torsdag den 1. november 2018

Læsestatus for oktober

Oktober var en, på alle måder, travl måned. Med efterårsferiearrangementer, ekstra vagter, og en tur til BogForum, havde jeg ikke lige regnet med, at det også ville blive en forrygende læsemåned. Selvom Dewey's 24 Hour Readathon hjalp en del på antallet af læste bøger, så fik jeg faktisk også læst en god portion inden, og er pt. næsten færdig med et par stykker mere.
I oktober fik jeg købt flere nye bøger, og så havde jeg besøg på bloggen af Karen Inge Nielsen, hvilket I kan læse om her.
Og derudover har jeg tilbragt en del tid med at snakke og lege med husets nye beboer, og jeg nyder i den grad, at have en kat at komme hjem til.
Månedens læsetema var Urban fantasy, og det gik rigtig godt. Mindre godt gik det med månedens serie, The Hollows af Kim Harrison, som jeg, på trods af at den passede perfekt ind i læsetemaet, ikke fik læst en eneste bog fra.
Men hvad fik jeg så læst? Det vil jeg vise frem nu.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne, hvor der denne gang også er den del boggaver fra Forlaget Calibat med. I oktober fik jeg læst 7 anmeldereksemplarer og boggaver fra søde forfattere og forlag.
Bøgerne er:

Thomas Arnt og Ane Gudrun: Sådan bliver du en tjekket zombie
Boggave fra Forlaget Calibat. 

A. Silvestri: King
Boggave fra Forlaget Calibat. 

Mads L. Brynnum og Mads Herman: Flodhesten - der ikke længere ville være en flodhest
Boggave fra Forlaget Calibat. 

Frederikke Langemark Dahm-Hansen: Hedvig den Tapre
Anmeldereksemplar fra forfatteren og Forlaget mellemgaard. 

Line Leonhardt og Thomas Hjorthaab: Skildpadden der ville bestige Mount Everest
Boggave fra Forlaget Calibat. 

Brian P. Ørnbøl: Mekano Max og tidsmaskinen
Boggave fra Forlaget Calibat. 

Emil Blichfeldt og Lykke Bianca: Uni og Snu: Den syge konge
Boggave fra Forlaget Calibat. 

John August: Arlo Finch i flammernes dal (Arlo Finch 1)
Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda.
Serien er ajour.

Som sagt gik det rigtig godt med månedens læsetema, Urban fantasy, hvor jeg fik læst ikke mindre end 7 bøger. Alle er samme forfatter.
Bøgerne er:

Patricia Briggs:
Silver Borne (Mercy 5)
River Marked (Mercy 6)
Frost Burned (Mercy 7)
Night Broken (Mercy 8)
Fire Touched (Mercy 9)
Silence Fallen (Mercy 10)
Shifting Shadows
Serien er ajour. 

Til Dewey's 24 Hour Readathon fik jeg blandt andet læst nogle realistiske børne- og YA-bøger. Hele 4 styk, faktisk.
Bøgerne er:

Luna Mørup: Claire og julemiraklet

Nicole Boyle Rødtnes:
Chatsøstre (Wicca-veninder 1)
Papsøstre (Wicca-vendinder 2)
Serien er slut.

Line Lybecker: På vej mod Sophie
Serien er slut. 

Oktober blev også måneden, hvor jeg, for første gang i lang tid, måtte DNF'e en bog. Selvom den både lød og så lovende ud, så var den bare overhovedet ikke noget for mig, og i stedet for at kæmpe med den til readathonet, tog jeg beslutningen om at DNF'e den med det samme. Bogen var i øvrigt en del af min årslæsestak, og er den første deciderede fuser fra stakken.
Bogen er:

G.P. Taylor: Skyggemaner (Shadowmancer 1)
Serien og bogen er opgivet. 

Udover de mange bøger, fik jeg også læst en ordentlig stak tegneserier i månedens løb. Faktisk hele 22 styk!
Tegneserierne er:

Cauvin:
Buksetrold på springtur (Sammy 17)
Panik i Vatikanet (Sammy 18)
Ma Attaway (Sammy 20)
Miss Kay (Sammy 21)
Manden der gik igen (Sammy 22)
Knald på divaen (Sammy 23)
Højdeskræk for halunker (Sammy 24)
Den morderiske mandarin (Sammy 25)
Krakket i Wall Street (Sammy 26)
To gorillaer og en hund (Sammy 27)
Cigaretter, whisky og... (Sammy 28)

Walthéry:
Farlig mission (Natacha 1)
Diamanter til Marty (Natacha 2)
Dobbeltspil (Natacha 3)
Den 13. apostel (Natacha 4)
Den gale Maharaja (Natacha 5)
Mona Lisa (Natacha 6)
Hovedjægernes land (Natacha 7)
En UFO i søgeren (Natacha 8)
Uhyret på øen (Natacha 10)
Himlens nomader (Natacha 13)

Jim Davis: Garfield går i land (Garfield 64)

Ialt fik jeg læst 18 bøger og 22 tegneserier. Derudover DNF'ede jeg en bog. Af de læste bøger var 7 anmeldereksemplarer/boggaver, 4 var billedbøger, 1 var en fagbog og 7 var på engelsk. Jeg fik afsluttet 2 serier, og kom ajour med 2 andre.
I november er læsetemaet Dansk fantasy, men hovedfokus for mig kommer til at ligge på de anmeldereksemplarer jeg har fået tilsendt, da jeg er kommet noget bagud med læsningen af dem, og gerne vil nå at blive færdig med stakken før vi skriver 2019. Af samme grund trækker jeg ikke en serie fra seriekrukken i denne måned.
Ellers står november på arbejde, familiefødselsdag og venindebesøg.

Hvordan var jeres læsemåned? Og var I til BogForum i år? 

Ingen kommentarer: