lørdag den 29. maj 2021

Book Haul #5

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Maj nærmer sig sin slutning, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens book haul frem på bloggen. Og ganske som forventet, blev maj måneds boghøst en af de større. Der udkom nemlig en hel del bøger i maj, som jeg bare måtte have fingrene i, og så kunne jeg ikke stå imod længere, men måtte have fingrene i et bokssæt, jeg har kigget på i længere tid, ligesom jeg kom ajour med en serie. I øvrigt kan det meste af maj måneds book haul inddeles i to overordnede kategorier, som viser to af mine yndlingsemner indenfor litteratur - kan I gætte hvilke? 
Da der er mange bøger, der skal vises frem, må vi hellere komme i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I maj fik jeg tilsendt 3 anmeldereksemplarer fra søde forlag, hvoraf en enkelt var et overraskelsespakke. 
Bøgerne er:

Gry Kappel Jensen: Natskygge (Rosenholm-trilogien 3). Forlaget Turbine. 

Mikkel Wendelboe: Stjernedrømme (Skæbnekløver 1). Forlaget Krabat.

Anna Ruhe: I den tabte tids by (Duftapoteket 5). Forlaget Straarup og Co.

Det blev, som sædvanligt, til indtil flere ordrer ved Saxo i månedens løb. 17 bøger og 1 tegneserie blev det til, og de er:

Thomas Day og Olivier Ledroit: Wika og Pans storhed (Wika 3)

Leigh Bardugo:
Den sorte kætter (Grisha 2)
Skyggernes trone (Grisha 3)

Boris Hansen: Den usynlige krig (Tavse Verdener 1)

Madeline Martin: Den sidste boghandel i London

Annette Bjergfeldt: Højsangen fra Palermovej

Emily Henry: Strandlæsning

Anna Grue: Døden i kurbadet (Anne-Maj Mortensen 2)

Jenny Colgan: Den lille butik med de nye begyndelser (Det skotske højland 2)

Maria Grace: Pemberley - Mr. Darcy's Dragon (Jane Austen's Dragons 1)

David Day:
The Ring Legends of Tolkien
A Dictionary of Tolkien
An Atlas of Tolkien
The Battles of Tolkien
The Heroes of Tolkien
The Dark Powers of Tolkien
The Hobbits of Tolkien

J.R.R. Tolkien: Bilbo's Last Song

Det blev også til en enkelt bog i Føtex, nemlig: 

Frida Skybäck: Boghandlen ved Themsens bred

Det er efterhånden sjældent, at jeg køber bøger hos Amazon, men i maj blev det til 4 styk. 
Bøgerne er:

Andrew Rowe: Diamantine (Weapons and Wielders 2)

Dyrk Ashton:
Paternus (Paternus 1)
Wrath of the Gods (Paternus 2)
War of the Gods (Paternus 3)

Også fra Thriftbooks dukkede der en enkelt bog op i maj. Endda en genanskaffelse, da den første udgave af bogen, jeg købte hos Thriftbooks, ikke helt var i den stand, jeg havde ønsket mig. Forrige ejer havde nemlig skrevet navnet Frida adskillige steder både udenpå og indeni bogen, og det irriterede mig så meget, at jeg købte en anden udgave. 
Bogen er:

Debi Gliori: Pure Dead Wicked (Pure Dead 3)

Jeg købte også 2 bøger direkte hos Tellerup, da der var tilbud på den ene, og jeg er i gang med forgængeren til den anden, og derfor gerne vil have toeren klar. 
Bøgerne er:

Pernille Eybye og Carina Evytt: Kongernes opgør (Dragernes Konge 4)

Sidsel Katrine Slej: Issóls fortælling (Asgård Døtre 2)

Sidst, men ikke mindst, blev det til 5 tegneserier hos Fantask, så jeg nu er ajour med nyudgivelserne af serien. 
Tegneserierne er:

Thom Roep og Piet Wijn:
Smuglerborgen (Gammelpot 10)
Knipse-Pif (Gammelpot 11)
Drilledyret (Gammelpot 12)
Peberheksene (Gammelpot 13)
Røverne fra Dalby (Gammelpot 14)

I alt flyttede 28 bøger og 6 tegneserier ind i perioden 3.-29. maj. Af dem var 3 anmeldereksemplarer/overraskelsespakker, 1 brugt, 7 fagbøger, og 14 på engelsk. Det er ret mange, og jeg håber derfor på, at kunne holde bare en anelse igen i juni, så jeg kan nå at få læst nogen af de mange bøger, jeg allerede har, før der flytter endnu flere ind. Men nu får vi se. Tilbageholdenhed er jo ikke min stærke side, når det gælder bogkøb. 
Og for jer, der gættede med på kategorierne for majs book haul, så er de rigtige svar "bøger om bøger" og "J.R.R. Tolkien". 

Fik I nøgle gode bøger ind ad døren i maj? Og gættede I de to kategorier for maj måneds book haul? 

Ingen kommentarer: