. Og så købte jeg også en gave til min nevø og niece, som jeg ikke har talt med i antallet af bøger, da den jo ikke er til mig selv. Og fordi det er en gave, viser jeg den heller ikke frem i indlægget.
Derudover fik jeg også en del lækkert merchandise med fra Kunstnerhjørnet, hvilket jeg viser frem senere i indlægget. 
Jeg har igen i år inddelt bøgerne efter hvilken stand jeg købte dem ved, eftersom jeg, med undtagelse af det allerførste køb, ikke kan huske rækkefølgen jeg købte dem i. Jeg lægger ud med at vise de bogbokse frem, som jeg bestilte inden festivalen, og slutter af med at vise købene fra Kunstnerhjørnet frem. 

Den første bogboks hentede jeg på Hi Readers stand af forfatteren selv. Boksen indeholdt et lækkert krus, med citatet "What we do for ourselves dies with us. What we do for others and the world remains and is immortal" af Albert Pike på den anden side. Derudover var der et bogmærke, to klistermærker og lidt sødt med. Og så selvfølgelig bogen, som er:

K.L. Berger: Når stjerner falder (Stjernetågen 1)

Bogen var også signeret:

Jeg hentede også den anden bogboks hos Hi Reader. Denne boks indeholdt et lækkert krus, fire coasters, tre bogmærker, et brev med hilsen fra forfatteren, lidt sødt, og en virkelig flot papirblomst, foruden bogen, som er:

Simon Zander: Sortørnens Øje (Sonetrilogien 1)

Og så var der ovenikøbet en sød hilsen inden:

Tredje og sidste bogboks afhentede jeg hos Krabat. Igen i år afholdes readathonet Arcanum Akademiet (læs mere på arcanum_akademiet på Instagram), og i samarbejde med forlaget Krabat har folkene bag sammensat en virkelig lækker bogboks med fællesbogen. Da jeg i år har opdaget readathonet i god tid inden starten, og har planer om at deltage, skyndte jeg mig selvfølgelig at bestille bogboksen.  
Boksen indeholdt et lækkert krus, et bogmærke, te, forskellige snacks og et brev fra forfatteren. Og så selvfølgelig bogen, som er:

Mariane Mide: Novice (Dødemagersken 1)

(Reklame - gave fra forfatteren)

Jeg modtog også en enkelt bog af forfatteren selv som gave. Og for en god ordens skyld, så fik jeg altså først tilbudt bogen efter bogbloggerpanelet havde afgivet point, og før vinderen af Årets danske fantasy blev fundet af juryen, som jeg ingen kontakt har haft med. Jeg har fulgt serien og forfatteren længe, og glæder mig utroligt meget til at læse slutningen. 
Bogen er: 

Mads Schack-Lindhardt: Kalanthas Hjerte (Stjernekrønikerne 6)

Bogen indeholdt også en sød hilsen:

Og så kommer vi til de bøger, jeg købte til selve festivalen. 

Hos Tellerup blev det til 6 bøger, som alle udkom til festivalen. 
De er:

Sidsel Katrine Slej:
Drømme om sne og blod (Asgårds datter 1)
Drømme om storm og salt (Asgårds datter 2)
Drømme om ild og had (Asgårds datter 3)

Line Wenzel: Livseliksiren (Academia 2)

Julie Midtgaard: Elementlommen (Sprækken til Luscuro 4)

Henriette Hesselholdt: Månens mørke (Gudernes krig 5)

Jeg fik også et par bogmærker med:

Hos Foråret Forår købte jeg 1 bog, nemlig:

Taran Matharu: Finalen (Deltager 3)

Det blev til 2 bøger hos DreamLitt, hvoraf den ene ikke er fantasy. 
Bøgerne er:

Erik Granström: Vandreland (Krøniken om den femte konfluks 4)

Andy Weir: Project Hail Mary 

Hos Krabat købte jeg 6 bøger, nemlig:

Noget er på vej

Mikkel Wendelboe: Kra'koums Hjerte (Skæbnekløver 2)

Stine Bahrt: Mekaniske Hjerter (Urværkerne 2)

Judith Sølvkjær: Aglyphe

Anne Spanget-Larsen: Askenfjeld (Askens Magikere 1)

Carsten Bossen Christiansen: Dødedans (Vogternes Fald 1)

Sidstnævnte bog var jeg så heldig at få signeret, da forfatteren tilfældigvis befandt sig ved standen, da jeg kom forbi:

Jeg fik også et par bogmærker med: 


På Forlaget Facets stand fik jeg også købt en bog.
Den er:

Anne Mette Asp: Jernstaven (Legenden om Agrat 1)

Hos Superlux købte jeg 2 bøger, nemlig:

Louise H.A. Trankjær: Eliors Sang (Syvstjernesagaen 2)

Sabrina Mose: Lygtemanden og Askefruen (Myternes stemme 2)

Det blev også til en enkelt bog hos Forlaget Evig. 
Bogen er:

Ry Kristensen: Gnist (Dragesten 3)

Jeg var så heldig at få bogen signeret:

Og så fik jeg også en plakat med:

På Claus Holms stand købte jeg 4 bøger, alle af forfatteren selv. 
De er:

Slaget i Dostor (Skyggefjenden 2)

Tempus Investigations Season one
Tempus Investigations Season two
Tempus Investigations Season three

Alle fire blev signeret af forfatteren, og der fulgte også et bogmærke med den ene:




Og så fik jeg også et kort med i købet:

Hos Bog og Idé købte jeg 2 bøger, nemlig:

Jennifer Bell: Legendarium (Wonderscape 2)

Stephen King: Et eventyr

På Calibats stand købte jeg 4 bøger.
De er:

Emil Blichfeldt og Søren Tim Nordbo: Ophav, del 1 (Den barske sandhed om Thor og Loke 2,1)

Emil Blichfeldt:
Udskud (Anno Draconi 1)
Forræder (Anno Draconi 2)
Hævner (Anno Draconi 3)

Det blev til 3 bøger på Mette Finderups stand, nemlig:

Mette Finderup:
Det talende kranie (A.S.P.E. 8)
Dømt til døden (A.S.P.E. 9)
Skarpskytten (A.S.P.E.: Lav dit eget eventyr 1)

Jeg var så heldig at få alle tre signeret:



Hos Carlsen købte jeg en bog, som er:

Kim Ace: En episk fortælling om kaos og kyssefester (Geminiforbandelsen 3)

Jeg fik også 2 badges med:

Sidst, men bestemt ikke mindst, er der alle bogkøbene fra Fantask. Igen i år fik jeg allerede før festivalens start tildelt en kasse, som jeg så løbende kunne fylde i, og selvom det i år "kun" blev til 19 bøger (i forhold til sidste års 31), så var der alligevel godt fyldt op. Heldigvis havde jeg et rabathæfte, som jeg fik fyldt op sidste år, så det endelige beløb blev noget mindre end først antaget. 
Bøgerne er:

Brian Naslund:
Sorcery of a Queen (Dragons of Terra 2)
Fury of a Demon (Dragons of Terra 3)

Guy Gavriel Kay: The Last Light of the Sun 

Garth Nix: The Lefthanded Booksellers of London (The Lefthanded Booksellers of London 1)

John Gwynne: The Shadow of the Gods (The Bloodsworn Saga 1)

Mike Shackle: We Are the Dead (The Last War 1)

Matthew Ward: Legacy of Light (The Legacy Trilogy 3)

Joanne M. Harris:
The Gospel of Loki  (Loki 1)
Runemarks (Runemarks 1)
Runelight (Runemarks 2)

Genevieve Gornichec: The Witch's Heart

K. J. Parker: Sixteen Ways to Defend a Walled City (The Siege 1)

Jon Skovron:
The Ranger of Marzanna (The Goddess War 1)
The Queen of Izmoroz (The Goddess War 2)
The Wizard of Eventide (The Goddess War 3)

Joe Abercrombie:
The Trouble With Peace (The Age of Madness 2)
The Wisdom of Crowds (The Age of Madness 3)

Elizabeth Lim: The Dragon's Promise (Six Crimson Cranes 2)

Jeg fik også et rabathæfte med, som jeg kan begynde at samle mærker i næste gang jeg besøger Fantask. 

Og så er vi kommet til sidste del af denne haul, der dækker de ting, jeg fik købt i Kunstnerhjørnet. 


Hos Breth Design / Overlapp købte jeg 3 bogmærker designet specielt til serien MellemVerdener af Dina K. Sjöblom, som jeg læste første bind af på engelsk for nogle år siden. De tre bogmærker er utroligt flotte, og inspireret af de nordiske guder med hhv. Freya, Thor og Odin på. Og så er de både med guldfolie både foran og bagpå, og utroligt lækre at røre ved. Jeg var da heller ikke i tvivl om, at jeg måtte have fingre i dem, da Mette fra Breth Design teasede dem på Facebook. Med i købet fik jeg et postkort med Dragernes Æra 1, en rabatkode og et visitkort. 

Og apropos guldfolie, så faldt jeg over disse 3 bogmærker med magiske væsener på Ravica Arts stand lige ved siden af, som også kom med mig hjem, sammen med et visitkort. 

Jeg har i flere år været fascineret af D and D, men har manglet nogle at spille med. Til festivalen i år tog jeg det første skridt, og fik købt et sæt terninger, ud fra argumentet, at hvis jeg har terningerne, får jeg nok sat gang i processen. Og jeg fandt det helt perfekte sæt hos Grandmas_gaming_goodies, i en smart læderpose. 

Samtidig fandt jeg også nogle at spille med, da CreativeDelinya, som delte standen, og som jeg fik dette bogmærke af, er del af en gruppe i Esbjerg, hvor niveauet skulle være til at følge med for en absolut begynder som mig. Så når overskuddet begynder at vende tilbage igen efter festivalen, skal jeg helt sikkert have det prøvet af. 

Sidst, men ikke mindst, fik jeg dette søde klistermærke af Viki Munksgaard. 

Og så nåede vi til vejs ende for dette års Fantasyfestival Book Haul. Selvom det endnu en gang lykkedes mig at komme hjem med alt for mange bøger, når man tænker på mine allerede tætpakkede reoler, så lykkedes det mig trods alt at begrænse mig en lille smule mere end sidste år. Forude venter opgaven med at finde plads til alle bøgerne i reolerne, og så krydser jeg fingre for, at læseoverskuddet snart vender tilbage, så jeg kan få bøgerne læst. Det er nemlig alle bøger, jeg virkelig glæder mig til at læse, så selvom både reolerne og pengepungen brokker sig lidt, er jeg glad for mine nyanskaffelser. 
Næste festivalindlæg bliver med fokus på selve festivalen, og skulle gerne komme på bloggen i løbet af den næste uges tid. 

Var I til Fantasyfestival? Og fik I nogle gode bøger med jer hjem? 

Ingen kommentarer: