mandag den 1. februar 2016

Læsestatus for januar


Januar måned er slut, og det er nu tid til at gøre status over månedens læsning. Jeg har fået læst 13 bøger i løbet af måneden, og jeg er derfor lidt foran mit Goodreads-mål for året på 150 bøger. Forhåbentlig bliver det ved på den måde resten af året, men nu får vi se.
Månedens læsetema var Blandede serier, og det er blevet til ikke mindre end 9 forskellige serier som jeg enten har afsluttet, ført ajour eller påbegyndt. Med et par enkelte undtagelser er det alle serier som har stået i mine reoler og ventet på at lysten indtraf sig til at få dem læst, og da mit uudsagte mål for året også er at få læst nogle af de bøger jeg allerede har synes jeg at jeg er begyndt godt.
Af de 13 bøger er 4 graphic novels, men da de er at finde på Goodreads tæller jeg dem med i det samlede antal.
Det er ikke alle bøgerne jeg har anmeldt da jeg primært anmelder fantasy, science fiction og dystopier på bloggen, men i januar hørte langt størstedelen af de læste bøger ind under ovennævnte genrer, så der er anmeldelser på de fleste.


Bøger:

Manu Sareen: Iqbal Farooq i Indien (Iqbal Farooq 8). Ikke anmeldt.
Serien er ajour.

Suzanne Collins: Løbeild (Hunger Games 2). Anmeldelsen kan læses her.
Suzanne Collins: Oprør (Hunger Games 3). Anmeldelsen kan læses her.
Serien er afsluttet. 

Jessica Day George: Tirsdage på slottet (Tirsdage på slottet 1). Anmeldelsen kan læses her.
Serien er påbegyndt. Genlæsning.

Mark Frost: Arven (Paladin-profetien 3). Anmeldelsen kan læses her.
Serien er afsluttet.

James Frey & Nils Johnson-Shelton: Himmelnøglen (Endgame 2). Anmeldelsen kan læses her.
Serien er ajour.

Sidsel Sander Mittet: Vildhunden & Panteren (Morika 2). Anmeldelsen kan læses her.
Sidsel Sander Mittet: Blodets bånd (Morika 3). Anmeldelsen kan læses her.
Serien er afsluttet. 

Brandon Sanderson: Stålhjerte (Reckoners 1). Anmeldelsen kan læses her.
Serien er påbegyndt. 



Graphic novels:
Jillian Tamaki & Mariko Tamaki: Den her sommer. Ikke anmeldt.
Peter J. Tomasi, Peter Snejbjerg & Bjarne Hansen: Light Brigade. Ikke anmeldt.
Peter J. Tomasi & Patrick Gleason: Den fødte dræber (Batman og Robin, bog 1). Ikke anmeldt.
Geoff Johns & Jim Lee: Samling (Justice League, bog 1). Ikke anmeldt.


Februar måneds læsetema er serien Dark-hunter af Sherrilyn Kenyon. Jeg har hele serien stående men har endnu ikke fået begyndt på den, og nu skal det bare være. Forhåbentlig går det ligeså godt med denne måneds tema som det gjorde med januars.
Har I læsetemaer, og hvordan er læsningen gået for jer i januar måned?




Ingen kommentarer: