søndag den 1. oktober 2023

Læsestatus for september

September stod i Fantasyfestivalens tegn. Jeg havde lynende travlt i den første halvdel af måneden med at få de sidste detaljer på plads, og det betalte sig heldigvis, da festivalen forløb over al forventning, trods enkelte kiksere. Vejret samarbejdede heldigvis, og igen i år slog festivalen besøgsrekord. Jeg har skrevet et indlæg om festivalen og mine oplevelser under den her, så vil ikke komme nærmere ind på detaljerne i dette indlæg. 
Efter festivalen havde jeg endelig tid til at slappe lidt af, og selvom første uge blev brugt på oprydning, så kunne jeg holde en velfortjent ferie i den sidste uge af september. Noget, der var tiltrængt, selvom jeg langt fra fik lavet alle de praktiske opgaver, jeg havde planer om. Til gengæld fik jeg slappet af, hvilket også var rart. 
Mentalt var måneden overraskende god. Trods travlhed blev jeg ikke overvældet, og sygdom slap jeg også for, selvom jeg startede måneden ud med besøg nummer to hos tandlægen. 
Det blev, som forudset, ikke til megen læsning i september, selvom jeg forbløffende nok fik læst mere end i august. Grundet Fantasyfestivalen valgte jeg at sætte alle mine læseudfordringer på pause, så jeg slap for dårlig samvittighed, og det var rart. Faktisk så rart, at jeg har bestemt mig for at fortsætte pausen i oktober, så jeg kan koncentrere mig om at få færdiglæst nogle af de mange bøger, jeg er i gang med, uden at føle mig forpligtet til at læse yderligere bøger. 
Med hvad fik jeg så læst i september? Ikke det store, men lidt har også ret. 

Jeg fik læst en enkelt billedbog i september, som jeg købte til Fantasyfestivalen. 
Bogen er:

Mads L. Brynnum og Mads H. Johansen: Nede i koboldens kælder

Derudover fik jeg læst 8 tegneserier/graphic novels, nemlig:

Jim Davis:
Kogebøger ligger godt på maven (Garfield 37)
Snehunden glammer (Garfield 38)
Garfield giver piben en anden lyd (Garfield 41)
Fart over fletet (Garfield 42)
Start dagen med et smil (Garfield 48)
Garfield - Rigtige venner 

CED og Morin:
Ret ond (Mørkets Fyrste - praktikant 1)
Mere ond (Mørkets Fyrste - praktikant 2)

I alt fik jeg læst 1 billedbog og 8 tegneserier/graphic novels. Af dem var 3 nyindkøb fra Fantasyfestivalen. 
I oktober håber jeg at få gang i læsningen igen, og i hvert fald få færdiglæst et par bøger. Derudover skal jeg gerne have læst læsekredsbogen til novembermødet i The Fantasy Fellowship. Oktober byder på et enkelt readathon, nemlig Dewey's 24 Hour Readathon, og jeg glæder mig allerede. Derudover byder måneden på besøg hos mine forældre og afskedsreception/jubilæum for min far, evaluering af årets Fantasyfestival, og læsekredsmøde. 

Ingen kommentarer: