fredag den 27. april 2018

The One Readathon To Rule Them All

Et readathon som går ud på at læse fantasybøger? Og som ovenikøbet refererer til Ringenes Herre i titlen? Det skal jeg da selvfølgelig være med til.
The One Readathon To Rule Them All er et helt nyt readathon, udviklet af booktuberen Ashley fra Don't Have a Degree in Reading, som kører fra 29. april til 12. maj.
Udover Ashley er der 6 medværter: James Chatham, Beck's Books, Chris Bookish Cauldron, Ally Evans, Read and Find Out og thatbookishgamer.
I al sin enkelhed går det hele ud på, at læse fantasy. Derudover er der 8 udfordringer, man kan deltage i, og man kan sagtens kombinere udfordringerne, hvis man har en bog, der kan passe ind flere steder.
Udfordringerne er:

1. Read a fantasy book written by a POC (Person of Colour) Author.

2. Read a fantasy book w/ a POC MC (Person of Colour Main Character).

3. Read a fantasy book under 300 pages.

4. Read a fantasy book 1,000+ pages.

5. Read a fantasy book that is a stand alone.

6. Read a fantasy book written by a non-English speaking author.

7. Read a fantasy book set in a non-European location.

8. Read a fantasy book w/ LGBTQIA+ rep.

Jeg har fundet mig en lille læsestak, som tilsammen dækker 6 af udfordringerne. 
Min TBR for readathonet er:

Sidsel Sander Mittet: Stenløvens brøl (Krøniken om Morika 3)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet.
Udfordring: Read a fantasy book w/ a POC MC (Person of Colour Main Character). 6. Read a fantasy book written by a non-English speaking author.
464 sider.

K.L. Berger: Sjælehenteren (Fortællinger fra Døden 1)
Udfordring: 3. Read a fantasy book under 300 pages. 6. Read a fantasy book written by a non-English speaking author.
249 sider.

Mads Schack-Lindhardt: Tusmørkets søn 
Anmeldereksemplar fra forlaget DreamLitt. 
Udfordring: 5. Read a fantasy book that is a stand alone. 6. Read a fantasy book written by a non-English speaking author.
347 sider. 

Leigh Bardugo:
Six of Crows (Six of Crows 1) 465 sider.
Crooked Kingdom (Six of Crows 2) 536 sider.
Udfordring: 7. Read a fantasy book set in a non-European location.

Rainbow Rowell: Carry On
Udfordring: 8. Read a fantasy book w/ LGBTQIA+ rep.
515 sider.

Ialt er min TBR på 2576 sider, fordelt på 2 uger. En smule ambitiøst, måske, taget i betragtning at jeg også skal arbejde, men til gengæld er der både en weekend og 1 1/2 fridag, så det burde kunne lade sig gøre. 
Når readathonet er slut, vil jeg skrive et indlæg, hvor jeg fortæller hvordan det er gået, og om jeg fik læst alt det jeg gerne ville. Jeg glæder mig til at få læst en masse fantasy (selvom det selvfølgelig ikke adskiller sig ret meget fra når der ikke er readathon). I vil også løbende kunne følge mine fremskridt på Instagram under hashtagget #theonereadathon.
Har du lyst til at være med, kan du høre mere om readathonet i Ashleys announcement-video lige nedenfor:


4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Fedt tema! Jeg får desværre ikke selv tid til at deltage, men genial idé :-)


Mvh.
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Den lille Bogblog. Ja, det er virkelig fedt med et readathon dedikeret til fantasy. Synd du ikke kan være med, men forhåbentlig får du chancen en anden gang.

Kristina sagde ...

Ej det lyder ellers hyggeligt, men tænker at jeg er nødt til at studielæse her efter weekendens readathon. Eksamerne er jo lige om hjørnet ;)

Kirsten Bloch sagde ...

@Kristina. Det var da ærgerligt, men selvfølgelig er du nødt til at prioritere eksamenslæsningen. Det er heldigvis længe siden at jeg har skulle bekymre mig om det:)