lørdag den 1. april 2017

Book Haul #3 2017

I løbet af den sidste måneds tid er det igen lykkedes mig at samle en større bunke nye bøger sammen. Lidt under halvdelen er gaver eller anmeldereksemplarer, og det hjælper lidt på min samvittighed, men størstedelen har jeg selv købt. Og det på trods af at jeg havde lovet mig selv ikke at købe flere bøger end dem der var på vej til mig da jeg lavede sidste Book Haul-indlæg. Men holdt jeg det? Nej da, for endnu en gang vandt billige bøger over mine principper.
Men lad os kaste os ud i det.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. Siden sidst har jeg modtaget 7 anmeldereksemplarer fra søde forlag og forfattere. En enkelt har jeg allerede fået læst, og jeg glæder mig til at kaste mig over resten.
Bøgerne er:

Joe Abercrombie: Den Halve Konge (Det Splintrede Hav 1). Forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk.

Richelle Mead: Adorias diamant (Det Glitrende Hof 1). Forlaget Alvilda.

Arwen Elys Dayton: De døde grotter (Seeker 2). Forlaget Alvilda.

Chris Columbus, Ned Vizzini og Chris Rylander: De Tre Verdensvogtere (House of Secrets 3). Forlaget Tellerup. Til anmeldelse på bookeater.dk. 

Leigh Bardugo: Skyggernes trone (Grisha 3). Forlaget Alvilda.

Niklas Birk Lehmann Jensen: Navila - De fire familier. Forlaget mellemgaard og forfatteren.

Sidsel Sander Mittet: Solbiens brod (Krøniken om Morika 2). Forlaget Facet.

Som jeg fortalte i sidste Book Haul bestilte jeg en stak bøger ved Saxo.com da de i slutningen af februar havde et endagsudsalg på alle engelske bøger. Og det blev en temmelig nørdet omgang, for jeg benyttede mig af den ekstra rabat til at købe nogle lidt dyrere bøger end jeg ellers gør, som har det til fælles, at de alle handler om en af mine yndlingsfilm, Labyrinth, på en eller anden måde. Siden jeg opdagede at bøgerne eksisterede har de stået øverst på min mentale ønskeseddel, og nu var der en undskyldning for at købe dem. Det blev til ialt 4 bøger.
Bøgerne er:

Brian Froud og Terry Jones: The Goblins of Labyrinth

Jim Henson´s Labyrinth - Artist Tribute

Paula Block og Terry J. Erdmann: Jim Henson´s Labyrinth - The Ultimate Visual History

Cory Godbey: Jim Henson´s Labyrinth Tales


For at fortsætte i nørd-afdelingen, så bestemte jeg mig for at gøre at gøre min samling af Labyrinth-Funko Pop-figurer komplet, da jeg opdagede dem på Fantask.dk. Samtidig købte jeg en tegneserie, som jeg har kigget på længe, og fik dermed også gjort den serie komplet.

Figurerne er:

Hoggle
Sarah & Worm
Ludo

Tegneserien er:

Léturgie og Luguy: Det ottende rige (Ridder Goodwill 15)

Min kollega fik ved en fejl et ekstra eksemplar af en bog, og da hun ved at jeg elsker fantasy, tilbød hun mig at jeg måtte få den. Og det er jeg rigtig taknemmelig for, for det er en utroligt smuk bog. Jeg har godt nok læst bogen for mange år siden på engelsk, hvor jeg ikke var så glad for den, men tænker den skal have en chance på dansk. Det var noget af det første dystre fantasy for voksne jeg stiftede bekendtskab med, og jeg tror simpelthen ikke at jeg var gammel nok da jeg læste den.
Bogen er:

Robin Hobb: Snigmorderens lærling (Farseer-trilogien 1)

I marts var jeg til et Bogblogger event på Esbjerg Hovedbibliotek. Selvom det er mit arbejdssted, var jeg ikke involveret i planlægningen, og nød derfor at kunne være med som ganske almindelig gæst. Til eventet fortalte tre bogbloggere, Amanda fra Frk. Litteratur, Marie fra Litteraturlyst og Marit fra Bøgernes Labyrint om det at blogge og være bogblogger, og det var en både hyggelig og interessant aften - også for erfarne bogbloggere som mig. Til eventet fik alle deltagere en goodie bag med hjem, og min goodie bag indeholdt en bog og andre lækre goodies, sponsoreret af Slik for voksne, forlaget Tellerup, Plusbog.dk, Nice Hair og Arnold Busck. I min pose var der både chokolade, parfume, bogmærker, en keyhanger og posen selv, foruden bogen, som jeg virkelig glæder mig til at kaste mig over, og som jeg tænker passer perfekt ind i april måneds læsetema.
Bogen er:

Sarah J. Maas: Kongens forkæmper (Throne of Glass 1)

Og så kom der endnu et tilbud fra Saxo.com, denne gang rettet til pluskunderne, som kunne få en særlig rabat, hvis man købte for over et bestemt beløb. Og da jeg er pluskunde og bare ikke kan sige nej til billige bøger, så benyttede jeg mig selvfølgelig af rabatten. Det kom der 6 bøger ud af.
Bøgerne er:

Gail Carriger:
Heartless (The Parasol Protectorate 4)
Timeless (The Parasol Protectorate 5)
Prudence (The Custard Protocol 1)
Imprudence (The Custard Protocol 2)

Garth Nix: Frogkisser!

Michael R. Miller: Veiled Intentions (The Dragon´s Blade 2)

Sidst, men ikke mindst, var der bogen fra marts måneds Fairyloot. Den er utroligt smuk, og jeg glæder mig allerede til at læse den. Jeg har hørt meget godt om forfatteren, men har ikke læst noget af hende før, så det bliver helt ukendt territorium. Indlægget om boksen kan læses her.
Bogen er:

Laini Taylor: Strange the Dreamer

Ialt flyttede 20 bøger, 1 tegneserie og 3 Funko Pops ind hos mig i perioden 25. februar til 1. april. Heraf var 7 anmeldereksemplarer og 2 gaver, men de resterende 11 bøger, tegneserien, og de 3 Funko Pops købte jeg selv. Planen er at holde igen med købene i april måned, da der udkommer rigtig mange bøger i maj som jeg er nødt til at have fat i. Mange af dem er fortsættelser til serier jeg allerede har på hylderne, og derfor prioriteret højt på indkøbsedlen. Jeg har en enkelt bogpakke på vej, men bortset fra den regner jeg ikke med at købe bøger i april. Om det holder, må tiden vise, men håbet er, som bekendt, lysegrønt.

Har I fået nye bøger på hylderne i marts? Og hvilke film/bøger er I besatte af?

Ingen kommentarer: