onsdag den 4. april 2018

Book Haul #3

Efter en dejlig lang påskeferie venter hverdagen lige om hjørnet. Men før arbejdet kalder, vil jeg bruge min sidste feriedag på, at vise de nye bøger, jeg har fået ind ad døren siden sidst, frem.
Selvom jeg har en pæn stak at vise frem, så er det faktisk ikke fordi jeg har købt så mange bøger. Til gengæld er jeg blevet begavet af søde forlag, hvad jeg er meget taknemmelig for. Hvad jeg sparede på bogkontoen, brugte jeg til gengæld på Funko Pops, som jeg købte en hel del af i marts. Men mere om det senere. Nu er det tid til at vise marts' Book Haul frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I marts fik jeg tilsendt 7 bøger fra søde forlag, hvoraf flere var en overraskelse.
Bøgerne er:

Emil og Cecilia Blichfeldt, Min Christensen: Hunden der troede den var en isbjørn. Forlaget Calibat.

Emil Blichfeldt og Lykke Bianca: Enhjørningens magi. Forlaget Calibat.

Jacob Oliver Krarup: Blind passager (SpaceTeam 15, 1). Forlaget Calibat.

Helle Perrier: Zoltars Krypt. Forlaget Calibat.

Joe Abercrombie: Den Halve Verden (Det Splintrede Hav 2). Forlaget Gyldendal.
Til anmeldelse på bookeater.dk.

B.V. Egholm: Tupilak og krystallerne/Tupilak og kamæleonen. Skriveforlaget.

Nick Clausen: Søvnløs - 5 gys. Forlaget Facet.

I det meste af marts troede jeg, at jeg slet ikke ville købe nogle bøger selv. Men så, på månedens næstsidste dag, kom der et tilbud hos Saxo jeg ikke kunne sige nej til, og så røg der alligevel et par stykker med. At jeg nu så har seriens bind i fire forskellige udgaver er der ikke noget at gøre ved.
Bøgerne er:

Carlos Ruiz Zafón:
Englens spil (De glemte bøgers kirkegård 2)
Åndernes labyrint (De glemte bøgers kirkegård 4)

Månedens FairyLoot-boks indeholdt en bog, som jeg overhovedet ikke havde hørt om. Jeg har godt nok hørt om forfatteren, men aldrig læst noget af hende, og bogen lyder ikke umiddelbart som en jeg selv ville have valgt, så jeg er spændt på hvad jeg vil synes om den.
Bogen er:

Melinda Salisbury: State of Sorrow (Sorrow 1)

Selvom jeg holdt igen med bogkøbene i marts, så gjorde jeg det bestemt ikke på Funko Pop-købene. I marts købte jeg hele 10 Funko Pops, og så er der endda et par stykker mere på vej. Når jeg købte så mange skyldes det dels min aversion mod "huller" i samlingen, og dels, at der i marts kom nye Funko Pops i de to "serier" jeg samler på. Halvdelen blev købt på EMP Danmark, og den anden halvdel på Amazon, og jeg viser dem derfor frem ad to omgange.

Hos EMP Danmark købte jeg 5 Funko Pops.
De er:

EEyore (Winnie the Pooh/Disney 254)

Piglet (Winnie the Pooh/Disney 253)

Buffy (Buffy the Vampire Slayer - 20 Years of Slaying 594)

Xander (Buffy the Vampire Slayer - 20 Years of Slaying 595)

Giles (Buffy the Vampire Slayer - 20 Years of Slaying 596)

Hos Amazon købte jeg også 5 Funko Pops.
De er:

Hawkeye (Avengers Age of Ultron 70)

Twilight Ringwraith (The Lord of the Rings 449)

Gollum (The Lord of the Rings 532)

Merry Brandybuck (The Lord of the Rings 528)

Pippin Took (The Lord of the Rings 530)

Ialt flyttede 10 bøger og 10 Funko Pops ind i perioden 4. marts til 4. april. Af dem var 7 anmeldereksemplarer og 1 på engelsk fra FairyLoot.
Jeg ved allerede nu, at aprils book haul bliver noget større, da der udkommer en del bøger i april som jeg gerne vil have fat i, og derudover er der også et par anmeldereksemplarer på vej. Til gengæld håber jeg at kunne holde igen på Funko Pop-siden.

Har I fået nogle spændende bøger i marts? Og samler I også på Funko Pops?

Ingen kommentarer: