lørdag den 1. december 2018

Læsestatus for november

Det' sørme, det' sandt', december - og tid til at gøre status over det jeg fik læst i årets næstsidste måned.
Oktobers travlhed fortsatte i starten af november, hvor arbejde, fødselsdag og venindebesøg lagde beslag på weekenderne, mens hverdagene var fyldt op med arbejde. Heldigvis havde jeg bestemt mig for at deltage i The One Readathon To Rule Them All, som startede 17. november, og slutter til midnat i dag, og det betød, at jeg faktisk kom godt i gang med læsningen i slutningen af november. Også selvom måneden endte med sygdom, og jeg derfor ikke nåede alt det, jeg gerne ville, hvilket jeg fortæller mere om i min kommende status over readathonet. 
Det blev også til en enketl tur i biografen for at se Fantastic Beasts 2: The Crimes of Grindelwald, som, selvom den var flot, ikke helt levede op til etteren for mig. 
Månedens læsetema var Dansk fantasy, og det blev en succes. Samtidig fik jeg læst en del af de anmeldereksemplarer jeg havde liggende, hvoraf flere også hørte under månedens læsetema. Jeg undlod at trække en serie fra seriekrukken i november, for netop at koncentrere mig om anmeldereksemplarerne, og det var en rigtig god idé, da det gav lidt mere ro. 
November blev også måneden, hvor jeg nåede, og passerede, mit læsemål på Goodreads på 130 bøger. Det betyder, at jeg ikke føler mig presset til at nå flere bøger i år (selvom jeg selvfølgelig gerne vil have læst lidt flere), og det giver ro, her i årets sidste måned. 
Og så må det vist være tid til at vise de bøger jeg fik læst i november frem. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne, som i november stod for hovedparten af de bøger, jeg fik læst. Hele 8 styk blev det til. 
Bøgerne er:

Anmeldereksemplar fra forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er slut.

Pernille L. Stenby: Inkarnation (Mestenes-serien 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Ulven og Uglen.
Serien er påbegyndt og ajour. 

Thomas Arnt:
Anmeldereksemplarer fra forfatteren og Forlaget Calibat.
Serien er slut. 

Anmeldereksemplar fra forfatteren og Forlaget DreamLitt. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

T.R. Bisgaard:
Anmeldereksemplarer fra forfatteren og Forlaget Calibat.
Serien er ajour. 

Anmeldereksemplar fra Politikens Forlag.
Serien er påbegyndt og ajour. 

Som sagt gik det rigtig godt med månedens læsetema, hvor jeg fik læst hele 6 bøger, som alle sammen var anmeldereksemplarer. 
Bøgerne er:

Pernille L. Stenby: Inkarnation (Mestenes-serien 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Ulven og Uglen.
Serien er påbegyndt og ajour. 

Thomas Arnt:
Anmeldereksemplarer fra forfatteren og Forlaget Calibat.
Serien er slut. 

Anmeldereksemplar fra forfatteren og Forlaget DreamLitt. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

T.R. Bisgaard:
Anmeldereksemplarer fra forfatteren og Forlaget Calibat.
Serien er ajour. 

Derudover fik jeg læst 1 enkelt bog på engelsk, som jeg startede på tilbage i oktober.  
Bogen er:

Witch Way to the Mall

Jeg fik også læst en enkelt novelle på dansk, nemlig:

Fredrik Backman: Og hver morgen bliver vejen hjem længere og længere

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 8 tegneserier.
De er:

Walthéry:
Det store væddemål (Natacha 11)
Den blinde passager (Natacha 12)
Hologrammernes herre (Natacha 14)
Gapetos bælte (Natacha 15)
Den sorte engel (Natacha 16)
Den sorte enke (Natacha 17)
Atol 66 (Natacha 20)

Mort Walker: Sådan et uvejr regner jeg ikke for noget særligt (Basserne 100% 43)

Ialt fik jeg læst 10 bøger og 8 tegneserier. Ikke dårligt, når man tænker på, at læsningen først rigtigt kom i gang i slutningen af måneden. Heraf var 8 anmeldereksemplarer og 1 på engelsk. Jeg fik afsluttet 2 serier, og kom ajour med 4 andre. 
I december er læsetemaet High fantasy, og igen vil jeg koncentrere mig om anmeldereksemplarerne. Målet er, at have færre ulæste anmeldereksemplarer når året er slut, end jeg havde, da det begyndte. Og da flere af de anmeldereksemplarer, jeg har liggende, samtidig er high fantasy, passer det rigtig fint med læsetemaet. Jeg trækker igen ikke en serie fra seriekrukken, da jeg også stadig mangler at få læst 3 bøger fra min årslæsestak, og nu kan de ikke rigtig skubbes længere. Serierne, derimod, løber ingen steder, så de får lov til at vente til 2019.  
Ellers står december på arbejde, juleindkøb og juleferie, samt forældrebesøg, og færdiggørelse af de allersidste detaljer i det nye køkken. 

Hvordan var jeres november? Og fik I læst noget godt? 

Ingen kommentarer: