fredag den 29. marts 2024

Book Haul #3

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

Så er det blevet tid til at vise marts' Book Haul frem. Selvom der stadig er et par dage tilbage af måneden, regner jeg ikke med, at der dukker flere bøger op, da der næppe bliver bragt pakker ud i påsken, og benytter derfor lejligheden til at få bogstakken overført til reolerne.
I marts lykkedes det mig at holde mig nogenlunde på måtten, selvom det da blev til både et impulskøb, og en bog i den dyre ende, som jeg har sukket efter længe.
Men lad os bare komme i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I marts fik jeg tilsendt et anmeldereksemplar fra et forlag. 
Bogen er:

J. Harris Hatt: Istårnet (Istårnet og de syv lys 1). WG Press.

Fra The Broken Binding modtog jeg månedens abonnementsbog, som afslutter den første serie fra dem. 
Bogen er:

Thilde Kold Holdt: Slaughtered Gods (The Hanged God 3)

Jeg har længe sukket efter Folio Societys udgave af denne bog, og i marts faldt jeg endelig for fristelsen, og købte den:

Michael Ende: The Neverending Story

En anden bog jeg har været på udkig efter til samlingen længe, lykkedes det mig endelig at finde brugt på Amazon. 
Bogen er:

Rick Riordan: Percy Jackson and the Singer of Apollo

Jeg havde forudbestilt en bog hos Hi Reader, og i marts dumpede den ind ad døren. 
Bogen er:

Simon Zander: Når vinden hvisker mit navn (Azrone 2)

Min søde kollega debuterede i marts med en YA-roman, og den var jeg selvfølgelig nødt til at få fat i. Bogen kom i en lækker bogboks, og jeg glæder mig til at læse den. 
Bogen er:

Josephine N. B. Valentin: For i dag er jeg uden dig

Det blev også til et enkelt impulskøb i Føtex, nemlig:

Stine Askov: Nøjsomheden

Jeg købte en enkelt brugt bog hos Saxo. 
Den er:

M. C. Beaton: Agatha Raisin og en livsfarlig spadseretur (Agatha Raisins Cotswoldsmysterier 4)

Som forberedelse til årets Fantasyfestival købte jeg 5 bøger hos Saxo, der alle er del af samme serie. 
Bøgerne er:

Ryan Cahill:
Of Blood and Fire (The Bound and the Broken 1)
Of Darkness and Light The Bound and the Broken 2)
The Exile The Bound and the Broken 2,5)
Of War and Ruin The Bound and the Broken 3)
The Ice The Bound and the Broken 3,5)

Sidst, men ikke mindst, blev det til 3 tegneserier ved Fantask. 
De er:

Thom Roep og Piet Wijn: Den maskerede høvding (Gammelpot 21)

René Goscinny og Albert Uderzo: Byplanlæggeren (Asterix 17)

Bill Watterson: Kundskabens kræ (Steen & Stoffer 6)

I alt flyttede 13 bøger og 3 tegneserier ind i perioden 3.-29. marts. Af dem var 1 anmeldereksemplar, 2 forudbestillinger og 2 brugte. 8 var på engelsk. 
I april håber jeg at kunne holde stakken på nogenlunde samme niveau. Jeg har et par forudbestillinger, jeg venter på, og et par bogpakker mere på vej, men regner ellers ikke med at foretage de store køb. Om jeg kan overholde det, vil vise sig. 

Ingen kommentarer: