søndag den 30. april 2023

Læsestatus for april

Så er det igen blevet tid til at gøre status over måneden, der gik. 
I april begyndte det endelig at gå fremad med energi og overskud, og selvom jeg ikke slap igennem måneden uden et par sygedage undervejs, så er humøret bedre, end det har været længe. 
Arbejdsmæssigt er det stadig Fantasyfestivalen, der fylder. Vi er i fuld gang med at få det sidste på plads til programmet, inden det skal sendes videre til grafikeren, ligesom der er mange andre detaljer, vi begynder at skulle have på plads nu. 
Måneden bød også på en tiltrængt påskeferie, hvor jeg ganske vist fik raget et slemt hold i ryggen til mig, men til gengæld fik slappet en hel del af, med kun ganske få praktiske projekter. 
April bød på endnu et læsekredsmøde, hvor jeg ikke havde fået læst bogen, men det var vældig hyggeligt alligevel. 
I april deltog jeg i to readathons, med blandet succes. TFF Readathon blev afsluttet de to første dage i måneden, hvor jeg dog ikke fik læst noget som helst, mens Dewey's 24 Hour Readathon, som sluttede i dag, var en vældig succes, hvor jeg fik læst en hel del. 
I det hele taget fik jeg læst en del i april. Jeg fik godt nok hverken læst månedens serie, Spektrum af Nanna Foss eller marts måneds FairyLoot-bog Daughter of the Burning City af Amanda Foody, men selvom jeg stadig er interesseret i serien, så fandt jeg ud af, at jeg fuldstændig havde mistet interessen for FairyLoot-bogen, og kunne derfor alligevel pille den af min TBR. Og jeg fik da læst en enkelt bog fra månedens hylde A4. 
Men hvad var det så, jeg fik læst i april? Jo, det kommer nu. 

Som nævnt fik jeg læst en enkelt bog i min hyldeudfordring. 
Bogen var:

Thomas Bagger: Manden i tre dele (Lucas Stage 1)
Serien er påbegyndt. 

Jeg gav mig selv lov til at lystlæse i april, og fik på den måde læst 5 bøger, heraf 4 biografier og 2 genlæsninger. 
De var:

Richard Osman: Manden der døde to gange (Torsdagsmordklubben 2)
Serien er i gang. 

Ulf Pilgaard: Mit liv som Ulf
Genlæsning. 

Ole Sønnichsen: Dirch Passer - en biografi
Genlæsning. 

Jacob Wendt Jensen: Ove Sprogøe - en biografi

Jacob Wendt Jensen og Jane Aamund: Revykongen Aage Stentoft

Derudover fik jeg som nævnt læst en hel del i forbindelse med Dewey's 24 Hour Readathon. Hele 9 bøger og 4 tegneserier blev det til, nemlig:

Eva Munk: Nordlys (Grøn Klode 3) 
Serien er slut. 

Oyinkan Braithwaite: Min søster er seriemorder 

Adam O.: Gro 

Omar Ladgham, Jan Kounen og MR Fab: Tårnet (Tårnet 1) 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Sosuke Matsukawa: Katten der ville redde bøgerne 

Mark Millar og Gigi Cavenago: The Magic Order vol. 3 
Serien er ajour. 

Bettina Stuhr Lindskow: At danse mellem glasskår 

Eoin Colfer: Historien om Morderheksen
Genlæsning. 

William Joyce: Mr. Morris Lessmores blændende, bevingede bøger
Genlæsning. 

Martin Widmark og Emilia Dziubak: Huset der vågnede
Genlæsning. 

Lene Ewald Hesel og Jon Ranheimsæter: Pokker ta' den råde kat! 
Genlæsning. 

Arleston og Tarquin: 
Tårnene i Meirrion (Zanfyst fra Stjernene 2) 
Ørknerne på Abraxar (Zanfyst fra Stjernerne 3) 
Serien er i gang. 

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst en hel del tegneserier og graphic novels i april. 12 styk blev det til, og de er:

Franquin:
Højt at flyve, Viggo (Vakse Viggo 12)
Balladen om Viggo (Vakse Viggo 13)
Viggo eller og kaos (Vakse Viggo 14)
Viggo slår sig løs (Vakse Viggo 15)
Alle tiders Viggo (Vakse Viggo 16)
Go'nat, Viggo (Vakse Viggo 17)
Hvem klokker klokkeren for? (Vakse Viggo 18)

Goscinny og Uderzo: Asterix ta'r til Spanien (Asterix 14)

Omar Ladgham, Jan Kounen og MR Fab: Tårnet (Tårnet 1) 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Mark Millar og Gigi Cavenago: The Magic Order vol. 3 
Serien er ajour. 

Arleston og Tarquin: 
Tårnene i Meirrion (Zanfyst fra Stjernene 2) 
Ørknerne på Abraxar (Zanfyst fra Stjernerne 3) 
Serien er i gang. 

I alt fik jeg læst 15 bøger og 12 tegneserier/graphic novels, hvilket er mere, end jeg har læst i lang tid. Af de bøger, jeg fik læst, var 4 biografier, 3 krimier, 2 YA, 3 billedbøger og 6 genlæsninger (flere, hvis man tæller tegneserierne med). 1 var på engelsk. Jeg fik afsluttet 1 serie, påbegyndt 2, læst ajour i 2, og læst videre i 2. 
I maj skal jeg have læst månedens læsekredsbog, og så vil jeg rigtig gerne have færdiglæst nogle af de bøger, jeg er i gang med. Jeg har ikke planer om at deltage i nogle readathons, men håber at kunne fokusere på nogle af de anmeldereksemplarer, jeg har liggende. Og med flere helligdage i maj, skulle der gerne blive tid til at læse en del. Månedens serie er Mæsker af Majbrit Ravnholt Cramer, hvor jeg kun mangler et enkelt bind, for at kunne afslutte den, og månedens FairyLoot-bog er Wicked Fox af Kat Cho. Månedens hylde er A5, som kan ses nedenfor:

Derudover byder maj på havearbejde, og et par biografture med min faste filmmakker, hvilket jeg glæder mig til. 

Ingen kommentarer: