lørdag den 6. marts 2021

The Backlist Readathon #2

Så er det blevet tid til anden runde af The Backlist Readathon, der denne gang løber af stablen fra 7. til 13. marts. Som navnet antyder, går det ud på at læse backlist bøger. Det vil sige bøger, som enten har et par år på bagen, eller hvor forfatteren har udgivet flere bøger siden. Jeg er forholdsvis god til at få læst de nyeste titler, men er ikke altid lige god til at få læst de lidt ældre titler på mine reoler, så readathonet her er en god anledning til at få læst nogle af dem. Og så er det også en god måde at få læst nogle flere af titlerne fra min A-Z TBR. 
Readathonet er hostet af 3 booktubere, Mrs. Dunn Reads, Jacqueline og Bree Hill, og der er 6 udfordringer, man kan tage del i, hvis man har lyst. Jeg har fundet bøger, der passer på 4 af udfordringerne, og springer de to sidste over, da den ene ikke giver mening i en dansk kontekst, i og med at Book of the Month er en amerikansk/canadisk bogklub, og den anden ikke passede med de bøger, jeg havde lyst til at læse. 
Udfordringerne er:

1. Read a backlist title published before 2017 
2. Read a middle grade backlist 
3. Read a backlist from your favorite genre 
4. Read an own voices backlist 
5. Read a backlist recommended by a book influencer 
6. BONUS: Read a book of the month backlist

Backlist for mig er bøger, der har minimum to år på bagen - altså fra 2018 eller før - og som jeg ikke har læst før. Ved oversættelser er det året for oversættelsen, der er angivet. Jeg har valgt 7 bøger fra mine reoler, hvoraf 3 titler også er en del af min A-Z TBR. 
Min TBR ser sådan her ud:

Maite Carranza: Isørkenen (Hunulvens klan 2) (2009)
Read a backlist title published before 2017. Read a backlist from your favorite genre. A-Z TBR
399 sider.

Maite Carranza: Odis forbandelse (Hunulvens klan 3) (2009)
Read a backlist title published before 2017. Read a backlist from your favorite genre.
491 sider.

Jennifer Bell: Den bøjede mønt (De ualmindelige 1) (2017)
Read a middle grade backlist. Read a backlist from your favorite genre.
346 sider.

Jennifer Bell: Det rygende timeglad (De ualmindelige 2) (2018)
Read a middle grade backlist. Read a backlist from your favorite genre.
366 sider.

Jennifer Bell: Det frosne teleskop (De ualmindelige 3) (2018)
Read a middle grade backlist. Read a backlist from your favorite genre.
284 sider.

Diana Wynne Jones: Fire and Hemlock (1985)
Read a backlist title published before 2017. Read a backlist from your favorite genre. A-Z TBR.
392 sider.

Nnedi Okorafor: Hvem frygter døden (Hvem frygter døden 1) (2018)
Read an own voices backlist. A-Z TBR.
512 sider. 

I alt håber jeg på at få læst 2790 sider, fordelt på 7 bøger, plus en enkelt bonusbog, som jeg har læst før, og derfor ikke tæller med på min TBR, men som jeg er nødt til at genlæse, før jeg kan læse videre i serien. Det er nemlig flere år siden, jeg læste den, og jeg har glemt det meste af handlingen. Om jeg når i mål med min ambitiøse TBR er bestemt ikke sikkert, men jeg vil gøre mit bedste. 
Jeg vil løbende opdatere om mine fremskridt på Instagram under hashtagget #backlistreadathon, og når readathonet er slut, vil der også komme et statusindlæg på bloggen, hvor jeg fortæller, hvor mange af bøgerne jeg fik læst. 
Har du lyst til at være med, kan du høre mere om regler og udfordringer i denne video fra Mrs. Dunn Reads:



Ingen kommentarer: