søndag den 20. marts 2022

TFF Readathon #4

Så er der lige godt en uge tilbage, før TFF Readathon går i gang, og jeg er så klar. 
TFF Readathon er et readathon specielt for fantasylæsere, og har man lyst, kan man deltage i de forskellige challenge-baserede lodtrækninger om fede præmier undervejs. Er man medlem af en af The Fantasy Fellowship-læsekredsene rundt om i landet har man derudover også mulighed for at deltage i en særlig lodtrækning læsekredsene imellem. 
Det er femte gang readathonet afholdes, og jeg har igen i år planer om at læse med. Også selvom jeg, som en af arrangørerne, ikke deltager i lodtrækningerne. 
Readathonet starter mandag 28. marts klokken 00.01 og slutter søndag 3. april klokken 23.59, hvilket giver knap en uges tid til at få læst så meget som muligt. Da jeg både skal arbejde og får gæster i ugens løb, er det bestemt ikke sikkert, at jeg når til alle bøgerne på min TBR, men jeg vil helt klart gøre forsøget. 
Min deltagelse i readathonet kommer primært til at foregå via Instagram, hvor jeg løbende vil opdatere mine fremskridt med hashtaggene #tffreadathon, #tffreadathon22, #thefantasyfellowship og #fantasyfestival. 

Reglerne for readathonet er enkle: 

- Al litteratur skal være fantasy
- Man må gerne mikse challenges
- Graphic novels / tegneserier tæller med
- Lydbøger tæller det antal sider som den fysiske bog tæller
- Deltager du i en challenge, skal bogen være startet og afsluttet inden for readathon-perioden.

Der er 9 forskellige udfordringer, man kan vælge at deltage i. De er:

1. Læs en fantasybog nomineret til Dansk Fantasy Pris 2021
2. Læs en fantasybog inspireret af nordisk mytologi
3. Læs en fantasybog med våben på forsiden
4. Læs en bog på over 500 sider
5. Læs en steampunk fantasy
6. Læs en bog af en tidligere Guest of Honour på Fantasyfestivalen
7. Læs en bog med et kort
8. Læs en bog med et ”fellowship”
9. Læs en bog med formskiftere

Læs mere om regler og udfordringer her

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

Min TBR ser sådan her ud:

Haidi Wigger Klaris: Blodarv (Sort Måne 1). 299 sider. 
Challenges dækket: Læs en fantasybog nomineret til Dansk Fantasy Pris 2021, Læs en bog med et kort. 

Nathali og Bettina Liane: Arven fra fortiden (Awen 2). 574 sider. 
Challenges dækket: Læs en fantasybog nomineret til Dansk Fantasy Pris 2021, Læs en fantasybog med våben på forsiden, Læs en bog på over 500 sider, Læs en bog med et kort. 
Bogen er et anmeldereksemplar fra Turbine forlaget. 

Jakob Leth: De dødes skib (Når rundesten revner 2). 277 sider. 
Challenges dækket: Læs en fantasybog inspireret af nordisk mytologi, Læs en fantasybog med våben på forsiden. 

Gail Carriger: Curtsies and Conspiracies (Finishing School 2). 310 sider. 
Challenges dækket: Læs en fantasybog med våben på forsiden, Læs en steampunk fantasy, Læs en bog med formskiftere. 
Bogen er en del af min A-Z TBR. 

Sebastien de Castell: Knight's Shadow (The Greatcoats 2). 605 sider. 
Challenges dækket: Læs en fantasybog med våben på forsiden, Læs en bog på over 500 sider, Læs en bog af en tidligere Guest of Honour på Fantasyfestivalen, Læs en bog med et kort, Læs en bog med et ”fellowship”. 

Jeg har valgt en blanding af tykke og tynde bøger, og har derudover doblet op på flere challenges, så jeg kunne dække dem allesammen, og så har jeg valgt at læse en blanding af bøger på dansk og engelsk. I alt er min TBR på 2065 sider fordelt på 5 bøger, hvilket er ambitiøst, men burde være muligt. Jeg håber på en uge med masser af læsning, og glæder mig til at kaste mig over bøgerne. 

Kender I The Fantasy Fellowship? Og har I planer om at deltage i readathonet?

Ingen kommentarer: