fredag den 1. februar 2019

Læsestatus for januar

Januar var en besynderlig måned. Den startede ellers godt ud, da jeg blev faster igen på årets første dag, men derfra kunne det jo også kun gå ned ad bakke. Hvilket det så også gjorde.
Selvom der var enkelte andre lyspunkter undervejs (en biograftur med en kollega for at se Aquaman og min fødselsdag midt i måneden), så var hovedparten af januar lang og sej. Blandt andet fordi jeg - igen - blev nedlagt af influenza, og - igen - blev ramt af manglende læselyst. Faktisk læste jeg ikke en eneste bog, før i den sidste uge af januar, og jeg er derfor allerede 8 bøger bagud i mit Goodreads-læsemål.
Jeg fik hverken læst månedens serie, Temeraire af Naomi Novik, månedens valg fra FairyLoot-krukken, Everless af Sara Holland eller A Game of Thrones af George R.R. Martin, og det betyder, at de to sidstnævnte skal læses i februar, hvis jeg skal overholde mine egne regler, og tidsplanen for readalongen.
Min manglende læsning i januar har også betydet, at der har været meget stille på bloggen, men jeg håber det vender i februar.
Og så må det vist være tid til at vise det, jeg faktisk fik læst, frem.

Jeg starter med bøgerne, for selvom jeg kom sent igang, så fik jeg ikke desto mindre læst 3 bøger i januar. Der er denne gang ikke et eneste anmeldereksemplar imellem, hvilket også får konsekvenser for februar, men bøgerne er:

Patricia Briggs:
Cry Wolf (Alpha and Omega 1)
Hunting Ground (Alpha and Omega 2)
Serien er påbegyndt og igang. 

Lykke Lindbo: Fanny Fairychild og det magiske spejl (Fanny Fairychild 1)
Serien er påbegyndt og ajour. 

Selvom jeg, som I kan se, ikke fik læst ret mange bøger, så fik jeg læst en del tegneserier. 17 styk, blev det til.
Tegneserierne er:

Mort Walker:
Fin stil, Jens Fup! (Basserne 100% 45)
Basserne - Den komplette samling striber og søndagssider 1950-1952

Jerry Scott og Jim Borgman:
Zits - livet er hårdt som teenager (Zits 14)
Zits - så er der mad, Filip! (Zits 15)

Franquin:
Kvik i knibe (Splint og Co. 11)
Viggo - Kviks kontorbud (Vakse Viggo 1)
Viggo kobler fra (Vakse Viggo 2)
Mesterkokken Viggo (Vakse Viggo 3)
Det var kattens, Viggo (Vakse Viggo 4)
Viggo - en kæmpekatastrofe (Vakse Viggo 5)
Viggo charmetrold (Vakse Viggo 6)
Alle er ude efter Viggo (Vakse Viggo 7)
Øretæveindbydende Viggo (Vakse Viggo 8)
Go'e gamle Viggo (Vakse Viggo 9)
Viggo kontra Kvik (Vakse Viggo 10)
Opfinderen Viggo (Vakse Viggo 11)

Berck og Cauvin: Stærk sprit til svage sjæle (Sammy 41)

Bill Watterson: - For fulde gardiner (Steen og Stoffer 2)

Ialt fik jeg læst 3 bøger og 17 tegneserier i januar. Af dem var 2 på engelsk, og 2 var første bind i serier. Ikke en ret god start på et nyt læseår, men jeg håber, det vender i februar.
Fordi jeg ikke fik læst ret meget i januar, og stadig kæmper med at få læselysten tilbage, har jeg bestemt, at jeg hverken trækker en ny FairyLoot-bog eller en ny serie fra seriekrukken i denne måned. I stedet vil jeg koncentrere mig om de anmeldereksemplarer jeg har liggende, samt få færdiglæst nogle af de bøger, jeg allerede er igang med. Og så skal jeg selvfølgelig også have læst A Game of Thrones af George R.R. Martin og januars FairyLoot-bog, Everless af Sara Holland. Udover det vil jeg lade lysten råde, og så vender jeg tilbage til TBR-krukkerne til marts, hvor jeg forhåbentlig er kommet godt igang med læsningen igen.

Er I kommet godt ind i det nye år? Og hvordan har jeres første læsemåned været?

Ingen kommentarer: