søndag den 29. december 2019

Book Haul #12

2019 nærmer sig med hastige skridt sin afslutning, og det betyder, at det er blevet tid til årets sidste book haul.
Decembers book haul blev noget større end forventet. Til gengæld har jeg ikke brugt en eneste krone på bøger. Alle bøger er nemlig denne gang en kombination af brugtbogsbyt og julegaver, og har derfor været ganske gratis. Tegneserier og graphic novels, derimod, endte jeg med at købe en del af, og så købte jeg også et par nye bogmærker, så mon ikke det går lige op i sidste ende.
Og så må det vist være tid til at vise decembers nye bøger frem.

De første bøger, jeg viser frem, fik jeg egentlig i slutningen af november, men da det var efter, jeg havde lagt novembers book haul på bloggen, viser jeg dem frem her.
Sidste dag i november var jeg på boghyggetur med en veninde til Bogormen i Esbjerg, hvor jeg havde slæbt en større stak bøger med til bytning. Jeg fandt ikke bøger for alle pengene, men kom alligevel hjem med en pæn stak på 9 brugte bøger, hvoraf jeg havde et par stykker, i mere slidte udgaver, i forvejen.
Bøgerne er:

Cornelia Funke: Tyvenes herre

Diana Wynne Jones: De syv magter

Shirley Rousseau Murphy: Den syngende drage

Sten Stetter: Slottet i Astrakon (Slottet i Astrakon 1)

Robert E. Howard: The Conan Chronicles

Dennis L. McKiernan:
The Dark Tide (The Iron Tower 1)
Shadows of Doom (The Iron Tower 2)
The Darkest Day (The Iron Tower 3)

Glen Cook: Petty Pewter Gods

Årets julegaver bestod mestendels af bøger, og jeg kom hjem med hele 7 af slagsen, plus en kalender.
Bøgerne er:

J.R.R. Tolkien:
The Silmarillion (Folio Society)
The Fellowship of the Ring (The Lord of the Rings 1) (Folio Society)
The Two Towers (The Lord of the Rings 2) (Folio Society)
The Return of the King (The Lord of the Rings 3) (Folio Society)

Folio Diary 2020

Sara Blædel: Pigen under træet (Louise Rick 10)

Jan Guillou: Den anden dødssynd (Det Store Århundrede 9)

Simona Zetterberg Gjerlevsen: Fiktion (Tænkepauser)

Selvom jeg forsøgte at holde mig i skindet til Black Friday, så faldt jeg alligevel i en enkelt gang. Cobolt havde nemlig knaldtilbud på udvalgte tegneserier, og 3 af dem endte med at flytte hjem til mig.
De er:

Thom Roep og Piet Wijn:
Den forkælede prinsesse (Gammelpot 1)
Skakten til Nordpolen (Gammelpot 6)

Walthéry: Fortidens øjne (Natacha 21)

Forlaget Zoom meddelte i november, at en af mine yndlingstegneserier var på vej til at udgå fra forlaget. Det resulterede i et par panikkøb fra min side, da jeg ikke havde taget mig sammen til at anskaffe serien selv endnu. Første panikkøb blev ved Faraos Cigarer, hvor jeg købte 10 tegneserier.
De er:

Jerry Scott og Jim Borgman:
Filip og Sara (Zits 100% 10)
Verdens længste teenager (Zits 1)
Zombie-forældre (Zits 2)
Kør! (Zits 4)
Hm, måske i den anden taske? (Zits 6)
Indeklemt (Zits 8)
Alene hjemme (Zits 11)
Livet er hårdt som teenager (Zits 13)
Vær ikke et svin, Filip! (Zits 14)
Vi er løbet tør for cornflakes! (Zits 16)

Andet panikkøb blev ved Fantask, hvor der samtidig røg lidt andet med i kurven. Her købte jeg 3 tegneserier og 3 graphic novels.
De er:

Mort Walker: Jeg troede, du havde kompasset, Jens! (Basserne 100% 51)

Jerry Scott og Jim Borgman:
Nu laver du det ansigt igen! (Zits 3)
Så er der mad, Filip! (Zits 15)

Benjamin Percy m.fl.: The Bleeding Edge (Nightwing vol. 7)

Scott Lobdell m.fl.:
Night Terrors (Nightwing vol. 8)
Burnback (Nightwing vol. 9)

Sidst, men ikke mindst, købte jeg disse 2 virkelig smukke bogmærker hos Bookart Bookmarks.

Ialt flyttede 16 bøger, 16 tegneserier, 3 graphic novels, 2 bogmærker og en kalender ind i perioden 30. november til 29. december. Af dem var 9 brugte og 8 julegaver. 10 bøger og 3 graphic novels var på engelsk.
Derudover har jeg en bestilling på vej, som dog først dukker op i det nye år.

Fik I boglige julegaver i år? Og hvilken bog glæder I jer allermest til at kaste jer over i 2020? 

Ingen kommentarer: