søndag den 31. juli 2016

Læsestatus for juli


Der er kun ganske få timer tilbage af juli, og det er derfor endnu en gang tid til at gøre status over måneden der gik.
Jeg havde ferie de første tre uger af juli, og fik derfor læst en hel del. Derudover var måneden præget af bog- og reolkøb, afslapning, og en stor personlig glæde, da jeg blev faster for første gang.
I juli fik jeg læst hele 18 bøger, hvoraf samtlige faldt inden for mit læsetema, som var Blandede genrer. En del af dem var ovenikøbet temmelig tykke.
Derudover fik jeg læst 3 jumbobøger mens jeg holdt ferie, så jeg synes egentlig jeg har gjort det ganske godt.

Jeg fik læst:
3 jumbobøger
5 fantasybøger
1 gyser
2 historiske romaner fortalt i brevform
2 biografier
4 ungdomsbøger
4 voksenbøger/romaner

heraf var:
3 præmiebøger
6 gaver fra Bogbloggertræf 2015
1 genlæsning

Bøgerne var:

Pernille Eybye: Mission: Drømmeprins
Præmie fra Pipalukbooks.

Carina Evytt: Den fredløse
Gave fra Tellerup til Bogbloggertræf 2015. 

Pernille Eybye: Sol, sommer & scorereplikker
Præmie fra Pipalukbooks.

Line Lybecker: Mere end veninder
Præmie fra Pipalukbooks.

Jens Andersen: Denne dag, et liv

Liane Moriarty: Store små løgne
Gave fra Politikens Forlag til Bogbloggertræf 2015. 

Nadia Plesner: Simple Living - kamp og kunst fra en campingvogn
Gave fra Lindhardt og Ringhof til Bogbloggertræf 2015. 

Jojo Moyes: Mig før dig
Gave fra Cicero til Bogbloggertræf 2015. 

John Williams: Augustus

Carlos Ruiz Zafón: Vindens skygge
Serien påbegyndt.

Mary Ann Shaffer og Annie Barrows: Guernseys litterære kartoffeltærteklub

D.E. Stevenson: Røre i andedammen
Genlæsning. 

V.E, Schwab: A Darker Shade of Magic (Shades of Magic 1)
Serien påbegyndt. 

C.S. Pacat: Prince´s Gambit (Captive Prince 2)
C.S. Pacat: Kings Rising (Captive Prince 3)
Serien afsluttet. 

Susan Kreller: Elefanter ser man ikke
Gave fra Turbine til Bogbloggertræf 2015. 

Carina Evytt: Dæmoner
Gave fra Tellerup til Bogbloggertræf 2015. 

Jeanette Hedengran og Tina Sanddahl: Mørkets søn (Mørkets søn 1)
Serien påbegyndt. 

Augustus og jumbobøgerne findes ikke på billedet, da jeg har lånt bogen ud til mine forældre, og jumbobøgerne "bor" i mine forældres sommerhus, men resten kan ses på billedet.

Alt i alt en rigtig god læsemåned hvor jeg ovenikøbet fik læst bøger som alle hørte ind under mit læsetema, hvilket ikke er sket før. Men det er jo også glæden ved at vælge et så bredt læsetema.
Helt så godt bliver resultatet næppe for august måneds læsetema, som er Genlæsning af fantasyserier, men jeg håber da at få genlæst et par af mine yndlingsserier som, af uransagelige årsager, ikke er anmeldt på bloggen, på trods af at jeg har læst og genlæst dem utallige gange. Det er altid hyggeligt at genlæse bøger man holder af, og jeg glæder mig til at dele nogle af mine favoritter med alle jer andre.
Hvordan har jeres juli måned været? Og har I nogle læseplaner for august?

Ingen kommentarer: