tirsdag den 1. november 2022

Læsestatus for oktober

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

Så blev det november, men før jeg for alvor kan træde ind i efterårets mørkeste måned, mangler jeg lige at gøre status over oktober. 
Oktober var en blandet fornøjelse. Ekstravagter, møder og sygdom fyldte, og både energiniveau og humør led under, at dagene blev mærkbart kortere. Det blev til en smule havearbejde og praktiske gøremål i huset i månedens løb, men uden at jeg dog nåede helt i mål, grundet førnævnte manglende energi. 
Til gengæld fik jeg læst mere, end jeg har gjort længe, om end det ikke blev de bøger, jeg havde planlagt fra starten af måneden. Jeg er stadig ved at kæmpe mig ud af min månedlange læsetørke, og havde derfor behov for at humørlæse, i stedet for at læse fra en forudbestemt TBR. Her hjalp det ene af månedens to readathons mig, da læsestakken blev valgt dagen før, så lysten til at læse dem her og nu stadig var der, mens det kneb mere med min TBR til månedens andet readathon, hvor min TBR var fastlagt fra månedens start. Det var derfor lidt af et tilfælde, at jeg fik gennemført udfordringerne til Arcanum Akademiet, men jeg var så heldig, at flere af de bøger, jeg læste til Dewey's 24 Hour Readathon, som var det tidspunkt på måneden, hvor størstedelen af min læsning foregik, viste sig at dække de fleste udfordringer, så jeg alligevel nåede i mål. Humørlæsningen gik desværre også ud over den planlagte læsning af anmeldereksemplarer, men det blev da til et enkelt i månedens løb. 
Og så er det vist tid til at vise det frem, jeg fik læst. 

Som nævnt fik jeg læst et enkelt anmeldereksemplar i oktober. 
Bogen er:

Anna Ruhe: Arven fra Villa Evie (Duftapoteket 6)
Anmeldereksemplar fra forlaget Straarup og Co. 
Serien er slut. 

Langt det meste af min læsning foregik under Dewey's 24 Hour Readathon, hvor jeg fik læst 4 bøger og 3 graphic novels. 
De er:

Erin Sterling: Forheks din eks (Ex Hex 1)
Serien er påbegyndt. 

Jean Menzies: Egyptian Myths

Bram Stoker: Dommerens hus

Haidi W. Klaris: Åndehvisken

Kieron Gillen, Dan Mora og Tamra Bonvillain:
Old English (Once and Future vol. 2)
The Parliament of Magpies (Once and Future vol. 3)
Monarchies in the U.K. (Once and Future vol. 4)
Serien er ajour. 

Til Arcanum Akademiet fik jeg læst 3 bøger og 2 tegneserier/graphic novels. 
De er:

Anna Ruhe: Arven fra Villa Evie (Duftapoteket 6)
Anmeldereksemplar fra forlaget Straarup og Co. 
Serien er slut. 

Erin Sterling: Forheks din eks (Ex Hex 1)
Serien er påbegyndt. 

Haidi W. Klaris: Åndehvisken

Kieron Gillen, Dan Mora og Tamra Bonvillain: Old English (Once and Future vol. 2)

Thom Roep og Piet Wijn: Skabet med de tusind døre (Gammelpot 18)

Sidst, men ikke mindst, blev det til 5 graphic novels/tegneserier i månedens løb, nemlig:

Bram Stoker: Dracula

Kieron Gillen, Dan Mora og Tamra Bonvillain:
Old English (Once and Future vol. 2)
The Parliament of Magpies (Once and Future vol. 3)
Monarchies in the U.K. (Once and Future vol. 4)
Serien er ajour. 

Thom Roep og Piet Wijn: Skabet med de tusind døre (Gammelpot 18)

I alt fik jeg læst 5 bøger og 5 graphic novels/tegneserier. Af dem var 1 anmeldereksemplar, 1 fagbog og 1 novellesamling. 4 var på engelsk. 
I november har jeg ikke planer om at deltage i nogle readathons, da jeg får temmelig travlt, og derfor ikke kan overskue det. Jeg er stadig i et mærkeligt læsehumør, så vil så vidt muligt fortsætte med at humørlæse, men håber også, jeg kan blive færdig med nogle af de bøger, jeg har været i gang med et stykke tid. Og hvis jeg også får læst et par anmeldereksemplarer, ville det være skønt. 
Derudover byder november på BogForum, ekstravagter, weekendarbejde, læsekredsmøde, og et par biografture. Hvis vejret tillader det, håber jeg også at få lavet det sidste i haven, og så har jeg et par indendørs projekter, jeg også gerne vil nå. 

Ingen kommentarer: