søndag den 2. maj 2021

Book Haul #4

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Omskiftelige april er slut, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens book haul frem på bloggen. I april væltede bøgerne ind ad døren. Både bøger, jeg havde ventet længe på, overraskelsespakker fra forlag, og bøger, jeg bare måtte købe i april. Og tilsammen er det noget af en stak, der i øvrigt fortæller en del om det middlegrade-mood jeg har været i de sidste par måneder. 
Da der er rigtig mange bøger, der skal vises frem, må vi hellere komme i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarer og overraskelsespakker fra søde forlag og forfattere. I april fik jeg 7 anmeldereksemplarer ind ad døren, heraf 1 graphic novel. 
De er:

Leigh Bardugo: Pigen og mørkningen (Grisha 1). Forlaget Alvilda. 

Kazu Kibuishi: Flugten fra Lucien (Amulet 6). Forlaget Alvilda. 

J.A. White: Nattens bøger. Forlaget Alvilda. 

Angie Sage: Dragerne vågner (Rise of the Dragons 1). Forlaget Alvilda. 

Ida Tufte Michelsen: Alma Freng og solfangerne. Forlaget Straarup og Co.

Nathali og Bettina Liane: Arven fra fortiden (Awen 2). Forlaget Turbine. 

Katrine Skovgaard: Midsommerens offer. Forlaget Calibat. 
Tilsendt af forfatteren. 

I starten af april var jeg til bogudsalg hos Bog og Idé, og selvom det var en lidt skuffende omgang, så endte jeg med at købe 4 bøger.
Bøgerne er:

Robert Service: Den sidste zar

Karen Dionne: Dyndkongens datter

B.B. Alston: Amari og Nattens Brødre (Amari 1)

Jennifer Bell: Wonderscape

Jeg fik også en hel del bøger hjem fra Saxo i april, hvoraf nogle havde været på vej et stykke tid. 13 styk blev det til.
De er:

Jean Menzies: Greek Myths

Ludwig Bemelmans: A Madeline Treasury

Leigh Bardugo: Rule of Wolves (King of Scars 2)

Andrew Rowe: Six Sacred Swords (Weapons and Wielders 1)

Julie Kagawa: The Iron Raven (The Iron Fey: Evenfall 1)

Michelle Harrison:
A Pinch of Magic (A Pinch of Magic 1)
A Sprinkle of Sorcery (A Pinch of Magic 2)
A Tangle of Spells (A Pinch of Magic 3)

Kaye Umansky:
The Pongwiffy Stories
More Pongwiffy Stories
Even More Pongwiffy Stories

Jamie Littler:
Frostheart (Frostheart 1)
Escape from Aurora (Frostheart 2)

Det blev også til 2 brugte bøger hos Saxo, nemlig:

Martin Widmark og Emilia Dziubak: Huset der vågnede

Jenny Lund Madsen: Tredive dages mørke

Og så dukkede de 3 bøger, jeg bestilte hos Thriftbooks i januar og februar endelig op, og jeg måtte konstatere, at Thriftbooks og jeg ikke har helt samme definition for, hvornår bøger er i god stand. Men sådan er det, når bøgerne ikke længere er i handlen, men kun kan skaffes brugt. 
Bøgerne er:

J. R.R, Tolkien: The Hobbit

Raymond E. Feist og Stephen Abrams: Midkemia - The Chronicles of Pug

Debi Gliori: Pure Dead Frozen (Pure Dead 6)

Det blev også til 4 tegneserier hos Fantask.
De er:

Thom Roep og Piet Wijn:
Havet til Syden (Gammelpot 8)
Festen på Falkensten (Gammelpot 9)

René Goscinny og Albert Uderzo:
Asterix og hans gæve gallere (Asterix 1)
Asterix og trylledrikken (Asterix 2)

Sidst, men ikke mindst, købte jeg en enkelt Funko Pop hos EMP, nemlig:

Prince Vlad (Bram Stoker's Dracula 1072)

I alt flyttede 28 bøger, 1 graphic novel, 4 tegneserier og 1 Funko Pop ind hos mig i perioden 5. april til 2. maj. Af dem var 7 anmeldereksemplarer/overraskelsespakker, 5 brugte og 16 på engelsk.
Selvom jeg ikke regner med, at majs book haul bliver lige så stor som aprils, så ved jeg allerede, at den ikke bliver lille, da jeg dels har flere pakker på vej, og dels ved, at der udkommer flere bøger i maj, som jeg gerne vil have fat i. Hvad slutresultatet bliver, vil vise sig. 

Fik I nogle gode bøger i april? Og hvad syntes I om årets bogudsalg? 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hehehe - jeg opdagede slet ikke, at der var bogudsalg :D
Men det er efterhånden også en del år siden, at jeg sidst har fulgt med i det, da jeg primært køber engelske bøger. Jeg planlægger bogindkøb til sommer, men pt. er jeg ved at tygge mig igennem de ulæste bøger, jeg allerede har stående.

Kirsten Bloch sagde ...

@Piskeriset. Haha, ja sådan kan det jo gå. Jeg synes nu også bogudsalgene er gået nedad bakke udvalgsmæssigt. Eller også er jeg bare blevet mere kritisk med årene;) Jeg burde også læse de ulæste bøger jeg allerede har, i stedet for at føje flere til samlingen, men jeg har bare svært ved at stå imod.