søndag den 2. juni 2019

Book Haul #5

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer og boggaver)

Maj er slut, og det betyder, at det igen er blevet tid til en book haul på bloggen. Denne gang viser jeg de bøger frem, som jeg fik ind ad døren i løbet af maj. Jeg købte en hel del bøger i maj, hvoraf et par stykker endnu er dukket op, og derfor først vil blive vist frem i juni måneds haul. Bogkøbene er en blanding af forudbestillinger, serier jeg har kigget på et stykke tid, bøger på udsalg og et par enkelte dubletter, foruden en pæn stak anmeldereksemplarer og boggaver fra forlag og forfattere.

Og vi starter, som altid, med anmeldereksemplarerne. I maj fik jeg 6 anmeldereksemplarer tilsendt fra søde forlag og forfattere.
Bøgerne er:

Rhoshani Chokshi: Aru Shah og tidens ende (Pandava-kvartetten 1). Forlaget Straarup og Co.

Anna Ruhe: Duftapoteket - Der er en hemmelighed i luften (Duftapoteket 1). Forlaget Straarup og Co.

Hanne Lykke Rix: Ellin (Kongestenen 1). Forlaget DreamLitt.

Hanne Lykke Rix: Miralins datter (Kongestenen 2). Forlaget DreamLitt.

Hanne Lykke Rix: Fioron (Kongestenen 3). Forlaget DreamLitt.

Mads Schack-Lindhardt: K'harwyngars Dronning (Stjernekørnikerne 2). Forlaget DreamLitt.

I midten af maj var jeg til bogbloggerbrunch hos Turbine forlaget, og her fik jeg en dejlig goodie bag med mig hjem. I goodie baggen var der blandt andet 1 bog og 1 notesbog. Notesbogen kan ses til venstre på billedet, og bogen er:

Meik Winding: Den lille bog om lykke - Vejen til et hyggeligere liv. Turbine forlaget.

Tellerup havde i starten af maj tilbud på en helt ny bog, som jeg bare måtte have til min sommerlæsning.
Bogen er:

Pernille Eybye: Kærlighed og kattestrofer

Jeg købte også en del bøger hos Saxo i løbet af maj, hvoraf en enkelt var en forudbestilling, 2 var fra deres engelske lagersalg, og resten bare fordi. I alt blev det til 10 bøger, som alle er på engelsk.
Bøgerne er:

Patricia Briggs: Storm Cursed (Mercy Thompson 11)

William Ritter:
Jackaby (Jackaby 1)
Beastly Bones (Jackaby 2)
Ghostly Echoes (Jackaby 3)
The Dire King (Jackaby 4)

Ilona Andrews: Iron and Magic (The Iron Covenant 1)

Diana Wynne Jones: The Chronicles of Chrestomanci vol. 1

Stephen Blackmore:
Broken Souls (Eric Carter 2)
Hungry Ghosts (Eric Carter 3)
Fire Season (Eric Carter 4)

Også Bookdepository tjente en del penge på mig i maj. Hele 8 bøger blev det til, hvoraf 1 var en forudbestilling.
Bøgerne er:

Stephanie Garber: Finale (Caraval 3)

Genevieve Cogman:
The Invisible Library (The Invisible Library 1)
The Masked City (The Invisible Library 2)
The Burning Page (The Invisible Library 3)
The Lost Plot (The Invisible Library 4)
The Mortal Word (The Invisible Library 5)

Margaret Mahy: The Changeover

Stephen Blackmore: Dead Things (Eric Carter 1)

Ialt blev det til 26 nye bøger i perioden 5. maj til 2. juni. Af dem var 6 anmeldereksemplarer og 1 var en gave fra forlaget. 18 var på engelsk, 2 var forudbestillinger, og 2 var dubletter. Og så fik jeg en ny notesbog. Jeg har stadig et par bøger på vej til mig, men ellers har jeg ikke de store bogkøbsplaner i juni. Men det havde jeg selvfølgelig heller ikke i maj, så det er bestemt ingen garanti.

Har I købt nye bøger i maj? Og har I mon læst nogle af dem, som jeg har købt? 

Ingen kommentarer: