lørdag den 1. maj 2021

The Enforcer Enigma

The Enforcer Enigma er 3. bind af fantasyserien San Andreas Shifters, skrevet af G.L. Carriger. 

Colin er den yngste og mindste varulv i San Andreas-flokken, og er usikker på både sine egne evner, og sit udseende. Hans mor stak af, da han var helt lille, og hans far afviste ham, fordi Colin er homoseksuel og nørdet. Men da hans yndlingsbarista bliver truet af selkier, står Colin for første gang imod og siger fra. Og før han ved af det, er han og resten af flokken blandet ind i en speget affære. der involverer en varodder, countrymusik, selkiemafiosoer og mistænksomme SBI-agenter. 
Samtidig vokser Colins følelser for Judd, flokkens ene enforcer, og et uventet møde med fortiden, giver et nyt perspektiv.

Den her serie bliver bare bedre og bedre, og The Enforcer Enigma var alt det, jeg havde håbet på.
Sproget er letlæst, flydende og fyldt med masser af ordspil og humor. Jeg var især vild med kapiteloverskrifterne, som parodierede kendte countrysange. Men også beskrivelserne var livagtige, med et par virkelig steamy sexscener undervejs, som dog aldrig blev tåkrummende pinlige. 
Universet udvider sig en del i dette bind, med nye varvæsener, og samtidig blev koblingen til forfatterens tidligere serier også tydeligere i dette bind, hvilket jeg var ret vild med. 
Handlingen er godt skruet sammen, med masser af twists undervejs, og jeg kedede mig ikke på noget tidspunkt. Historien er spændende, og fyldt med action, kærlighed, usikkerhed, homoseksualitet, sex, countrymusik, intriger, familieopgør, varulve, mafiosoer, traumer og søgen efter identitet og selvaccept. 
Personerne er levende og menneskelige, og jeg holdt utroligt meget af de to hovedpersoner, Judd og Colin. Judd er enforcer, og vant til at beskytte flokken mod farer. Han er den ældste varulv i flokken, og har hele sit liv søgt efter et sted at høre til, og, ikke mindst, en mage. Men selvom han udadtil er stærk, så er han overraskende sårbar indadtil, og har svært ved at sætte ord på sine følelser og usikkerhed. Det giver nogle misforståelser i forhold til Colin, som han er dybt forelsket i, men har svært ved at bekende kulør overfor. Og Colin kæmper med sin egen usikkerhed. Han er intelligent, men holder sig bevidst for sig selv, og har svært ved at finde sig til rette i sociale situationer. Hans forældres ligegyldighed overfor ham har sat sig dybe spor, og han har ingen selvtillid. Derfor har han også svært ved at finde ud af, hvad han skal stille op med sine følelser for Judd. Selvom jeg normalt ikke bryder mig om forhold fyldt med misforståelser, så var Judd og Colins en undtagelse. Kemien mellem de to fungerer utroligt godt, og jeg følte virkelig, jeg kom ind under huden på dem, ligesom jeg hurtigt kom til at holde utroligt meget af dem. Af bipersonerne nød jeg gensynet med resten af flokken, og introduktionen af flokkens nyeste medlem, Trick, som var sarkastisk, loyal og stædig, og en virkelig god ven. Til gengæld brød jeg mig absolut ikke om Colin og Kevins berømte mor, som var en virkelig bitch - på alle måder. 
The Enforcer Enigma var virkelig god, med masser af humor, elskelige personer og action. Fans af serien vil bestemt ikke blive skuffede, og er man til paranormal romance, er serien helt klart værd at stifte bekendtskab med. Jeg glæder mig allerede til næste bind. 

Se også forfatterens hjemmeside

Ingen kommentarer: