fredag den 4. oktober 2019

Book Haul #9

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

September var på alle måder en måned fuld af bøger. Ikke nok med, at jeg købte en kæmpe stak til årets Fantasyfestival (som I kan læse om her). Der dukkede også løbende bøger op i månedens løb, hvoraf en del skyldtes overraskelspakker og anmeldereksemplarer fra gavmilde forlag. Derudover modtog jeg en enkelt forudbestilling, som jeg foretog helt tilbage i februar, men som først dukkede op i september, grundet en udskudt udgivelsesdato, og så havde jeg også bestilt septembers FairyLoot-boks, som jeg modtog sidst på måneden. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig, at jeg skulle købe flere bøger i september, men rengøringen af mine reoler førte til to brugtbogskøb, og så blev det også til en lille stak tegneserier og graphic novels i slutningen af måneden, foruden et par bogkøb, som stadig er på vej til mig.
Og så må det være tid til at vise bøgerne frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I september fik jeg tilsendt 6 anmeldereksemplarer, hvoraf 4 dukkede op som overraskelsespakker, af søde forlag og forfattere.
Bøgerne er:

Karen Inge Nielsen: Devotstjernens hånd (Djævlepassagen 2). Forlaget DreamLitt.

Josefine Ottesen: Dyndkarlens tårer (Liljas eventyr 1). Forlaget Alvilda.

Sissel Bøe og Peter Madsen: Troldeliv - Nøkkens jul. Forlaget Alvilda.

Kazu Kibuishi:
Stenens vogter (Amulet 1). Forlaget Alvilda.
Stenvogterens forbandelse (Amulet 2). Forlaget Alvilda.

Dina K. Sjöblom: Between Worlds - Ragnarok (Between Worlds 1). Forfatteren og Forfatterskabet.dk.

Ad flere omgange købte jeg 3 bøger hos Saxo. Heraf var 1 brugt, 1 en forudbestilling, og 1 en tegneserie.
De er:

Lennart Utgren, Dick Harrison og Bo Södervall: I Arns fodspor

Sherrilyn Kenyon: At Death's Door (Deadman's Cross 3)

Roger Leloup: Engle og falke (Yoko Tsuno 29)

Hos Antikvariat.net købte jeg en enkelt bog i månedens løb, da jeg endelig fandt en udgave, der matchede resten af serien, i stedet for den slidte kasserede biblioteksbog i forkert størrelse, jeg havde stående.
Bogen er:

L.M. Montgomery: Anne bliver lærer (Anne fra Grønnebakken 2)

Jeg kunne ikke stå for FairyLoots september-tema, og i boksen befandt sig denne bog:

Shelby Mahurin: Serpent and Dove (Serpent and Dove 1)

Sidst, men ikke mindst, købte jeg 3 tegneserier/graphic novels hos Fantask.
De er:

Mort Walker: Glemte du noget, Jens Fup?

Tim Seeley m.fl.: 
Nightwing Must Die! (Nightwing vol. 3)
Blockbuster (Nightwing vol. 4)

Ialt flyttede der 8 bøger og 6 tegneserier/graphic novels ind i perioden 31. august til 4. oktober. Af dem var 8 anmeldereksemplarer, 2 på engelsk (plus 2 graphic novels), 2 brugte bøger, 1 fagbog og 1 en billedbog. Og det er uden alle de bøger, jeg købte til Fantasyfestivalen.
I oktober håber jeg, at jeg kan styre købetrangen lidt, så jeg kan få sparet op til BogForum, og måske få læst nogle af de bøger, jeg allerede har. Jeg har stadig et par bogpakker på vej, som jeg købte i slutningen af september, og derudover ved jeg, at der også er flere anmeldereksemplarer på vej til mig med posten. Så uanset hvad kommer der også en Book Haul for oktober. Men det ville ikke gøre noget, hvis den ikke blev alt for stor, med BogForum lige om hjørnet.

Har I fået nye bøger ind ad døren i september? Og købte I jer også fattige til Fantasyfestivalen? 

Ingen kommentarer: