torsdag den 1. september 2022

Læsestatus for august

August er slut, og kan opsummeres med et enkelt ord: Travl. 
Fantasyfestivalen nærmer sig med hastige skridt, og har fyldt det meste af arbejdstiden og tankevirksomheden i august. På trods af, at jeg efterhånden har oparbejdet en vis rutine omkring festivalopgaver, så dukkede der alligevel nye udfordringer op i august, som både tog tid og trak tænder ud at løse. To do-listen vokser sig længere og længere, og selvom jeg heldigvis også har kunnet sætte nogle flueben undervejs, så er der rigtig mange logistiske og praktiske opgaver, der fylder her i slutspurten. Udover festivalarbejde har jeg også haft masser af ekstravagter i månedens løb, da en del af mine kolleger holdt ferie, og det har kunnet mærkes på overskuddet. 
For selvom jeg både var en tur i biografen i starten af måneden og se Thor 4 og til det første rigtige læsekredsmøde, så har jeg ikke mentalt haft overskud til ret meget. Lidt havearbejde er det da blevet til, men ellers er det ikke rigtig blevet til noget, andet end en tur til tandlægen.
Læsning blev der ikke meget af i august. Faktisk fik jeg ikke færdiglæst en eneste bog, og heller ikke tegneserier fik jeg læst mange af. Jeg har derfor besluttet mig for, for hvad jeg mener er første gang, at nedsætte mit Goodreads-læsemål drastisk fra 100 til 50 bøger, da jeg kan mærke, at det stresser mig at være så langt bagud, som jeg efterhånden er kommet. Derudover dropper jeg samtlige læseprojekter for i år, og koncentrerer mig resten af året om dels at få færdiglæst de bøger, jeg er i gang med, og dels at komme længere ned i anmelderstakken. Og så håber jeg, at læselysten og -overskuddet snart vender tilbage, for jeg savner at kunne fordybe mig i bøgernes verden. 
Og så må det vist være tid til at vise det lidt frem, jeg fik læst. 

6 tegneserier blev det til i månedens løb, og de er:

Jan Bratenstein, Peter Snejbjerg, Lars Bjørstrup og Michael Peinkofer:
Orkbrødrene (Ork-sagaen 1)
Shakara (Ork-sagaen 2)
Orkjægeren (Ork-sagaen 3)

Hugault og Yann:
Burma Banshees (Angel Wings 1)
Black Widow (Angel Wings 2)
Next stop Broadway (Angel Wings 3)

I alt fik jeg læst 6 tegneserier i august, hvilket officielt gør august til årets dårligste læsemåned hidtil, både hvad angår antal læste bøger og sider. Jeg kom ikke videre med nogle af mine læseprojekter, hvilket også er en del af grunden til, at jeg har besluttet at droppe dem for resten af året. Jeg har nemlig ikke skyggen af chance for faktisk at komme i land med nogen af dem, og ønsker ikke at stresse mig selv unødigt. 
I september står den på anmeldereksemplarer. Hvor meget jeg får læst, er dog ikke til at sige, da jeg ved, jeg har travlt fra nu af og til efter festivalen, og derfor hverken har ret meget læsetid eller -overskud. 
Og Fantasyfestivalen er da også det, der fylder mest i september. Selvom jeg stadig har en del opgaver, jeg skal have løst, så glæder jeg mig helt vildt til vi igen kan slå dørene op for en masse fantasyelskende og glade gæster. Derudover byder måneden på endnu et læsekredsmøde, hvor jeg forhåbentlig får læst bogen denne gang, havearbejde, og ferie sidst i måneden, når festivalen er overstået. 

Ingen kommentarer: