torsdag den 1. oktober 2020

Læsestatus for september

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

September er forbi, og vi bevæger os nu for alvor ind i de mørke efterårsmåneder. Men inden vi helt siger farvel til september, er det tid til at gøre status over måneden, der gik. 
September bød på årets Fantasyfestival, der i år var digital, og selvom arbejdspresset ikke var så højt, som det plejer at være op til og omkring Fantasyfestivalen, så havde jeg alligevel pænt travlt på arbejdet. Ikke mindst fyldte tankerne omkring teknikken rigtig meget, for ville det hele nu virke, som det skulle? I det hele taget har arbejdet fyldt meget den sidste måneds tid, da der har været en del ændringer det sidste stykke tid, hvoraf en del selvfølgelig skyldes Corona, og det har slidt på overskuddet. Derfor er det heller ikke overraskende, at jeg ikke har fået læst ret mange bøger i september, i forhold til hvad jeg plejer. Til gengæld har jeg fået læst en del tegneserier og graphic novels, så helt skidt har det ikke været. 
September sluttede med en uges tiltrængt ferie, som indtil videre (jeg har stadig et par dage tilbage i oktober) er gået med praktiske gøremål. Maling af baggangen (som jeg næsten er færdig med), oprydning, køb og installering af ny fryser og tur til genbrugspladsen, samt en lille smule havearbejde. Og selvom det har været hårdt, har det også været rigtig godt for mig mentalt, at skulle koncentrere mig om praktiske opgaver, og jeg har nydt at se arbejdet skride frem. Det er så gået lidt udover bloggen, men mon ikke også det går? 
I september havde jeg bevidst valgt ikke at trække en ny serie fra seriekrukken eller en ny FairyLoot-bog, ligesom jeg heller ikke fik læst augusts FairyLoot-bog Daughter of the Burning City af Amanda Foody.  Til gengæld fik jeg læst et par bøger fra min A-Z TBR, så lidt fremskridt med årets læseprojekter har der da været. 
Og så må det vist være på tide, at vise de bøger, jeg fik læst i september, frem. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I september fik jeg læst 2 anmeldereksemplarer tilsendt af søde forlag og forfattere. 
Bøgerne er:

Kazu Kibuishi: De sidste stenvogtere (Amulet 4)
Anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda. 
Serien er i gang. 

Eva Munk: Mellem træernes grene
Anmeldereksemplar fra forlaget Calibat. 

Jeg fik læst en enkelt bog som optakt til årets Fantasyfestival.
Bogen er:

Kenneth Bøgh Andersen og Benni Bødker: Grimm II

Fra min A-Z TBR fik jeg læst 2 bøger. 
De er:

Nanna Foss: Leoniderne (Spektrum 1)
Serien er påbegyndt. 

Tom Holt: An Orc on the Wild Side

Derudover fik jeg læst 2 YA biblioteksbøger, som er en del af en kommende book talk, jeg skal give for mine kolleger. 
De er:

Kirsten Smith: Trinkets

Ashley Elston: 10 blind dates

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 11 tegneserier/graphic novels i september.
De er:

Kurtis J. Wiebe m.fl: High Fantasies (Rat Queens vol. 4)

Denis-Pierre Filippi og Silvio Camboni: Den Ekstraordinære Rejse - Del 2

Jean-Yves Ferri og Didier Conrad: Vercingetorix' datter (Asterix 38)

Jordie Bellaire m.fl.: From Beneath You (Buffy the Vampire Slayer vol. 3)

Bryan Edward Hill m.fl.: City of Demons (Angel vol. 2)

Joss Whedon, Jordie Bellaire m.fl.: Hellmouth (Buffy the Vampire Slayer)

Mort Walker:
Basserne 1978
Basserne 1980
Basserne 1981

Kazu Kibuishi: De sidste stenvogtere (Amulet 4)
Anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda. 
Serien er i gang. 

Christophe Arleston og Alessandro Barbucci: Barcelona (Ekho spejlverdenen 4)

I alt fik jeg læst 6 bøger og 11 tegneserier/graphic novels i september. Af dem var 2 anmeldereksemplarer, 2 fra min A-Z TBR, 2 biblioteksbøger og 1 eventyrsamling. 5 var på engelsk. Jeg fik påbegyndt 1 serie, men ikke afsluttet nogen. 
I oktober står den på anmeldereksemplarer og bøger fra min A-Z TBR. Jeg er nu officielt temmelig langt ud med begge projekter, og har derfor bestemt mig for at sløjfe både serie- og FairyLoot-projekterne for resten af året, så jeg kan koncentrere mig om mine andre projekter, uden at blive alt for stresset. Derudover mangler jeg stadig at læse en lille stak bøger til kollega-booktalken her i oktober. Men oktober bliver også en readathon-måned. Jeg har pt. planer om at deltage i 2 1/2 readathon i månedens løb, og glæder mig virkelig meget til kaste mig over dem. Det første readathon (som faktisk er det sidste) er Dewey's 24 Hour Readathon, som i år ligger fra den 24.-25. oktober, og som efterhånden er blevet lidt af en læsetradition for mig. Andet readathon varer hele oktober, og er opfundet af booktuberen Sofies bogverden med efteråret som omdrejningspunkt. Titlen er Efterårsmagi readathon, og jeg glæder mig til at læse med. Og så kommer vi til det halve readathon. I september afholdt booktuberen Becca and the Books, med udgangspunkt i hendes månedlige TBR-spil, Bookcoplathon readathon. Da jeg vidste, at september ville blive en travlt måned, valgte jeg ikke at deltage, men har bestemt mig for i stedet at deltage helt uofficielt i oktober, hvor jeg bruger spillepladen og udfordringerne til at sammensætte min oktober TBR. Udfordringen bliver så både at få bøgerne til at passe ind i de andre readathons, og at få så mange anmeldereksemplarer og A-Z TBR-bøger med som muligt. Om det lykkes, vil I kunne se i min oktober TBR senere i dag. 

Hvordan så jeres september ud? Og deltog I, i den digitale Fantasyfestival?

Ingen kommentarer: