søndag den 1. november 2020

Læsestatus for oktober

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Oktober var en, på næsten alle områder, træls måned. Regnfuld og blæsende, om end noget varmere end normalt, førte den mig fra den ene yderlighed til den anden. Den startede ellers godt ud, med en halv uges ferie, hvor jeg blev færdig med maling og indretning af baggangen, men skiftede så over til 1 1/2 uges travlhed på arbejdet, og den første lørdagsvagt i 8 måneder, før jeg, endnu en gang, måtte til Corona-testning, med noget, som viste sig at være en ualmindeligt sejlivet halsvirus, som stadig her, 2 1/2 uge senere, lever i bedste velgående, selvom jeg da har fået en smule stemme tilbage. Det betyder også, at jeg har været sygemeldt det meste af oktober, og selvom jeg i næste uge vender tilbage til arbejdet, så bliver det i første omgang kun med hjemmearbejde, da jeg stadig ikke har meget stemme, og hoster løs. Oktober bød også på køb af ny bærbar, da den gamle begyndte at sige grimme lyde, nægtede at uploade billeder til bloggen, og den ene blæser endte med at stå af. 
Med travlhed og sygdom blev oktober desværre ikke den læsemåned, jeg havde håbet på. Jeg havde ellers store planer om deltagelse i indtil flere readathons, som I kan læse om her, men nåede langt fra i mål med min månedlange TBR. Blandt andet fordi det tog lang tid at komme i gang med læsningen i oktober, hvilket til dels skyldtes en bog, jeg overraskende måtte DNF'e, da jeg simpelthen ikke kunne få kæmpet mig igennem den. 
Og med disse indledende bemærkninger, er det blevet tid til at vise oktobers læsning frem. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I oktober fik jeg læst 2 anmeldereksemplarer, tilsendt fra søde forlag og forfattere. 
Bøgerne er:

Lykke Lindbo: Fanny Fairychild - Alf af hjertet (Fanny Fairychild 3)
Anmeldereksemplar fra forfatteren og Forlaget Tanken og Mindet. 
Serien er slut. 

Katja Brandis: Fjendtlige spor (Woodwalkers 5)
Anmeldereksemplar fra forlaget Straarup og Co.
Serien er i gang. 

Jeg fik læst 2 bøger fra min A-Z TBR i oktober, nemlig:

Ernest Cline: Ready Player One (Ready Player One 1)
Serien er påbegyndt og ajour. 

Erin Morgenstern: Nattens Cirkus

Som nævnt måtte jeg ganske overraskende opgive at færdiglæse en bog i oktober. Den lød ellers lige som noget for mig, men fangede overhovedet ikke, og da jeg havde kæmpet mig igennem den første halvdel, og blev ved at finde på undskyldninger for ikke at læse bogen, valgte jeg til sidst at DNF'e den, noget som sker yderst sjældent. Selvom jeg godt kan se, hvorfor andre elsker den, så var den bare ikke noget for mig, og såvel personer som forfatterens manglende forståelse af hvordan det britiske monarki fungerer irriterede mig grænseløst, og gjorde bogen umulig at komme igennem. Det skal dog bestemt ikke afholde andre fra at læse den. 
Bogen er:

Casey McQuiston: Rødt hjerte, blåt blod

I oktober planlagde jeg at deltage i min egen uofficielle udgave af Bookoplathon, som jeg desværre ikke havde mulighed for at deltage i, i september. Min TBR var på 11 bøger, med af dem fik jeg kun læst 6 bøger, hvoraf den ene endda var en udskiftning undervejs. 
Bøgerne, jeg fik læst, er:

Pernille Eybye: I Pandoras æske
Udfordring: Most recent purchase

Lykke Lindbo: Fanny Fairychild - Alf af hjertet (Fanny Fairychild 3)
Anmeldereksemplar fra forfatteren og Forlaget Tanken og Mindet. 
Serien er slut. 
Udfordring: Foiled Cover

G.L. Carriger: The Omega Objection (San Andreas Shifters 2)
Serien er i gang.
Udfordring: LGBTQ+

Alice Oseman: Radio Silence
Udfordring: Dark cover

Ernest Cline: Ready Player One (Ready Player One 1)
Serien er påbegyndt og ajour. 
Udfordring: Set in the future

Erin Morgenstern: Nattens Cirkus
Udfordring: Adult

Jeg havde også planer om at deltage i Efterårsmagi Readathonet, skabt af Sofies Bogverden, men her fik jeg kun færdiglæst 3 bøger ud af de 7, der stod på min TBR. Og igen blev en af bøgerne en anden, end på den oprindelige TBR. 
Bøgerne er:

Dark and Stormy Knights
Udfordring: Læs en bog med et overnaturligt/magisk væsen

Pernille Eybye: I Pandoras æske
Udfordring: Læs en bog der giver dig en efterårsstemning

Katja Brandis: Fjendtlige spor (Woodwalkers 5)
Anmeldereksemplar fra forlaget Straarup og Co.
Serien er i gang. 
Udfordring: Læs en bog der giver dig en varm følelse på en kold dag

I oktober løb Dewey's 24 Hour Readathon igen af stablen, og selvom jeg heller ikke her nåede i mål med hele min TBR, så kom jeg tæt på, og fik læst 2 bøger og 1 graphic novel undervejs. 
De er:

Alice Oseman: Radio Silence

V. E. Schwab m.fl.: The Rebel Army (Shades of Magic: The Steel Prince vol. 3)
Serien er slut. 

Katja Brandis: Fjendtlige spor (Woodwalkers 5)
Anmeldereksemplar fra forlaget Straarup og Co.
Serien er i gang. 

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 14 tegneserier/graphic novels i oktober.
De er:

Mort Walker:
Basserne 1982
Basserne 1985

V. E. Schwab m.fl.: The Rebel Army (Shades of Magic: The Steel Prince vol. 3)
Serien er slut. 

Jerry Scott og Jim Borgman:
Fanget! (Zits 5)
Hm, måske i den anden taske? (Zits 6)
Indeklemt (Zits 8)
Familiebånd (Zits 9)
Mor er den bedste i verden - på afstand! (Zits 10)
Alene hjemme! (Zits 11)
Vent ikke for længe med vasketøjet! (Zits 12)
Livet er hårdt som teenager (Zits 13)
Vær ikke et svin, Filip! (Zits 14)
Så er der mad, Filip! (Zits 15)
Vi er løbet tør for cornflakes! (Zits 16)

I alt fik jeg læst 8 bøger og 14 tegneserier/graphic novels i oktober. Af dem var 2 anmeldereksemplarer, 2 fra min A-Z TBR, 1 biblioteksbog og 1 antologi. 3 var på engelsk. Derudover havde jeg en enkelt DNF. Jeg fik afsluttet 2 serier, påbegyndt 1, og læst videre i 2 serier. 
I november skal jeg have indhentet det, jeg er kommet bagud med min A-Z TBR, og derudover har jeg en del anmeldereksemplarer, jeg gerne skulle have læst før december, hvor jeg har helt særlige læseplaner. 

Hvordan gik jeres læsning i oktober? Og deltog I i nogle af de samme readathons som mig? 

Ingen kommentarer: