fredag den 1. marts 2019

Læsestatus for februar

*Reklame - indlægget indeholder anmeldereksemplarer*

Februar fløj af sted. Min læselyst vendte endelig tilbage, og selvom jeg havde travlt, lykkedes det mig derfor at få læst en del bøger i månedens løb. Også selvom det ikke helt blev de bøger, jeg fra starten havde sat mig for. 
Arbejdsmæssigt var februar præget af vinterferie (ikke min, alle andres), hvor jeg stod for tre arrangementer i ugens løb, som heldigvis alle var godt besøgt. Derudover var måneden præget af møder, ekstra vagter og, ikke mindst, planlægning af årets Fantasyfestival, som nu er godt igang. 
Privat sluttede måneden med en vandskade i sidste weekend, hvor katten desværre var alene hjemme i en times tid, hvor den fik både stoppet vasken og tændt for det varme vand. Resultatet er, at der skal udskiftes to skabe, dele af soklen, og en køkkenbordsplade i det kun et halvt år gamle køkken, og den sidste uge af februar gik derfor med at kontakte mit forsikringsselskab, samt få besøg af en tømrer, der skulle besigtige skaderne. 
Og netop den kaotiske weekend gjorde da også, at jeg ikke nåede i mål med det ene af månedens læseprojekter, nemlig A Game of Thrones af George R.R. Martin. Det betyder, at jeg allerede fra starten er bagud i readalongen af serien, og for at få indhentet det, bliver bogen den første, jeg kaster mig over i marts. Til gengæld lykkedes det mig i allersidste øjeblik at få læst januars valg fra FairyLoot-krukken, Everless af Sara Holland, som overraskede mig så positivt, at jeg allerede har bestilt næste bind i serien. Jeg havde, grundet min manglende læselyst, ikke trukket hverken en ny serie eller en FairyLoot-bog i februar, hvilket viste sig at være en klog strategi, da det betød, at jeg kunne læse det, jeg havde allermest lyst til, og på den måde fik læselysten tilbage. Selvom jeg stadig er bagud med mit Goodreads-læsemål, så er jeg ikke kommet længere bagud, end jeg var i starten af februar, og jeg er sikker på, at jeg nok skal få det indhentet i løbet af året. 
Og så må det vist være tid til at få vist de bøger frem, jeg fik læst i februar. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I februar fik jeg læst 4 anmeldereksemplarer, heriblandt to, som begge var på over 600 sider. 
Bøgerne er:

Signe Poppenbøll Hansen: Bonnaluja
Anmeldereksemplar fra forfatteren og Forlaget Kong B. 

Victoria Aveyard: Tordenkrig (Red Queen 4)
Anmeldereksemplar fra forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk. 
Serien er slut. 

Anmeldereksemplar fra forlaget Gyldendal.
Serien er påbegyndt og ajour. 

Holly Black og Cassandra Clare: Guldtårnet (Magisterium 5)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda. 
Serien er slut. 

Som nævnt ovenfor fik jeg læst januars bog fra FairyLoot-krukken. 
Bogen er:

Sara Holland: Everless (Everless 1)
Serien er påbegyndt. 

Jeg fik læst yderligere 3 fantasybøger i februar. 
Bøgerne er:

Patricia Briggs:
Serien er ajour. 

Derudover fik jeg læst en enkelt biografi, som jeg købte under januars bogudsalg, og som desværre viste sig at være noget af en skuffelse. 
Bogen er:

Klaus Pagh: Blandt komikere og skønne kvinder

Udover bøgerne fik jeg også læst en ordentlig stak tegneserier/graphic novels. Hele 20 styk blev det til. 
De er:

Franquin:
Højt at flyve, Viggo (Vakse Viggo 12)
Balladen om Viggo (Vakse Viggo 13)
Viggo eller og kaos (Vakse Viggo 14)
Viggo slår sig løs (Vakse Viggo 15)
Alle tiders Viggo (Vakse Viggo 16)
Go'nat, Viggo (Vakse Viggo 17)
Hvem klokker klokkeren for? (Vakse Viggo 18)
Skynd dig, Viggo! (Vakse Viggo 19)

Brian K. Vaughan og Fiona Staples: Saga vol. 8

Martin Lodewijk:
Sagen om de knuste glas (Agent 327 1)
30 års ventetid (Agent 327 3)
Hekseringen (Agent 327 4)
Søndagsbarnet (Agent 327 5)
Syvsoveren (Agent 327 6)
Terror i Rotterdam (Agent 327 7)
Wu Manchus øjne (Agent 327 8)
Kunsten stiger! (Agent 327 9)

Jim Davis: Garfield går i land (Garfield 64)

Fournier: Den forsvundne gri-gri (Splint og Co. 22)

Jerry Scott og Jim Borgman: Zits - De første år. Søndagssider 1997-1999

Ialt fik jeg læst 9 bøger og 20 tegneserier/graphic novels. Af dem var 4 anmeldereksemplarer og 4 på engelsk. Jeg fik afsluttet 2 serier, og kom ajour med 2 mere. 
I marts skal jeg dels have indhentet den bog, jeg er kommet bagud i readalongen af A Song of Ice and Fire, og gerne have begyndt på den næste i serien, som efter planen skal læses i løbet af marts/april. Og så vil jeg gerne have gjort et større indhug i de anmeldereksemplarer, jeg har liggende. Jeg har stadig en større stak jeg fik tilsendt sidste år, og det ville være dejligt, hvis jeg kunne komme årsmæssigt ajour i løbet af den kommende måned. Derudover har jeg trukket en ny bog fra FairyLoot-krukken, som skal læses i løbet af de næste to måneder. Bogen er Strange the Dreamer af Laini Taylor, første bind i serien af samme navn, og så vidt jeg husker, var det en af de første bøger jeg modtog fra FairyLoot. Så det må siges at være på tide, at jeg får den læst. Månedens serie fra seriekrukken er Aiñafablen af Mikkel Wendelboe. Jeg mangler kun at få læst det sidste bind i serien, og da jeg allerede havde planer om, at jeg ville have læst det i marts, må det siges at være perfekt timing, at bogen dukkede op fra krukken. 

Hvordan var jeres februar? Og har I nogle læseplaner for marts? 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hehehe - jeg havde planer om at læse flere tegneserier i februar, hvorefter jeg kun læste én! Der har du klaret dig mange gange bedre end jeg har :D

Tror jeg må på biblioteket i løbet af måneden, så jeg kan hamstre en god stak.


Mvh.
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Den lille Bogblog. En gang imellem har man bare behov for at læse en tegneserie - eller 20:) Håber du finder en god stak på biblioteket, du kan muntre dig med i marts:)