onsdag den 30. september 2020

Book Haul #9


(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

September synger på sit sidste vers, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens nyanskaffelser frem på bloggen. Jeg vidste på forhånd, at septembers book haul nok ville blive temmelig stor, men i modsætning til, hvad jeg havde troet, så kom størrelsen ikke kun til at skyldes Fantasyfestivalen, men derimod en kombination af anmeldereksemplarer tilsendt af søde forfattere og forlag, gode tilbud, brugtkøb og, selvfølgelig, en stak nye og lidt ældre titler på Fantasyfestivalens online-messe. 
Da Fantasyfestival-købene i år er dukket op lidt ad gangen, og der ikke er helt så mange af dem, som de forrige år, har jeg valgt at lave en samlet book haul for september, i stedet for at dele den i to, og jeg starter med at vise de bøger frem, som jeg fik købt udenom festivalen. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I september fik jeg tilsendt 7 anmeldereksemplarer af søde forfattere og forlag, hvoraf de sidste to kom, da jeg var næsten færdig med indlægget, og derfor ikke er med på billedet øverst. 

Bøgerne er:

Lykke Lindbo: Fanny Fairychild - Alf af hjertet (Fanny Fairychild 3). Forlaget Tanken og Mindet.

Sofie M. Rodam: Murens Vogter (Murens Vogter 1). Forlaget mellemgaard. 

Louise H. A. Trankjær: Lysets datter (Syvstjernesagaen 1). Superlux.

Sidsel Katrine Slej: Ingeborgs fortælling (Asgårds døtre). Tellerup. 

C. G. Valentin: Drageægget (Dragernes Æra 1). Forlaget Klippe.

Per Jacobsen: Spejlkabinettet. Forlaget Valeta.

Emilie Querling: Sprækker. 

I starten af september var jeg forbi Bogormen med en stak bøger til byt, og selvfølgelig kom jeg ikke derfra uden en ny stak bøger (dog færre, end jeg kom med, så lidt hjalp det da på reolsituationen). 5 bøger blev det til, og de er:

Robert Galbraith: Den hvide død (Cormoran Strike 4)

Jennifer L. Armentrout:
White Hit Kiss (The Dark Elements 1)
Stone Cold Touch (The Dark Elements 2)

Cornelia Funke: Blækmagi 1+2 (Blækhjerte 2)

En enkelt ordre på Saxo blev det også til, nemlig denne helt utroligt flotte udgave af:

Frank Herbert: Dune (Dune 1)

Forfatteren Mette Finderup holdt udsalg i anledning af udgivelsen af hendes nyeste bog i A.S.P.E.-serien, og her købte jeg 2 bøger, nemlig:

Mette Finderup:
Dommedagsbjergene (A.S.P.E. 5)
Dødens købmænd (A.S.P.E. 6)

Fantask havde status-udsalg, og her faldt jeg over en enkelt antologi til samlingen.
Bogen er:

Games Creatures Play

Og som det sidste, inden vi når til Fantasyfestival-delen af denne book haul, så blev det også til 6 bøger ved Tellerups lagerudsalg, som netop nåede at komme, inden jeg begyndte på dette indlæg. 
Bøgerne er:

Nick Clausen:
De døde brødre
De sorte symboler
De blodige bid
De hviskende veje

Pernille Eybye:
For foden af trappen
I Pandoras æske

Og så er vi nået til de bøger mm. jeg købte til årets online-Fantasyfestival. Jeg har godt nok ikke modtaget alle købene endnu (der mangler en forudbestilling og en pakke med merchandise, som Dao mistede på vejen til Ribe), men de må komme med i en senere book haul.

Hos Fantask købte jeg 1 bog med særlig festivalrabat, og 1 tegneserie/graphic novel, som jeg har ventet på skulle udkomme. 
De er:

Arleston og Barbucci: Barcelone (Ekho spejlverdenen 4)

Robert Jordan: Warrior of the Altaii

Hos Tellerup blev det til 5 spritnye bøger, hvoraf 2 havde særlig forpremiere til festivalen.
Bøgerne er:

Julie Midtgaard: Elementkrigen (Sprækken til Luscuro 3)

Haidi Wigger Klaris: Blodarv (Sort måne 1)

Line Wenzel: Slægternes fejde (Mindelandet 3)

K. L. Berger: Lugnasad

Henriette Hesselholdt: Sjæleoffer (Gudernes krig 3)

Ved Silhuet faldt jeg over 3 bøger, hvoraf den ene var en forudbestilling, og derfor først kommer med i en senere book haul, men de 2 bøger, jeg har fået hjem, er:

#moderneeventyr

Natali S. Dueholm: Føniks - Den udødelige

På Ulven og Uglens onlinestand købte jeg 2 bøger, nemlig:

Signe Fahl: 
Ellekongen (Tågespind 1)
Elleskudt (Tågespind 2)

Hos DreamLitt blev det til 3 spritnye titler, som er:

Jokers Wild (Wild Cards 3)

Linette Harpsøe: Håbets scepter (Skæbneløs 3)

Marie-Louise Rønning: Lysets vogter (Skaberens Våben 3)

Sidst, men ikke mindst, købte jeg 3 virkelig smukke ting hos Sophie Grunnet v. SilverGlass.
De er:

2 bumblekeys

1 minibog

Ialt blev det til 35 bøger, 1 tegneserie/graphic novel og 3 styk merchandise i perioden 5. til 30. september. Af dem var 7 anmeldereksemplarer, 5 brugte, 2 antologier, og 5 på engelsk. Derudover er der et par anmeldereksemplarer mere på vej til mig, og så lykkes det forhåbentlig Dao at finde mit sidste festivalkøb. Nå ja, og så fik jeg lige købt et par bøger mere, som forhåbentlig dukker op i løbet af oktober. Ups. I oktober håber jeg, at jeg kan holde igen med bogkøbene, men om det sker, vil tiden vise. Det gik jo ikke ligefrem godt i september:) 

Ingen kommentarer: