torsdag den 1. februar 2018

Læsestatus for januar

Januar var lang og mørk, og fyldt med regn, kulde og sne. Heldigvis har jeg fint kunnet holde varmen i mit nye hus, og selvom vejret udenfor og travlhed har mærket både humøret og energien, så begynder det at gå den rigtige vej.
Dagene bliver længere og længere, og samtidig blev januar måneden, hvor læselysten endelig vendte tilbage - og det på trods af en måned med meget svingende læseoplevelser.
Min fødselsdag i midten af måneden bød på hyggeligt besøg af mine forældre, og gaver til såvel hus som have. Jeg blev nemlig begavet med både haveredskaber, en knagerække og tilskud til nyt køkken, og mangler nu kun ganske få redskaber til havesæsonen går igang.
Januar blev også en måned hvor jeg gik shopamok på bøger og funko pops, hvilket I vil kunne se i den kommende book haul, og følger I min Instagram har I allerede set nogle af de mange bogpakker jeg har fået ind ad døren.
Månedens læsetema var Serier, og det blev en overraskende stor succes. Jeg fik afsluttet en del serier i månedens løb, og samtidig kom jeg godt i gang med årets læseudfordringer, som I kan læse i min læseplan for 2018.
Og nu må det være tid til at vise månedens bøger frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne.
I januar fik jeg læst 7 anmeldereksemplarer.
De er:

Eva Egeskjold:
Vildornen (Brødre af Blodet 1)
Krigstid (Brødre af Blodet 2)
Fenjans hule (Brødre af Blodet 3)
Kongens løgne (Brødre af Blodet 4)
Iliana og Belin (Brødre af Blodet 5)
Samlet anmeldelse kan læses her.
Anmeldereksemplarer fra forfatteren og Forlaget Andersen & Vig. 
Serien er slut. 

Lene Kaaberbøl: Isfuglen (Katrina 3)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda.
Serien er slut. 

Tine Bruun: Englenes korridor (Anna 1)
Anmeldereksemplar fra Turbine Forlaget. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Til månedens læsetema fik jeg læst 13 bøger.
De er:

Jacob Frey: Den hvide enkes hævn (Vildvæsner 3)
Serien er slut. 

Haidi Wigger Klaris: Sjælens pris (Dæmonherskerens arving 3)
Serien er slut. 

Eva Egeskjold:
Vildornen (Brødre af Blodet 1)
Krigstid (Brødre af Blodet 2)
Fenjans hule (Brødre af Blodet 3)
Kongens løgne (Brødre af Blodet 4)
Iliana og Belin (Brødre af Blodet 5)
Samlet anmeldelse kan læses her.
Anmeldereksemplarer fra forfatteren og Forlaget Andersen & Vig. 
Serien er slut. 

Rick Riordan: The Ship of the Dead (Magnus Chase and the Gods of Asgard 3)
Serien er slut. 

Lene Kaaberbøl: Isfuglen (Katrina 3)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda.
Serien er slut. 

Tine Bruun: Englenes korridor (Anna 1)
Anmeldereksemplar fra Turbine Forlaget. 
Serien er påbegyndt og ajour. 

Kami Garcia og Margaret Stohl:
Beautiful Darkness (Caster Chronicles 2)
Beautiful Chaos (Caster Chronicles 3)
Beautiful Redemption (Caster Chronicles 4)
Serien er slut. 

Månedens serie fra TBR-krukken var Beautiful Creatures/Caster Chronicles, og det var denne serie, der for alvor fik min læselyst til at vende tilbage. Jeg slugte de resterende 3 bind på 3 dage, og det på trods af at de var på engelsk, og hver bog var lige omkring 500 sider.

Jeg fik også læst en bog fra min anden læseudfordring. Bogen var en del af stakken på 9 bøger jeg skal have læst i årets løb, og i øvrigt den eneste bog jeg læste i januar, som ikke var en del af en serie, og ikke er anmeldt på bloggen.
Bogen er:

Eva Ibbotson: Den hemmelige mission

Ialt fik jeg læst 14 bøger i januar. Heraf var 7 anmeldereksemplarer, 4 på engelsk og 1 fra biblioteket. Jeg fik også læst en bog fra årets læsestak, og de resterende bind fra månedens serie. Og så fik jeg afsluttet 6 serier, og ajourlæst en anden.
Februars læsetema er Science fiction og dystopi, og jeg vil gerne have læst et par af de bøger jeg har stående i reolen, som  jeg endnu ikke er nået til. Derudover har jeg et par anmeldereksemplarer jeg også gerne vil have læst, og så selvfølgelig månedens serie fra TBR-krukken, som er Temeraire af Naomi Novik. Jeg når næppe at få læst serien færdig, men jeg håber at komme lidt længere med den, før februar er slut.

Fik I læst noget godt i januar? Og har I nogle særlige læsemål for februar?

Ingen kommentarer: