fredag den 26. februar 2021

Paladin Mystery Box

I februar bestemte jeg mig for at prøve en ny bogboks, som jeg har kigget på længe, nemlig Paladin Mystery Box. Boksen tager udgangspunkt i forfatteren Sherrilyn Kenyons bøger, og hver boks har en karakter fra hendes universer som omdrejningspunkt. Den sælges i hendes sønners Etsy-shop, Queen and Sparrow. Det er ikke en abonnementsboks, så man er ikke bundet af at skulle købe flere, men kan nøjes med en enkelt, hvis man ikke har lyst og økonomi til at lade sig binde af et abonnement. Boksen findes i to størrelser, original og stor, og forskellen på de to er, udover mængden af merchandise, der følger med, at bogen i den store boks er i hardcover, mens den i den originale boks er i paperback. Jeg valgte at købe den store boks, og den dukkede forbløffende hurtigt op, når man tænker på, at boksen skulle sendes fra USA. 
Jeg vidste, at boksen ville indeholde en af forfatterens bøger (signeret, selvfølgelig), og derudover forskelligt merchandise som eksempelvis kunne være smykker, magneter, bamser, makeup, bogmærker, eller noget helt andet, men da boksene er pakket på forhånd, og vælges tilfældigt ud fra lageret, havde jeg ingen idé om, hvilken bog, der ville befinde sig i boksen. Og da forfatteren er utroligt produktiv, var mulighederne mange.  
Og så må det vist være tid til at vise indholdet frem.

Boksen var virkelig fuld, og alting var pakket pænt ind i silkepapir og små poser, som sørgede for, at indholdet ikke raslede rundt under den lange rejse. Øverst lå der et klistermærke til at sætte på bilen (eller et andet velegnet sted) med teksten Under the Protection of Acheron som er en af de gennemgående hovedkarakterer fra forfatterens Dark-Hunter-univers. 

 Den næste ting, jeg fik fat i, var en mulepose i plastik, med bogforsider til to af forfatterens bøger, Stygian og Death Doesn't Bargain på hver sin side af posen. 


Dernæst fik jeg fat i den første lille pose, som indeholdt et badge, et lille hestevedhæng og kort med bogforsider. Ingen af dem var dog bøger af Sherrilyn Kenyon, hvilket undrede mig en smule, indtil jeg fandt ud af, at forfatteren er veninde med Sherrilyn Kenyon, og hendes bøger også sælges i Etsy-shoppen. 

Næste pose indeholdt 2 magneter og endnu et kort med en bogforside fra andre forfattere, men så begyndte der at dukke ting op, der havde med Sherrilyn Kenyon at gøre. Der var et lille badge med en person fra hendes The League-serie (som jeg endnu ikke har læst)2 klistermærker, og 2 karakterkort fra hhv. The League og Dark-Hunter-serien. 

Næste pose indeholdt et halsbånd med vedhæng inspireret af The League

Det næste, jeg pakkede ud, var yderst aktuel, nemlig et mundbind med karakterer fra The League.

Derefter fik jeg fat i flere reklamepostkort fra andre forfattere, samt et enkelt The League-bogmærke. 

Sidste ting før bogen var denne lille pompom-ting, som skulle være Dark-Hunter-relateret. Jeg har dog lidt svært ved at se relationen, men det kan jo være, der dukker et lignende væsen op i de senere bind, som jeg ikke er nået til endnu. 

Og så kom jeg til bogen, som var Born of Defiance, 7. bind af The League: Nemesis Rising. Jeg har faktisk bogen allerede som massmarket paperback, men den her er signeret med et klistermærke, og selvom jeg formodentlig kommer til at læse den som paperback, fordi den er noget mere handy i det format, så er jeg glad for at have fået bogen til min samling. Jeg er endnu ikke begyndt på serien, da jeg stadig arbejder mig igennem Dark-Hunter-seriens mange bind, men det skulle eftersigende være en paranormal romance sci-fi-serie med en liga af rumsnigmordere, og jeg glæder mig, til jeg engang når til den. 

Umiddelbart er jeg positivt overrasket over boksen, som virkelig indeholdt mange ting. Jeg vil dog sige, at jeg synes, der var lidt vel mange reklamer for andre forfattere, og kunne godt have ønsket mig lidt mere papirmerchandise fra den forfatter, jeg kendte, i stedet for de, for mig ukendte og ligegyldige, romanceforfattere, som jeg aldrig kommer til at læse noget af. Og så ville det have været lidt sjovere, hvis boksen havde haft relation til de af forfatterens bøger, jeg har læst, men det er en mindre detalje, for jeg er ikke i tvivl om, at jeg kommer til at læse The League-serien på et eller andet tidspunkt. 
Om jeg kommer til at købe en Paladin Mystery Box igen, ved jeg ikke helt, men det er ikke utænkeligt. Der kommer dog nok til at gå lidt tid, for selvom boksen i sig selv ikke er så dyr, så er fragten noget pebret. 

Ingen kommentarer: