søndag den 1. april 2018

Læsestatus for marts

Så kom foråret endelig! Udenfor skinner solen og fuglene pipper, og jeg nyder påskeferien i fulde drag.
Marts var en mærkelig måned, præget af uvished. Min arbejdsplads er udtaget til strejke, og det er noget der trækker tænder ud mentalt hos både mig og mine kolleger. Hvad det ender med, vides som bekendt ikke, så uvisheden fortsætter videre ind i april.
På trods af det, eller måske på grund af, så har jeg haft en utroligt god læsemåned. Læsetemaet i marts var Magi, og om det var det der inspirerede mig, eller lyset udenfor, ved jeg ikke, men resultatet taler for sig selv. Det gik rigtig godt med månedens serie, som var Wardstenen af Joseph Delaney, og jeg fik ovenikøbet også læst en af bøgerne fra månedens læsestak, hvilket betyder, at jeg er godt med både her, og på Goodreads, hvor jeg pt. er 10 bøger foran i læseudfordringen.
Og nu må det være tid til at vise de bøger jeg fik læst i marts frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne.
I marts fik jeg læst 6 anmeldereksemplarer.
Bøgerne er:

Sissel Moody: Den magiske sten (Forbandelsen over Laitana 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Solvind og forfatteren. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Melissa Albert: Hazel Wood (Hazel Wood 1)
Anmeldereksemplar fra forlaget CarlsenPuls. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er påbegyndt og ajour. 

Holly Black og Cassandra Clare: Sølvmasken (Magisterium 4)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda. 
Serien er ajour. 

Evelyn Skye: Zarens skæbne (Zarens Spil 2)
Anmeldereksemplar fra forlaget CarlsenPuls. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er slut.

Camilla Wandahl og Caroline Ørsum: Sprækker i virkeligheden - 8 uhyggelige historier fra fantasiens mørke kroge.
Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet.

Synne Kristine Eriksen: Elaras Trøst (De Tre Tyste 2)
Anmeldereksemplar fra Turbineforlaget. 
Serien er ajour. 

Størstedelen af det jeg læste i marts hørte ind under læsetemaet Magi, hvor jeg fik læst hele 15 bøger.
Bøgerne er:

J.K. Rowling, illustreret af Olivia Lomenech Gill: Fantastic Beasts and Where to Find Them

Cornelia Funke: Reckless (Mirrorworld 1)
Serien er påbegyndt. 

Jim Butcher: Storm Front (The Dresden Files 1)
Genlæsning. Serien er igang. 

Sissel Moody: Den magiske sten (Forbandelsen over Laitana 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Solvind og forfatteren. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Melissa Albert: Hazel Wood (Hazel Wood 1)
Anmeldereksemplar fra forlaget CarlsenPuls. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er påbegyndt og ajour. 

Naomi Novik: Throne of Jade (Temeraire 2)
Genlæsning. Serien er igang. 

Holly Black og Cassandra Clare: Sølvmasken (Magisterium 4)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda. 
Serien er ajour. 

Tamora Pierce:
Melting Stones (Circle Reforged 2)
Battle Magic (Circle Reforged 3)
Serien er slut. 

Joseph Delaney:
Heksejægerens forbandelse (Wardstenen 2)
Heksejægerens hemmelighed (Wardstenen 3)
Heksejægerens kamp (Wardstenen 4)
Heksejægerens fejltagelse (Wardstenen 5)
Serien er igang.

Evelyn Skye: Zarens skæbne (Zarens Spil 2)
Anmeldereksemplar fra forlaget CarlsenPuls. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er slut.

Synne Kristine Eriksen: Elaras Trøst (De Tre Tyste 2)
Anmeldereksemplar fra Turbineforlaget. 
Serien er ajour. 

Månedens serie var Wardstenen af Joseph Delaney, hvor jeg fik læst de 4 ulæste bind jeg havde stående i reolen. Jeg skal helt klart have læst resten af serien engang, men om jeg køber dem selv, eller låner dem på biblioteket, vil tiden vise.
Bøgerne er:

Joseph Delaney:
Heksejægerens forbandelse (Wardstenen 2)
Heksejægerens hemmelighed (Wardstenen 3)
Heksejægerens kamp (Wardstenen 4)
Heksejægerens fejltagelse (Wardstenen 5)
Serien er igang.

Som jeg skrev i februars læsestatus lykkedes det mig ikke at blive færdig med 2. bind af februars serie, Temeraire af Naomi Novik, i sidste måned. Det blev jeg til gengæld i marts.
Bogen er:

Naomi Novik: Throne of Jade (Temeraire 2)
Genlæsning. Serien er igang. 

Februars bog i The Fantasy Fellowship var en genlæsning for mit vedkommende.
Bogen er:

Jim Butcher: Storm Front (The Dresden Files 1)
Genlæsning. Serien er igang. 

Jeg fik også læst en enkelt bog fra årets læsestak.
Bogen er:

Cornelia Funke: Reckless (Mirrorworld 1)
Serien er påbegyndt. 

Udover de mange bøger fik jeg også læst 2 tegneserier og 1 graphic novel. Sidstnævnte var lånt på biblioteket, og afleveret før jeg fik taget det samlede billede af marts' læsning.
De er:

Franquin:
Viggo - Kviks kontorbud (Vakse Viggo 1)
Viggo kobler fra (Vakse Viggo 2)
Serien er igang. 

Brian K. Vaughan og Fiona Staples: Saga (Volume 7)
Serien er igang. 

Ialt fik jeg læst 16 bøger, 2 tegneserier og 1 graphic novel i marts. Heraf var 6 anmeldereksemplarer og 5 på engelsk. Jeg fik afsluttet 2 serier, kom ajour med 4 andre, og genlæst 2 bøger. Derudover fik jeg læst alle de ulæste eksemplarer jeg selv havde af månedens serie, og læst en bog fra årets læsestak. Alt i alt en rigtig god læsemåned.
Jeg håber tendensen fortsætter i april, hvor læsetemaet er Trolde og gobliner. Udover at jeg gerne vil lidt mere i bund med de anmeldereksemplarer jeg har liggende, håber jeg at få læst en del engelske bøger i denne måned, da temaet primært peger på dem. Og så vil jeg gerne have læst en bog eller to mere fra årets læsestak, så jeg kan komme foran også der. Månedens serie fra TBR-krukken er The Morganville Vampires af Rachel Caine. Da jeg kun har 2 ulæste bøger af serien stående i reolen, og bøgerne er forholdsvis korte, er jeg temmelig sikker på jeg nok skal nå dette mål i april.
I denne måned er der endnu en gang Dewey's 24 Hour Readathon. Jeg har deltaget i dette readathon flere gange, og håber også at kunne være med denne gang. Det kommer dog helt an på om jeg kan overkomme det mentalt, da også april er præget af uvished på arbejdsfronten, og jeg derfor har svært ved at sige, hvordan humøret er på det tidspunkt. Men nu får vi se.

Hvordan har jeres læsemåned været? Og har I også planer om at deltage i Dewey's 24 Hour Readathon i april?

Ingen kommentarer: