lørdag den 2. januar 2021

All Dragons Readathon #2 opsamling


All Dragons Readathon
er slut for denne gang, og det er derfor blevet tid til at fortælle, hvordan det gik. 
Det er anden gang, readathonet er løbet af stablen, og jeg nød endnu en gang oplevelsen. 
All Dragons Readathon startede 1. december og sluttede 31. december, og gik, kort fortalt, ud på at læse bøger med drager. der var to forskellige udfordringer, man kunne deltage i, hvoraf den ene gik ud på at stige i rang, mens den anden tilførte evner til ens drage. Regler og udfordringer blev mere udførligt beskrevet i mit første indlæg om readathonet, som kan læses her. 
Jeg opdaterede måneden igennem løbende om mine fremskridt på Instagram under hashtagget #AllDragonsReadathon, så er I interesserede, kan I søge på hashtagget og se, hvad jeg syntes om de forskellige bøger. 
Som idékvinden bag All Dragons Readathon havde jeg selvfølgelig planlagt at gennemføre alle udfordringerne, og selvom det ikke lykkedes mig at komme igennem hele min TBR, så fik jeg alligevel, takket være to "tillægsbøger" jeg læste undervejs, fuldt hus til sidst. 

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

Bøgerne jeg fik læst, var:

Angie Sage:
Magik (Septimus Heap 1) Flyveevner - 581 sider 
Flyveri (Septimus Heap 2) Magi - 534 sider
Alkymik (Septimus Heap 3) Ild - 537 sider
Zirene (Septimus Heap 5) Is - 613 sider 

Anne McCaffrey:
Moreta: Dragonlady of Pern (The Dragonriders of Pern 7) Visdom - 359 sider
Nerilka's Story (The Dragonriders of Pern 8) (i Nerilka's Story and The Coelura) Gift - 133 sider

C.G. Valentin: Drageægget (Dragernes Æra 1) Tale - 338 sider
Anmeldereksemplar fra Forlaget Klippe.

Rachel Aaron:
A Dragon of a Different Color (Heartstrikers 4) Forvandling - 512 sider.
Last Dragon Standing (Heartstrikers 5) Usårlighed - 300 sider

I alt fik jeg læst 3907 dragefyldte sider, og opnåede både rang af dragefyrste, og gav min drage fuldt hus på evner. Ikke dårligt. 

Den bog, jeg desværre ikke fik læst fra min TBR, var Onyx and Ivory (Rime Chronicles 1) af Mindy Arnett. I stedet blev bogen udskiftet med Flyveri af Angie Sage, da jeg kunne se, at jeg ikke nåede at blive færdig med bogen før året var slut, og også Flyveri er en high fantasy-bog. 

Jeg har virkelig nydt at kunne afslutte endnu et år i selskab med fantasyvæsenet over dem alle, dragen, og glæder mig allerede til det bliver december igen, og tredje runde kan gå i gang. 

Deltog I også i All Dragons Readathon? Hvilken rang fik I? Og hvilke evner fik jeres drage?

Ingen kommentarer: