søndag den 31. juli 2022

Book Haul #7

Juli synger på sidste vers, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens nyanskaffelser frem. Eller sagt på en anden måde: It's Book Haul Time!
I juli lykkedes det mig faktisk delvis at holde mig på måtten. For selvom jeg fik samlet mig en pæn stak sammen, så skyldes størstedelen denne gang mit ønske om at få et matchende sæt - som endda var til en ganske god pris. Men mere om det senere. 

Jeg lægger ud med mit næsten obligatoriske månedlige Saxo-køb. I juli blev det til 3 bøger og 2 tegneserier/graphic novels, som i øvrigt alle er dele af serier, jeg allerede har. 
De er:

Thom Roep og Piet Wojn: Det vrisne maleri (Gammelpot 17)

Kieron Gillen, Dan Mora og Tamra Bonvillain: Monarchies in the U.K. (Once and Future vol. 4)

Gail Carriger: Ambush and Adore (Delightfully Deadly 3)

Laurie R. King:
Riviera Gold (Mary Russell and Sherlock Holmes 16)
Castle Shade (Mary Russell and Sherlock Holmes 17)

Jeg har længe ønsket mig hele denne serie på dansk, og i juli lykkedes det endelig at finde hele serien til en fornuftig pris på Antikvariat.net. Pudsigt nok kunne man nemlig købe hele serien samlet, men ikke de tre sidste bind, som jeg manglede, enkeltvis, så nu kan jeg glæde mig over endelig at have en komplet serie på dansk, og samtidig en der matcher. Og så købte jeg også den senere tilføjelse til serien, nu jeg var i gang. 
Bøgerne er:

Stephen King:
Revolvermanden (Det Mørke Tårn 1)
Udvælgelsen (Det Mørke Tårn 2)
Ødemarken (Det Mørke Tårn 3)
Troldmanden og glaskuglen (Det Mørke Tårn 4)
Ulvene (Det Mørke Tårn 5)
Susannah (Det Mørke Tårn 6)
Det Mørke Tårn (Det Mørke Tårn 7)
Vinden gennem nøglehullet (Det Mørke Tårn 4.5/8)

I alt flyttede 11 bøger og 2 tegneserier/graphic novels ind på reolerne i perioden 27. -31. juli. Af dem var 4 på engelsk og 8 brugte. Alle var del af serier, jeg ejede i forvejen.
I august har jeg ikke planer om at købe bøger. Jeg har et par enkelte forudbestillinger på vej, men ellers er planen at vente med bogkøb til efter Fantasyfestivalen i september, som jeg ved, jeg kommer til at slæbe bøger i massevis hjem fra. 

Ingen kommentarer: