lørdag den 29. december 2018

Book Haul #12

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Med kun et par dage tilbage af 2018, er det blevet tid til at vise årets sidste Book Haul frem på bloggen. December bød ikke på mange nye bøger, men det blev da til et par stykker, samt resten af de bøger, jeg købte i november.
Derudover har jeg en enkelt bog på vej, som jeg dog ikke når at få fingrene i, før i det nye år, samt et par merchandise-pakker, som først når frem i starten af januar.
Jeg skal advare mod spoilers for decembers FairyLoot-boks, men ellers er der bare tilbage at gå i gang med årets sidste Book Haul.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I december fik jeg en enkelt anmelderbog ind ad døren fra en forfatter.
Bogen er:

Signe Poppenbøll Hansen: Bonnaluja. Forlaget Kong B.

I slutningen af november havde Saxo 20% på engelske bøger, og det måtte jeg selvfølgelig benytte mig af. Pakken dukkede op i starten af december, og indeholdt 5 bøger.
Bøgerne er:

J.R.R. Tolkien: The Hobbit (illustreret af Jemima Catlin)

Rebecca Roanhorse: Trail of Lightning (The Sixth World 1)

Kendare Blake:
Antigoddess (The Goddess War 1)
Mortal Gods (The Goddess War 2)

J.R.R. Tolkien: The Hobbit

December måneds FairyLoot-boks indeholdt hele 2 bøger, hvoraf den ene først udkommer i juli 2019.
Bøgerne er:

Sarah Beth Durst: Fire & Heist

Kalyn Josephson: The Storm Crow (The Storm Crow 1)

Sidst, men ikke mindst, fik jeg en enkelt bog i julegave.
Bogen er:

Jan Guillou: Dem der dræber drømme sover aldrig (Det Store Århundrede 8)

Ialt fik jeg 9 bøger ind ad døren i perioden 3. december til 29. december, hvilket gør december måneds Book Haul til årets mindste. Af dem var 1 et anmeldereksemplar og 7 på engelsk.
Jeg har haft rigtig mange store Book Hauls i 2018, og mit håb er, at få begrænset størrelsen på de månedlige Book Hauls bare lidt i 2019, så der bliver lidt færre ulæste bøger på mine reoler. Det gælder især for de engelske bøger, da jeg her har købt næsten 4 gange så mange bøger, som jeg har fået læst. Godt nok var cirka en fjerdedel af bøgerne dubletter til bøger, jeg havde i forvejen, men det er stadig alt for mange, i forhold til antal læste bøger. Jeg har derfor også tænkt mig at fortsætte med min bogkøbsregel i 2019, som går ud på, at jeg ikke må købe nye bøger af en forfatter, hvis jeg i forvejen har 2 eller flere ulæste bøger stående i reolen af samme forfatter. Undtagelsen er nye bøger i serier, hvor jeg enten er ajour, eller har max. to ulæste bøger, før jeg er det. Og så nye bøger i Sherrilyn Kenyons Dark-Hunter-serie, da hun udgiver så mange bøger om året, at jeg ellers ikke kan følge med, når jeg engang endelig får læst alle de bøger jeg har stående i reolen.
Om det kommer til at lykkes, får vi se. Foreløbig ser jeg frem til at se, hvilke nye bøger 2019 tilføjer til min samling.

Ingen kommentarer: